يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۶۰۰۱
زمان انتشار: ۱۱:۴۲     ۲۲ دی ۱۳۹۸
«بی‌بی‌سی» در طرح دعوی یکی از مجریان زن که ادعا کرده بود در پرداخت حقوق نسبت به مجری مرد نسبت به او تبعیض جنسیتی صورت گرفته، در دادگاه محکوم شناخته شد.
به گزارش پایگاه 598، «سمیرا احمد» ادعا کرده بود که برای کار در یک برنامه به عنوان مجری در مقایسه با مورد کاری کاملا مشابه کار یک مجری مرد، حقوق کمتری دریافت کرده و ازینرو بیش از ۹۰۰ هزار دلار از بی‌بی‌سی طلبکار است.

 
«بی‌بی‌سی» در طرح دعوی یکی از مجریان زن که ادعا کرده بود در پرداخت حقوق نسبت به مجری مرد نسبت به او تبعیض جنسیتی صورت گرفته، در دادگاه محکوم شناخته شد.

بی‌بی‌سی در پرونده شکایت این زن مجری با نام «سمیرا احمد» با عنوان «تبعیض جنسیتی» شکست خورد و باید به او حقوق برابر با مجری مرد بپردازد.

 
«سمیرا احمد» مجری، روزنامه‌نگار، نویسنده و گوینده ادعا کرده که کار اجرای خود در برنامه بی‌بی‌سی با عنوان «Newswatch» را با اجرای آقای «جِرِمی واین» که برنامه‌ای مشابه اجرا می‌کند را مقایسه کرده و با وجود شباهت سطح و نوع کار حقوق و دستمزدی به مراتب پایین‌تر دریافت کرده است و این مساله چیزی جز مصداق تبعیض جنسیتی نبوده است. دادگاه نیز این ادعا را کاملا درست ارزیابی کرده و علیه بی‌بی‌سی رای صادر کرده تا مابه‌تفاوت حقوقی که به آن مجری مرد پرداخت شده را به خانم «سمیرا احمد» پرداخت کند.

سمیرا احمد برای هر قسمت از این برنامه ۴۴۰ پوند(۵۷۵ دلار) دریافت می‌کرده حال آنکه آقای «جرمی واین» برای هر قسمت ۳ هزار پوند(۳۹۰۰ دلار) دریافت می‌کرده است بنابر این او اکنون ۷۰۰ هزار پوند(۹۱۵ هزار دلار) بابت مابه‌التفاوت پرداخت با مجری مرد، از بی‌بی‌سی طلبکار است.

 
بی‌بی‌سی ادعا کرده که اجرا و کار این دو مجری زن و مرد «نقش‌های کاملا متفاوت» از هم بوده اما قاضی پرونده دیروز جمعه در پایان روند دادرسی که از ماه نوامبر آغاز شده بود رای به حقانیت این مجری زن داد و در رای دادگاه تاکید کرد: کار این زن در برنامه «Newswatch»(ساعت اخبار) شبیه به کار آقای «جرِمی واین» در برنامه «Points of View»(نقطه‌نظر) و مطابق با «قانون معاهده برابری جنسیتی سال۲۰۱۰» است.

سمیرا احمد در طی دادگاه،  گفته بود: نمی‌توانم درک کنم که چگونه برای من، به عنوان یک زن، مبلغی پایین‌تر از جرمی وین،  به عنوان یک مرد، برای ارائه برنامه‌ و انجام کارهایی بسیار مشابه، تا این اندازه میزان حقوق و دستمزد پایین باشد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها