أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۶۶۰۲۳
زمان انتشار: ۱۵:۰۲     ۲۲ دی ۱۳۹۸
مدیرکل دفتر مدیریت بحران سیستان و بلوچستان:
عباسعلی ارجمندی اظهار داشت: بسته شدن ۲۶ محور ارتباطی، قطع شدن برق ۱۳۰ روستا در مناطق مرکزی و جنوبی سیستان و بلوچستان، از مدار خارج شدن شبکه توزیع آب آشامیدنی ۱۰۰ روستا، آسیب شدید به بخش کشاورزی از جمله باغات موز و مزارع در شهرستان‌های کنارک، چابهار و دلگان و قطع شبکه ارتباط تلفن در شهرستان‌های نیکشهر، فنوج، بخش‌هایی از دلگان، سرباز، کنارک و قصرقند از جمله خسارت‌های سیل ۲ روز اخیر در استان بوده است.
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه 598، عباسعلی ارجمندی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بسته شدن ۲۶ محور ارتباطی، قطع شدن برق ۱۳۰ روستا در مناطق مرکزی و جنوبی سیستان و بلوچستان، از مدار خارج شدن شبکه توزیع آب آشامیدنی ۱۰۰ روستا، آسیب شدید به بخش کشاورزی از جمله باغات موز و مزارع در شهرستان‌های کنارک، چابهار و دلگان و قطع شبکه ارتباط تلفن در شهرستان‌های نیکشهر، فنوج، بخش‌هایی از دلگان، سرباز، کنارک و قصرقند از جمله خسارت‌های سیل ۲ روز اخیر در استان بوده است.

وی افزود: همچنین در جریان سیلاب اخیر بیش‌از ۲۰ هزار واحد مسکونی در سیستان و بلوچستان دچار خسارت ۲۰ تا ۱۰۰ درصد شدند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران سیستان و بلوچستان گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده اقداماتی به منظور کاهش میزان آسیب‌های احتمالی ۳۰ تیم راهداری در حوزه شمال با ۱۰۰ خودروی سبک و سنگین، ۱۵ تیم راهداری در حوزه جنوب ۱۰۷ دستگاه خودرو، ۹۲ تیم امدادی هلال احمر، ۱۸۴ تیم عملیاتی برق، ۲۰ تیم رفع اتفاقات آب در مناطق روستایی و ۱۵ تیم عملیاتی رفع اتفاقات آب در مناطق شهری در آماده باش کامل بودند و بلافاصله به خدمت رسانی به هم استانی‌های گرامی پرداختند.

وی بیان کرد: همچنین ۲۷۴ نیروی اورژانس با ۷۳ دستگاه آمبولانس، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک فروند بالگرد نیز در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان درحال خدمات رسانی به مردم سیل زده سیستان و بلوچستان هستند.

ارجمندی بیان کرد: در حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر و زابل نیز به ترتیب ۷۷ پایگاه اورژانس و ۲۰ پایگاه اورژانس در آماده باش درآمدند و درحال خدمات‌رسانی در نقاط حادثه دیده هستند.

وی از نجات هزار نفر از مردم گرفتار سیلاب سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: ۲۰۰ خودروی گرفتار سیلاب در این مدت توسط نیروهای امدادی از داخل سیلاب رها سازی شدند.

مدیرکل مدیریت بحران سیستان و بلوچستان گفت: همانطور که انتظار می‌رفت سامانه بارشی فراگیر اکثر نقاط این استان را در برگرفت و بارش‌های قابلی توجهی در پی داشت.

وی افزود: بیشینه بارندگی‌ها با میزان ۱۸۶ میلی‌متر از ایستگاه «دستگرد» از توابع نیکشهر گزارش شده و به دلیل قطع بسترهای ارتباطی این شهرستان میزان بارش‌های بعدازظهر و دیشب این ایستگاه هنوز دریافت نشده است.

همچنین مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان نیز گفت:

با تداوم بارندگی‌ها کار امدادرسانی در مناطق آسیب دیده سیستان و بلوچستان همچنان ادامه دارد.

تمامی کارمندان، امدادگران و نجاتگران تا خروج سامانه از استان به حالت آماده باش درآمده اند و تمامی مرخصی‌های کارمندان لغو شده است.


معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت:

در حال حال حاضر بارندگی در این استان قطع شده است اما روستا‌های دلگان، نیکشهر، فنوج، قصرقند، کنارک و چابهار در محاصره آب هستند و تمامی راه‌های این مناطق مسدود است.

یک فروند بالگرد از بندرعباس به شهرستان کنارک اعزام  می شود.

همچنین ۳ فروند بالگرد از سپاه و هوانیروز  زاهدان به دلگان و چابهار اعزام  می شوند که امدادرسانی هوایی در این مناطق صورت گیرد.

رضا فلاح، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت:

امدادرسانی به بیش از ۳۸۰۰ نفر گرفتار در سیل، برف و کولاک در ۴۸ ساعت گذشته توسط نیروهای امدادی این جمعیت انجام شد.

۴۶ نفر از نجاتگران و امدادگران جمعیت هلال احمر استان در قالب ۱۶ تیم به بیش از ۳۳۰۰ نفر گرفتار در سیل در ۴۷ روستا و مراکز شهرستان های منوجان، کهنوج، ساردوئیه، ارزوئیه، قلعه گنج، ریگان و رودبارجنوب با توزیع اقلام زیستی و گرمایشی امدادرسانی کردند.

در شهرستان های کرمان، ساردوئیه، شهداد، سیرجان و رابر برف و کولاک رخ داده و نجاتگران هلال احمر در قالب ۱۶ تیم در مراکز شهرستان ها و روستاها به بیش از ۵۰۰ نفر گرفتار در برف و کولاک امدادرسانی کردند.

همچنین بیش از ۱۰۰ نفر در پایگاه های امدادونجات بین شهری جمعیت هلال احمر در سطح استان طی ۴۸ ساعت گذشته اسکان یافتند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها