يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۶۰۷۰
زمان انتشار: ۱۴:۴۲     ۲۳ دی ۱۳۹۸
میدل‌ایست آنلاین گزارش داد؛
گزارش‌ها حاکیست که شیخ تمیم، امیرقطر، به منظور جبران کمک‌های پیشین ایران، قصد دارد در پرداخت خسارت و غرامت هواپیمای بوئینگ ساقط شده در تهران کمک کند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا، پس از سفر شیخ تمیم، امیر قطر، به تهران و گفتگو با مقامات ارشد ایران همچون حسن روحانی، ریاست جمهوری در مورد تنش های اخیر منطقه میان ایران و ایالات متحده آمریکا، بسیاری از رسانه های خارجی از علت حضور وی در تهران سخن گفتند که گزارش ها حاکیست که گفتگوی آنها حول محور تحکیم روابط دو کشور ایران و قطر و نقش مهم و حیاتی آنها در ثبات منطقه خلیج فارس و خاورمیانه نیز بوده است.

در گزارشی که که در وب سایت میدل ایست آنلاین منتشر شده است، نقل قولی از امیر قطر عنوان شده که در آن به نقش حیاتی و کلیدی ایران در زمانی که قطر از سوی کشورهای عربی منطقه همچون عربستان سعودی و امارات متحده عربی به شدت تحت تحریم و تنگنا قرار گرفته بود، اشاره کرده است.

براساس این گزارش، به نظر می رسد که وی قصد دارد به منظور جبران کمک رسانی های ایران در زمان بحران و تحریم قطر، به ایران یک کمک سه میلیارد دلاری در جهت پرداخت خسارت و غرامت سقوط هواپیمای بوئینگ ایرلاین اوکراینی کند.

یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷-۸۰۰ متعلق به ایرلاین اوکراین اینترنشنال صبح چهارشنبه در حوالی تهران سقوط کرد که متعاقبا مشخص شد که توسط پدافند هوایی ایران به اشتباه مورد هدف و اصابت قرار گرفته است. ۱۷۶ نفر از مسافران و خدمه پروازی این پرواز همگی جان باختند. به دنبال انتشار این خبر، با توجه به مشخص بودن مقصر، در نهایت با توافق بین دولت ایران و اوکراین در مورد نحوه پرداخت غرامت، این خسارت از سوی دولت ایران پرداخت خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها