أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۶۶۰۹۹
زمان انتشار: ۱۱:۴۰     ۲۴ دی ۱۳۹۸
رئیس‌جمهور در مراسم تجلیل از کشاورزان نمونه سال رونق تولید، تاکید کرد: از آنجایی که حدس زدم سقوط هواپیما عادی نبوده، دستور دادم تا تحقیقات و بررسی ها در زمانی کوتاه تر انجام شود.
به گزارش پایگاه 598، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز (سه‌شنبه) که به منظور بازدید از نمایشگاه دستاوردهای بخش کشاورزی و سخنرانی در مراسم سی و چهارمین دوره انتخاب و معرفی نمونه‌های ملی بخش کشاورزی به سالن اجلاس سران رفته است، اظهار داشت: لازم می‌دانم غم این ایام را یکبار دیگر به ملت ایران تسلیت بگویم. غم از دست دادن سرداری شجاع و فداکار در میدان امنیت کشور و منطقه؛ غم از دست دادن عزیزانی در کرمان در تشییع جنازه سردار سلیمانی، و غم بسیار بزرگ و سهمگین سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی که ۱۷۶ نفر در این حادثه بسیار فاجعه آمیز جان خود را از دست دادند.

وی افزود: من از لحظه ای که حدس زده بودم و احتمال می دادم سقوط هواپیما به صورت طبیعی نباشد، تلاش کردم که دوران بررسی و تحقیق کوتاه شود و ما به دقت بدانیم که این هواپیما چگونه سقوط کرده است.


اهم اظهارات وی را در ادامه به نقل از مهر و ایرنا را بخوانید؛ 

* همکاری‌های خوبی از طرف نیروهای مسلح که تنها مسیر ما برای یافتن حقیقت در این بخش بود، انجام گرفت و بلافاصله بعد از آنکه برای من مشخص شد یک خطای بسیار دردناک و نابخشودنی انجام گرفته است در همان لحظه به مسئولین امر اعلام کردم که بلافاصله به مردم اطلاع دهند.

* این حادثه، حادثه بسیار تلخی بود و تحمل آن برای مردم بسیار سنگین است حتی اگر به خاطر نقص فنی هم سقوط کرده بود بازهم بسیار غمبار بود اما بعد از اینکه خطا و اشتباه انسانی منجر به این فاجعه شده است، غم مردم را چندین برابر کرد.

* من به همه خانواده های عزیز جانباختگان در ایران و سایر کشورها، همانطور که با رهبران آن کشورها تلفنی صحبت کردم، قول می‌دهم دولت با همه توان و امکاناتش پیگیر مساله باشد. مساله، مساله بسیار مهمی است.

*قوه قضائیه باید یک دادگاه ویژه و قاضی عالی‌رتبه و ده‌ها کارشناس تشکیل دهد. تمام دنیا به این دادگاه نگاه خواهند کرد.

* به همه عزیزان دولت توصیه می‌کنم که در کنار این خانواده های عزیز باشند و مشکل و مسائل آنها را حل کنند. از مردم عزیز می‌خواهم که در کنار این عزیزان همدردی ارزشمندی را انجام دهند.

* من به دلیل کم و بیش آشنایی که با مساله پدافند هوایی دارم، این را می گویم که در این داستان نمی‌تواند فقط یک فرد مقصر باشد. نه اینکه یک نفر که دکمه را فشار داده مقصر بوده است. دیگرانی هم هستند و من می‌خواهم که این مساله با صداقت برای مردم بیان بشود.

*مردم می‌دانند که این حادثه از روی سهو و غیرعمدی صورت گرفته است ولی چه شرایطی پیش آمد که این سهو صورت گرفت.

* ۱۰۰ نفر از عزیزانی که جان باختند، از تهران بودند و بقیه از شهرستان‌ها بودند . وزیر راه ،‌ مسئولین دولتی  استاندارها همه در کنار این خانواده‌ها قرار بگیرند. من به عنوان یک پدر احساس می‌کنم که غم از دست دادن یک جوان نخبه تحصیل‌کرده سطح بالا که سرمایه برای کشور و ملت ما بوده تا چه حد سخت و مشکل است.* اینکه نیروهای مسلح ما با صراحت لهجه خطای خودشان را اعلام کردند و از مردم عذرخواهی کردند، گام اول خوبی بوده که در این راستا برداشته شده و همه گام‌های بعدی باید برداشته شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها