يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۶۱۰۰
زمان انتشار: ۱۲:۳۴     ۱۶ آبان ۱۳۹۸
اقدامات بانک ایران زمین در حوزه مسئولیت اجتماعی؛
هادی قدیمی معاون عملیات بانکی گفت: بانک ایران زمین از گذشته روابط نزدیکی با موسسات خیریه داشته است و امیدواریم در آینده نیز این موضوع توسعه بیشتری داشته باشد. در واقع یکی از دغدغه های ما احساس مسئولیت نسبت به جامعه است که در آن فعالیت می کنیم و در این زمینه فعالیت های مختلفی را در حوزه های محیط زیست، امور خیرخواهانه، حمایت از ورزش و جوانان انجام داده ایم.
به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه 598، مفهوم مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها در دهه اخیر به پارادایم غالب و مسلط حوزه اداره شرکت‌ها تبدیل شده است و شرکت‌های بزرگ و معتبر جهانی مسئولیت در برابر جامعه و محیط بیرونی را جزیی از استراتژی شرکتی خود می‌بینند. این مفهوم، موضوعی است که هم‌اکنون در کشورهای توسعه یافته و کشورهای با اقتصاد باز با تمرکز و تاکید فراوان از سوی دولت‌ها، شرکت‌ها و سازمان‌ها، جامعه مدنی، سازمان‌های بین‌المللی و مراکز علمی دنیا دنبال می شود.

امروزه تعریف مسئولیت‌پذیری دچار تغییرات بزرگی شده است. در گذشته بنگاه‌های اقتصادی تنها مسئول درآمدسازی بودند و تولید محصول یا ارائه خدمت، محور اصلی فعالیت آنها را تشکیل می‌داد. اما از چند دهه قبل نگاه به مسئولیتهای سازمانی تغییر نموده و توجه به مشتریان در کانون توجه بنگاه‌ها قرار دارد. در واقع از آنجا که عرضه نسبت به تقاضا روندی افزایش یافته، تأمین رضایت مشتریان و مصرفکنندگان اهمیت بسیاری پیدا نموده است. شرایط امروز جهان و فضاهای جدید کسب و کار ایجاب می‌کند تا رهبران و مدیران سازمانها و شرکت‌های بزرگ که در بازارهای جهانی یا بازارهای درحال جهانی شدن فعال و مؤثر هستند، نوعی تعادل میان بخشهای اجتماعی، اقتصادی و زیست‌محیطی کسب و کار خود ایجاد کنند و مسئولیت اجتماعی خود را جدی بگیرند.

در همین راستا هادی قدیمی معاون عملیات بانکی بانک ایران زمین با تشریح نقش راهبردی بانکها در حوزه مسئولیت اجتماعی می گوید: مخاطبین و مشتریان بانکها امروز از بانک خود انتظار دارند مسیر حرکت اقتصادی خود را هم راستا با شرایط اجتماعی انتخاب کنند.

وی افزود: بانکها امروزه همسو با جامعه خود را در قبال اتفاقات طبیعی و اجتماعی مسئول می دانند. برقراری تعامل بین بنگاههای اقتصادی و جامعه و دولت موجبات توسعه کشور در عرصه های مختلف را فراهم می آورد.

در گزارش زیر برخی اقدامات انجام شده توسط بانک ایران زمین در حوزه مسئولیت اجتماعی‌ می آید:

ساخت مدرسه و خانه بهداشت

در سال جاری با مصوبه هیئت مدیره، بانک ایران زمین اقدام به ساخت 2 مدرسه و یک خانه بهداشت در مناطق سیل زده کرد، که بزودی افتتاح خواهند شد.

همچنین بانک ایران زمین به منظور ایفای نقش خود در حوزه مسئولیت اجتماعی و با هدف توسعه فضای آموزشی کشور؛ کلنگ مدرسه فرزندان ایران زمین را در شهرستان شاوور استان خوزستان به زمین زد.

صمد نیک پور مدیرامور شعب استان های خوزستان و لرستان بانک ایران زمین در مراسم کلنگ زنی احداث مدرسه فرزندان ایران زمین گفت: بانک ایران زمین بر اساس مسئولیت‌های اجتماعی و فرهنگی که دارد، نسبت به مردم ایران زمین تعهد دارد. این بانک در بحران‌های پیش‌آمده نظیر سیل و زلزله در کشور، در حد توان به مردم آن دیار خدمت کرده‌است.

نیک پور افزود: بانک ایران زمین پس از وقوع حادثه دلخراش سیل، با تشکیل ستاد پشتیبانی جهت برنامه‌ریزی بهتر برای حمایت از هم‌میهنان سیل‌زده، کمک‌های خود را به این مناطق آغاز کرد، این بانک علاوه بر سایر کمک‌ها، مبالغی را هم جهت ساخت و بازسازی مدارس در استان‌های سیل زده اختصاص داد.

تهیه کانکس برای زلزله زدگان شهرستان میانه

با توجه به گستردگی شعب بانک ایران زمین در سراسر کشور کارمندان این بانک بصورت خود جوش نسبت به ارسال کمک به مناطق زلزله زده اقدام نمودند و همچنین با پیشنهاد مدیر استان های آذربایجان شرقی و غربی و بنا به دستور هیات عامل بانک ایران زمین مبنی بر تهیه کانکس برای زلزله زدگان شهرستان میانه، تعداد 3 عدد کانکس به این منطقه اهدا شد.


این تعداد کانکس ها با هماهنگی مدیریت شعب استان های آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل این بانک برای اسکان موقت زلزله زدگان شهرستان میانه تهیه و در محل های مورد نیاز نصب شد.

حمایت و کمک به موسسات خیریه

جمعی از مدیران بانک ایران زمین در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی و انسانی این بانک و با هدف کمک به مددجویان موسسه خیریه کهریزک، از واحد استان البرز این موسسه بازدید کردند.

همچنین تعدادی تخت و میزهای غذا خوری از طرف بانک ایران زمین به این موسسه هدیه شد.

هادی قدیمی معاون عملیات بانکی، بانک ایران زمین با اشاره به اقدامات این بانک در حوزه مسئولیت اجتماعی اظهار داشت: بانکها جزو نهادهای پیشرو در حوزه فعالیت های اجتماعی هستند. که در تمامی اتفاقات در کنار جامعه و مردم هستند.

معاون عملیات بانکی افزود: بانک ایران زمین از گذشته روابط نزدیکی با موسسات خیریه داشته است و امیدواریم در آینده نیز این موضوع توسعه بیشتری داشته باشد. در واقع یکی از دغدغه های ما احساس مسئولیت نسبت به جامعه است که در آن فعالیت می کنیم و در این زمینه فعالیت های مختلفی را در حوزه های محیط زیست، امور خیرخواهانه، حمایت از ورزش و جوانان انجام داده ایم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها