أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۶۶۱۱۰
زمان انتشار: ۱۴:۵۳     ۲۴ دی ۱۳۹۸
معترضان لبنانی امروز (سه‌شنبه) شماری از بزرگراه ها و راه های اصلی و فرعی منتهی به شهرهای شمالی و شرقی این کشور را با آتش زدن لاستیک و سطل‌های زباله بستند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری ملی لبنان، جوانان معترض بزرگراه بیروت – بعلبک در منطقه ی سعد نایل در شرق لبنان و  بزرگراه بیروت - طرابلس در مناطق جونیه و نهرالموت در شمال این کشور را مسدود کردند.

بر پایه این گزارش، معترضان، ورودی شهر طرابلس و راه های اصلی و فرعی  این شهر و هم چنین مسیر ورزشگاه بیروت در منطقه ی کولا در جنوب پایتخت و منطقه ی وردان در شمال این شهر را بستند.

نیروهای نظامی و انتظامی لبنان با تشدید تدابیر امنیتی می کوشند راه های بسته شده و گره ترافیک سنگین را باز کنند.

هم چنین تظاهرات و تجمع در میدان ایلیا در شهر بندری صیدا در جنوب لبنان به درگیری با نیروهای یاد شده منجر شد و پنج زخمی برجای گذاشت که به بیمارستان منتقل شدند.

شماری از جوانان معترض امروز با سردادن شعار و محکوم کردن سیاست های مالی و بانکی و در اعتراض به وضع نامناسب معیشتی و اقتصادی، وارد مرکز «اوجیرو» و شرکت برق شهر ساحلی جُبیل در شمال لبنان شدند.

پس از تشکیل نشدن دولت و بازگشت اعتراض ها، قیمت دلار در لبنان افزایش یافت و  ظرف روزهای گذشته و امروز (سه شنبه) ارزش لیره واحد پول ملی این کشور در مقابل دلار آمریکا کاهش یافت و هر دلار ، معادل ۲ هزار و ۵۰۰ لیره در صرافی های بیروت مبادله شد. این در حالی است که که ظرف ۳۰ سال گذشته نرخ هر دلار برابر یکهزار و ۵۰۰ لیره و ثابت مانده بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها