يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۶۱۷۷
زمان انتشار: ۱۱:۵۶     ۲۶ دی ۱۳۹۸
بیروت برای دومین شب متوالی در هفته جاری شاهد درگیری میان معترضان و نیروهای امنیتی بود و بر اساس اعلام هلال‌احمر این کشور، درگیری‌ها منجر به زخمی شدن ۴۵ نفر شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، معترضان لبنانی با نامیدن هفته جاری به «هفته خشم»، پس از دو هفته آرامش نسبی بار دیگر تظاهرات خود را از سر گرفتند و در پی درگیری‌های سه‌شنبه شب (دو شب) پیش ۵۹ نفر از آنها در خیابان «الحمرا» بیروت بازداشت شدند.

اقدامات معترضان در برابر بانک مرکزی بیروت و دیگر بانک‌های خیابان الحمرا که طی آن بسیاری از شیشه‌ها شکسته شد مورد اعتراضات مقامات لبنان از جمله «سعد الحریری» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور، «نبیه بری» رئیس پارلمان و «ولید جنبلاط» رئیس حزب دروزی «التقدمی الاشتراکی» قرار گرفت.

چهارشنبه شب (دیشب) بار دیگر تعداد زیادی زیادی از معترضان در برابر محل بازداشت معترضان پیشین در محله «کورنیش المزرعه-مار الیاس» در غرب بیروت جمع شدند و این اعتراض به درگیری کشیده شد.

بر اساس گزارش «العربی الجدید»، نیروهای ضد شورش برای متفرق کردن معترضان وارد عمل شدند. هلال احمر لبنان در صفحه توییتر خود از انتقال ۳۵ زخمی به بیمارستان و مداوای ۱۰ زخمی در محل اعتراضات خبر داد.

بر اساس این گزارش، ۱۰ نفر از ۵۹ نفری که سه‌شنبه شب در خیابان الحمرا بازداشت شده بودند، آزاد شدند اما دیشب بار دیگری تعدادی از معترضان بازداشت شدند.

از سوی دیگر، شبکه «المیادین» از توافق میان گروه‌های سیاسی لبنان بر سر توزیع پست‌های کلیدی وزارتی در کابینه پیش روی لبنان خبر داد. این شبکه خبری به نقل از منابع کابینه لبنان اعلام کرد توافق نهایی درباره ساختار دولت روز پنجشنبه (امروز) حاصل می‌شود و انتظار می‌رود که روز جمعه ترکیب کابینه جدید لبنان اعلام شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها