أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۶۶۲۹۳
زمان انتشار: ۱۰:۰۰     ۳۰ دی ۱۳۹۸
در چند روز اخیر به بهانه اعتراض به سرنگونی هواپیمای مسافربری اکراین که همه ایرانیان را دچار غمی سنگین و اندوهبار کرد، عده‌ای از اهالی سینما انصراف خود را نسبت به حضور در این دوره جشنواره فیلم فجر اعلام کردند. جدای تحلیل این اقدام و معلوم‌الحال بودن افرادی که این اقدام را انجام داده‌اند یک نکته حائز اهمیت فراوانی می‌باشد.

جشنواره فیلم فجر دارای 3 بخش است: 

1- برگزارکنندگان، هیئت انتخاب و هیئت داوران 

2- فیلم‌سازان و عوامل فیلم‌ها 

3- تماشاچیان حرفه‌ای سینما و جشنواره فیلم فجر 

در اینجا روی صحبتم با بخش اول و دوم نیست بلکه با بخش سوم است. به این دلیل که در بخش اول و دوم در حال حاضر تغییراتی نمیتوانیم اعمال کنیم ولی تغییرات و اصلاحات در بخش سوم کاملا دست خودمان است. صد البته با توجه به اتفاق مذکور از طرف فیلمسازان مبنی بر انصراف و بیرون کشیدن فیلمهایشان از جشنواره فیلم فجر امسال عده‌ای از تماشاچیان جشنواره نیز که با این فیلمسازان همفکر و همسو هستند به تبع آن‌ها جشنواره را به اصطلاح تحریم می‌کنند و از حضور در آن امتناع می‌ورزند.

پیشنهاد می‌کنم برای خنثی سازی این توطئه یا حتی به طور اولی، تبدیل کردن این تهدید به فرصت؛ باید تمامی افراد دلسوز و دغدغه‌مند نظام و انقلاب در یک اقدام توأم با همت و غیرت، تمامی بلیت‌های جشنواره فیلم فجر را خریداری نمایند، تا جایی که در ساعات اولیه پیش‌فروش اینترنتی، تمامی بلیت‌ها خریداری شده و مسئولین برگزاری ناچار به افزایش ظرفیت سالن‌ها و یا اضافه کردن سالن‌های جدید شوند و کار تا آنجا پیش رود که این جشنواره رکورد تماشاچیان را در کل ادوار جشنواره فیلم فجر بزند و در نهایت تمامی کسانی که بلیت خریداری نموده‌اند در زمان اکران به سینماها بروند و فیلم‌ها را ببینند و حتما در آرای مردمی شرکت کنند تا بر اساس یک ذائقه انقلابی، فیلم برتر از نگاه تماشاچیان انتخاب شود و اینگونه تهدید تبدیل به فرصت می‌شود؛ هم رکوردزنی حضور تماشاچی، هم انتخاب فیلم برتر از نگاه تماشاچیان با ذائقه انقلابی.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها