يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۶۲۹۵
زمان انتشار: ۱۰:۱۴     ۳۰ دی ۱۳۹۸
اتفاق بزرگی در کشور افتاده است. برجسته‌ترین و بین المللی‌ترین چهره نظامی ایران به‌دستور مستقیم رئیس‌جمهور ایالات‌متحده و در کشور دوست و همسایه به شهادت رسیده و غم و اندوه و خشم بی‌سابقه‌ای تمام آحاد مردم را بدون در نظر گرفتن تفاوت‌های فرهنگی و جناحی در بر گرفته است.


با توجه به اینکه به هر حال مراسمات، سوگواری‌ها، فضای اندوهناک حماسه و احساس بعد از مدت عرفی خود در جامعه کمرنگ شده و جریانات روزمره به حالت عادی خود برمی‌گردد؛ باید سریع و بدون فوت وقت، مناسبات راهبردی کشور را بر پایه تفکر انقلابی و جهادی شهید سلیمانی پایه‌ریزی کنیم.


شهادت سپهبد سلیمانی هرچند جانکاه و دلسوز است و تا سالیان طولانی مرهمی واقعی پیدا نخواهد کرد، اما می‌تواند و باید فرصت و تلنگری جدی برای ترمیم و حتی تعویض تفکر سکولار و لیبرال حاکم بر بخشی از دستگاه اجرایی و قانون‌گذاری کشور باشد.

 

خوش‌بین‌ترین افراد به دولت و مجلس و جریان سیاسی اصلاح‌طلب و اعتدالگرا نیز با مراجعه به وجدان و انصاف خویش نمی‌توانند نقش سازشکاری‌ها و تسلیم شدن‌های سیاسی و امنیتی این چندسالِ برجامی را انکار کنند.


وقتی تمام دشمنی‌ها و اقدامات عملی و ضد منافع ملی امریکا و غرب علیه کشور مانند تحریم‌های جدید، خروج از برجام و ترورهای مختلف را تنها با بیانیه و فشار ایمیلی پاسخ می‌دهند، بدون تردید دشمن خونریز درنده‌تر و تندخوتر خواهد شد.

 

آیا اگر مجلس و دولت پاسخ به‌موقع به تهدیدات کوچک و بزرگ و اقدامات عملی آن‌ها می‌دادند، امروز ایران گریان و عزادار سردار محبوب خود بود؟!


در مراکز تصمیم‌گیری چگونه عمل کرده‌ایم که ترامپ ملعون گمان می‌کند ترور مستقیم بزرگترین فرمانده نظامی ایران و محور مقاومت ممکن است بدون پاسخ مناسب بماند؟!


اگر مجلسی که ۲۰ دقیقه‌ای برجام را تصویب کرد، بعد از خروج امریکا در ۲۰ دقیقه برجام را به آتش می‌کشید، امروز دشمن جرأت می‌کرد چنین داغی را بر دل ما بگذارد؟!

 

انتقام راهبردی اصلی و پایدار که کامل‌کننده انتقام سخت نظامی برای تکرار نشدن تهدید و شهادت هریک از سربازان فداکار این مرز و بوم است، تشکیل مجلسی در تراز تفکر شهید قاسم سلیمانی است.


اصولا استفاده از قدرت سخت، برخورد فیزیکی و نظامی، آخرین مرحله از تقابل قدرت در هر سطحی است.

وقتی مراکز إعمال قدرت نرم در کشور وظایف خود را به‌درستی انجام نمی‌دهند، کار به استفاده از قدرت سخت می‌رسد.

 

ان‌شاءالله مجلسی فعال، مخلص و جهادی که به‌دنبال رانت و لابی و سوداگری نیست و هدفش رضایت خداوند و خلق خداوند است، جایگزین مجلس فعلی و در مرحله بعد، دولت فعلی خواهد شد.
نمایندگانی که بتوانند جنس تفکر حاج قاسم را جایگزین تفکر فلانی و بهمانی در کشور کنند.

 

از اولی‌ترین وظایف مجلس آینده، ریل‌گذاری جدید برای نهادهای سیاسی و دیپلماتیک در راستای مواجهه انقلابی با ستیزه‌جویی غرب و امریکاست؛ کاری که به‌نظر می‌رسد از عهده نمایندگان فعلی خارج است.


* «محمدامین محققی» پژوهشگر حقوق اساسی و پارلمانی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها