أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۶۶۳۰۲
زمان انتشار: ۱۲:۲۲     ۳۰ دی ۱۳۹۸
روابط عمومی صداوسیما اعلام کرد:
مدیرکل روابط عمومی سازمان صدا وسیما با اشاره به ضبطی شدن برخی برنامه‌های زنده سیما، گفت: از مدت‌ها قبل با تدوین این آیین‌نامه قرار شد تعداد برنامه‌های زنده روی آنتن سیما مدیریت شود تا شاهد افزایش غنای محتوای برنامه‌ها باشیم.
به گزارش پایگاه 598، خبر‌هایی مبنی بر ضبطی شدن برخی از برنامه‌های تلویزیون در فضای مجازی دست به دست می‌شود؛ مدیرکل روابط عمومی سازمان صدا وسیما در گفت‌وگویی با تأیید ضبطی شدن برنامه‌های "عصرانه" و "جهان‌آرا" از شبکه افق و "ثریا" از شبکه یک سیما، تصریح کرد: فقط این برنامه‌ها نیست که از زنده به تولیدی تغییر شکل می‌دهند بلکه "آفتاب شرقی" شبکه یک و همچنین "پرونده ویژه" شبکه سه نیز که زنده پخش می‌شدند، مدتی است که به صورت تولیدی یا همان ضبطی پخش می‌شوند.

وی تأکید کرد: همچنین شبکه یک تصمیم گرفته است برخی از برنامه‌های هفتگی "فرمول یک" را نیز به صورت ضبطی پخش کند که در زمان خودش اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

مدیرکل روابط عمومی سازمان صدا وسیما با بیان اینکه برنامه‌سازان به خوبی می‌دانند که ساخت برنامه ضبطی یا تولیدی سخت‌تر از تولید برنامه زنده است، افزود: همه این کار‌ها به این دلیل است تا بتوانیم کیفیت برنامه‌ها را به حد مطلوب برسانیم و این خواست طیف وسیعی از مخاطبان و حتی منتقدان رسانه ملی است.

رنجبران تغییر ساخت این برنامه‌ها را به فشار‌های سیاسی بی‌ربط دانست و خاطرنشان کرد: سازمان صدا وسیما نشان داده است درمسیری حرکت می‌کند که براساس منافع‌ملی باشد و هیچگاه منافع ملی را فدای نگاه‌های سلیقه‌ای و فشار‌های سیاسی نمی‌کند بنابراین تغییر شکل این برنامه‌ها هیچ ربطی به این حرف‌ها ندارد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های یاد شده با همان زمان مشخص همچون گذشته در جدول پخش قرار دارند، توضیح داد: تغییر نوع تولید این برنامه‌ها از زنده به ضبطی نه تنها زمان آن‌ها را در کنداکتور محدود نمی‌کند بلکه در صورت بالا رفتن کیفیت و استفاده از ظرفیت‌های مختلف برنامه‌سازی شبکه‌های مختلف از در اختیار گذاشتن فضای بیشتر زمانی به آن‌ها استقبال خواهند کرد.

مدیرکل روابط عمومی رسانه ملی بر ادامه اجرای آیین‌نامه جامع مدیریت برنامه‌های زنده سیما به عنوان یک سیاستگذاری مشخص تأکید و تصریح کرد: معاون سیما پیرو دستور ریاست سازمان این کار را به جد پیگیری می‌کند و در آینده هم شاهد این روند برای برخی برنامه‌های دیگر در شبکه‌های مختلف خواهیم بود.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها