أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۶۶۳۳۹
زمان انتشار: ۰۹:۳۶     ۰۱ بهمن ۱۳۹۸
فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: گرچه دشمنان سردار سلیمانی را ناجوانمردانه شهید کردند و مرد میدان جنگ نبودند که در میدان نبرد با او مقابله کنند، اما به لطف الهی و به همت همه آزادمردانی که در سراسر عالم خونخواه او هستند، ان شاء ا... جوانمردانه دشمن او را خواهیم زد.»
به گزارش پایگاه 598، فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: گرچه دشمنان سردار سلیمانی را ناجوانمردانه شهید کردند و مرد میدان جنگ نبودند که در میدان نبرد با او مقابله کنند، اما به لطف الهی و به همت همه آزادمردانی که در سراسر عالم خونخواه او هستند، ان شاء ا... جوانمردانه دشمن او را خواهیم زد.» به گزارش فارس، سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل قاآنی این مطلب را روز گذشته در آیین معارفه فرماندهی نیروی قدس در ستاد فرماندهی کل سپاه مطرح کرد. حاج اسماعیل قاآنی از همرزمان قدیمی حاج قاسم سلیمانی و پیش از این جانشین این شهید در نیروی قدس سپاه بود که پس از شهادت سردار سلیمانی، با حکم فرمانده کل قوا، به عنوان فرمانده این نیرو منصوب شد.  سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه  در این مراسم سردار اسماعیل قاآنی را فرمانده‌ای «جانباز، دلاور و متقی و مدیری مبتکر و خلاق که بیش از ۲۵ سال همرزم حاج قاسم بوده» توصیف کرد که پرچمی که در دستان سردار سلیمانی بود به او سپرده شده است.

توصیفات ویژه فرمانده کل سپاه درباره حاج قاسم
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، در این مراسم که با حضور جمع زیادی از مقامات لشکری و نیز خانواده شهید سپهبد قاسم سلیمانی  برگزار شد، سرلشکر سلامی با بیان این که یکی از تلخ‌ترین و غم انگیز‌ترین تودیع‌های سپاه را تجربه می‌کنیم، افزود: ما امروز یک فرمانده بزرگ، اسطوره فراموش نشدنی و تکرار ناپذیر را که دربر دارنده جمیع فضایل الهی بود تا عرش تودیع می‌کنیم. وی با تاکید بر این که سردار شهید قاسم سلیمانی تندیس مجسم آیات جهادی قرآن، عمود خیمه سپاه و مایه آرامش همه ما بود، گفت: سردار سلیمانی با آن شکوه شخصیت و محبوبیتی که می‌تواند هر انسان بزرگی را به غرور کشاند، روز به روز متواضع‌تر از قبل بود، در عین حال در برابر دشمن صلابتی بی مثال داشت و به معنای واقعی اشداء علی الکفار بود.  سرلشکر سلامی با تاکید بر این که شهادت سردار سلیمانی آغاز سردار سلیمانی جدید است، گفت: شهید سلیمانی زنده‌تر از قاسم سلیمانی و برای دشمن خطرناک‌تر از گذشته است. وی افزود: پوسیدگی که امروز در روح، جسم و جان دشمنان مشاهده می‌کنیم، محصول سنت جدیدی است که حاج قاسم پایه گذاشت؛ این فرمانده بزرگ کاری کرد که دشمن هزینه می‌کرد و جبهه اسلام فایده و بهره آن را می‌برد؛ سردار سلیمانی دشمن را آواره و سرگردان کرده بود و مرد تغییر میدان موازنه در اوج نابرابری بود. فرمانده کل سپاه سپهبد شهید قاسم سلیمانی را مدیری توانا، اندیشمند، مدبر، مومن، شجاع، صریح و قاطع توصیف و تصریح کرد: این فرمانده بزرگ جبهه مقاومت در لبنان، سوریه، عراق، افغانستان و در بلاد اسلامی قدرت ساخت و مخاطرات ناشناخته‌ای را برای دشمنان امت اسلامی ایجاد کرد.  سرلشکر سلامی با بیان این که سردار شهید قاسم سلیمانی حجم وسیعی از سیاره زمین را به میدان مقاومت تبدیل کرد، افزود: در نظر حاج قاسم هیچ معادله‌ای غیرقابل حل نبود؛ همیشه در قلب خطر، کوه آرامش و وقار بود ودشمنان را به شکست کشانده بود. وی افزود: تصور غلط دشمن این بود که اگر این سردار رشید سپاه اسلام را ترور کند، ماجرا تمام خواهد شد؛ اما همگان دیدند خون این شهید والامقام و حضور ۵۰ میلیونی مردم زیر تابوت وی، تمامی توطئه‌ها و ترفند‌های شوم دشمن را بر باد داد و حرکت جدیدی را آغاز کرد.

الجزیره: سردار قاآنی سیاست‌های سردار سلیمانی را با انرژی بیشتر پیگیری می‌کند
درهمین حال به گزارش تسنیم، وب‌سایت شبکه تلویزیونی «الجزیره» در گزارشی درباره فرمانده جدید سپاه قدس به نقل از کارشناسان نوشت که او سیاست‌های سردار سلیمانی را احتمالاً با «انرژی بیشتر و بی‌کم و کاست» پیگیری خواهد کرد. تحلیل گر الجزیره  گفت: «با یک تقسیم کار مشخص سلیمانی و قاآنی نقش راهبردی در گسترش نفوذ ایران در کشورهای همسایه داشتند.» «علی الفونه» که الجزیره از او به‌عنوان کارشناس مسائل سپاه پاسداران نام برده و در«مؤسسه دولت‌های عرب» به‌عنوان کارشناس ارشد مشغول کار است، اظهار کرد: «در حالی که سلیمانی یک نماد ملی و رهبری کاریزماتیک بود که جمعیت را پشت سر خود بسیج می‌کرد، قاآنی در سایه مدام به نیازهای سازمانی و اداری نیروی قدس رسیدگی می‌کرد.» الجزیره با اشاره به علاقه نداشتن سردار قاآنی برای حضور عمومی نوشت: «گمنامی نسبی قاآنی به عنوان یک شخص مشهور یکی از ویژگی‌های شخصیتی اوست... او نمی‌خواهد در کانون توجه باشد و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم به‌دنبال این نیست که او را در کانون توجه قرار دهد.»
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها