أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۶۶۳۴۱
زمان انتشار: ۰۹:۴۰     ۰۱ بهمن ۱۳۹۸
کشور عراق از دو، سه روز پیش دوباره شاهد ناآرامی در شهرهای مختلف خود بود، این اخبار اگرچه در هر زمانی برای کارشناسان حوزه بین الملل مهم است، ولی با توجه به نزدیکی به زمان برگزاری تظاهرات میلیونی ضدآمریکایی در جمعه پیش رو که گام دوم عراق برای اخراج نظامیان آمریکایی محسوب می شود، برای همه بسیار مهم و حساس شده و خیلی ها به دنبال دستیابی به اطلاعاتی درخصوص آخرین وضعیت این ناآرامی ها هستند.
به گزارش پایگاه 598، کشور عراق از دو، سه روز پیش دوباره شاهد ناآرامی در شهرهای مختلف خود بود، این اخبار اگرچه در هر زمانی برای کارشناسان حوزه بین الملل  مهم است، ولی با توجه به نزدیکی به زمان برگزاری تظاهرات میلیونی ضدآمریکایی در جمعه پیش رو که گام دوم عراق برای اخراج نظامیان آمریکایی محسوب می شود، برای همه  بسیار مهم و حساس شده و خیلی ها به دنبال دستیابی به اطلاعاتی درخصوص آخرین وضعیت این ناآرامی ها هستند.

ناآرامی هایی که یکی از مهم ترین شاخصه هایش این  است که در فضای پس از شهادت سرداران مقاومت از جمله ابومهدی المهندس نایب رئیس حشد الشعبی در عراق انجام می شود.
شاخصه دیگر ناآرامی‌ها هدفمند بودنش با هدف تحریک مردم علیه نظام سیاسی عراق است. هجمه به هویت الحشد الشعبی و شهدای نصر صریح تر شده است. بستن جاده ها و راه های ارتباطی و تعطیل کردن فرودگاه ها و ادارات نیز از جمله اقدام هایی است که در این زمینه انجام می شود. سومین شاخصه این که ناامنی های روزهای اخیر در برخی مناطق به ویژه در نجف و کربلا، گویای این است که تحولات عراق از وجه مردمی  بالایی برخوردار نیست و مخالفان داخلی و خارجی دولت عراق این تحولات را سازمان دهی و اجرا می کنند. ویدئوهایی نیز منتشر شده که سرکرده‌های باندهای تندرو جوکر وابسته به اعتراض های خیابانی بر سر تقسیم غنایم سرقتی به شدت با یکدیگر دچار اختلاف شده و به جان هم افتاده‌اند.
از سوی دیگر، تحول جدیدی که در عراق  در روزهای پس از ترور سرداران مقاومت روی داده، تمایل و اقدام عملی به هم‌افزایی از سوی گروه‌های مقاومت از یک‌سو و مقتدی صدر از سوی دیگر است. بنابراین چهارمین شاخصه این است که ناآرامی ها در حالی بار دیگر شدت یافت که گروه های سیاسی عراق درباره پایان دادن به بحران سیاسی موجود به اجماع نزدیک شده بودند. در واقع، ضد آمریکایی بودن وجه مشترک گروه ها و بخش زیادی از مردم عراق در این  بازه زمانی است و در این شرایط ناامنی های جدید شکل گرفته است.

در پس تمام دودها و آتش هایی که تعداد محدودی از نقابداران در میان تجمعات اعتراضی برحق مردم عراق افروختند آتش کینه و حقد آن ها از برپایی دولتی شیعی و مقتدر در عراق هم نهفته است. مردم عراق به وضوح در پی اصلاح دولت و دستیابی به حقوق برحق خود از طریق راه های مسالمت آمیز هستند در حالی که آمریکایی ها ورسانه های سعودی-اماراتی با سوار شدن بر موج خواسته های برحق مردم به دنبال روی کار آمدن حکومتی وابسته هستند، بنابراین دور از انتظار نیست که جبهه مخالف محور مقاومت تا برگزاری تظاهرات میلیونی ضد آمریکایی  و فضای پس از آن برنامه های خبیثانه‌ای را درپیش گیرد تا بتواند با بهره گیری از ناامنی های داخلی عراق تظاهرات روز جمعه را به حاشیه براند.

* خراسان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها