يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۶۴۳۶
زمان انتشار: ۱۰:۳۶     ۰۳ بهمن ۱۳۹۸
دکتر علیرضا زاکانی مطرح کرد:
"ما در کنار عدالتی که داریم، متاسفانه فقر و فساد و تبعیض را هم داریم و این موضوعات می تواند ریشه کشور و انقلاب را بزند. مردم شاید فقر را با عزت خود بتوانند تحمل کنند اما تبعیض را تحمل نمی کنند."

به گزارش پایگاه 598، نشست تحلیل و تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با حضور دکتر علیرضا زاکانی، نماینده سابق مردم تهران در مسجد المهدی قم و با حضور مردم قم برگزار شد.

 

دکتر زاکانی در این نشست ابتدا به بیان اهداف جدی انقلاب اسلامی پرداخت و آزادی، استقلال، عدالت، پیشرفت معنوی و پیشرفت مادی را 5 هدف اصلی نظام اسلامی در داخل کشور بر شمرد. وی حمایت از مستضعفین و مبارزه با مستکبرین را هم از اهداف اصلی انقلاب اسلامی در خارج از کشور ذکرکرد.

 

نماینده سابق تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار داشتند:

 

در سطح جهانی انقلاب اسلامی توانسته به عنوان یک عنصر تاثیرگذار در برابر استکبار جهانی قد علم کرده و حوادث  اخیر هم قدرت جمهوری اسلامی را نشان داد.

 

اینکه آمریکا حاج قاسم سلیمانی را ناجوانمردانه ترور کرد نه تنها نقطه قدرت آنها نبود بلکه اوجه ضعف آنان را نشان داد همانگونه که در سال 66 و در پایان جنگ هواپیمای مسافربری ما را هدف قرار داد.

 

آمریکا با ترور حاج قاسم قصد داشت که نشان دهد ادامه حیات جمهوری اسلامی به مذاکره و کنار آمدن با آنها بستگی دارد وگرنه ادامه این مسیر منجر به جنگ و نابودی خواهد شد.

 

اما حضور مردم و سیلی سپاه پاسداران مسیر را تغییر داد و باعث شد تا آمریکا قمار خود که با ترور حاج قاسم شروع کرده بود باخت.

 

در داخل کشور اما انقلاب اسلامی اگر چه به سمت اهداف اصلی حرکت کرده اما نتوانسته آن را به صورت کامل به اجرا درآورد و به تبع آن دولت اسلامی و جامعه اسلامی را بسازد.

 

در جامعه اسلامی مردم حق دارند تا از مسئولان مطالبه گری کنند و حتی آنان را بازخواست کنند اما امروز جز مقام معظم رهبری و رییس قوه قضائیه هیچ مسئولی گوش به درد و صحبت مردم نمی دهد!

 

ما در کنار عدالتی که داریم، متاسفانه فقر و فساد و تبعیض را هم داریم و این موضوعات می تواند ریشه کشور و انقلاب را بزند. مردم شاید فقر را با عزت خود بتوانند تحمل کنند اما تبعیض را تحمل نمی کنند.

 

لذا چند هفته پیش در آقای روحانی عنوان می کنند که قحطی نیامده تنها اجناس گران شده اند! ایشان نمی داند که اگر قحطی بیاید همه مردم نمی توانند مایحتاج خود را بخرند اما گرانی باعث می شود تا عده ای از مردم بخرند و عده ای دیگر توان تهیه اجناس را نداشته باشند که همین موضوع باعث به وجود آمدن تبعیض و نارضایتی می شود و مردم احساس ظلم می کنند.

 

در حوزه پیشرفت مادی هم اگر چه ما پیشرفت قابل توجهی نسبت به پیش از انقلاب کرده ایم اما در نقطه مطلوب قرار نداریم. مجموعه مافیایی ای در کشور قرار داند که اجازه پیشرفت به کشور نمی دهند و امکانات اقتصادی را در اختیار گرفته اند تا تنها خودشان بر سر سفره انقلاب قرار داشته باشند.

 

ما متاسفانه مسئولینی داریم که به جای اینکه خود را فدای انقلاب و مردم کنند، انقلاب را فدای خود می کنند و کشور را مصادره خود می کنند.

 

معنای این حرف این است که جمهوری اسلامی در داخل کشور از جمهوری اسلامی عقب افتاده است و در نقطه قابل قبول قرار ندارد.

 

رهبرانقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب ابتدا یک روایت دقیقی از گذشته کرده اند چرا که تبلیغات باعث شده بود تا روایت دروغی از گذشته  که در ذهن جوانان قرار داده شده بود اصلاح شود.

 

در ادامه نیز برداشتی امیدوارکننده از کشور شرح کردند چرا که امروز دو فتنه اساسی در کشور وجود دارد که یکی ناکارآمدی و دیگری ناامیدی است و ریشه همه مشکلات به آن بر می گردد.

 

اینکه مسئولان در جمهوری اسلامی نه اسلام را بشناسند و تمسک کنند، نه رهبری را تبعیت کنند و نه به مردم خدمت کنند باعث می شود تا جمهوری اسلامی از انقلاب اسلامی عقب بیفتد.

 

رهبرانقلاب به آقای حداد فرموده بودند که قریب 20 روز برای نوشتن بیانیه گام دوم انقلاب وقت گذاشته اند پس این بیانیه نقشه راهی است برای حرکت در مسیر دولت سازی و جامعه سازی است تا با تکثیر آن تمدن اسلامی رقم بخورد و مقدمات ظهور فراهم شود.

 

امروز متاسفانه اکثر مسئولان، اسلام را نه به عنوان اسلام حداکثری بلکه به عنوان اسلام حداقلی می خواهند؛ خدا و مقدرات دین را در تصمیمات خود در نظر نمی گیرند؛ حفظ نظام را اوجب واجبات نمی دانند بلکه حفظ پست و مقام را اوجب واجبات می دانند و از فرامین رهبری تبعیت نمی کنند  

 

متاسفانه اکثر مسئولین خود را خادم و نوکر مردم نمی دانند و کاخ نشینان را به کوخ نشینان ترجیح می دهند و درد مردم را نمی فهمند. انقلاب مسئولانی را می خواهد که خود را فدای مردم کنند.

 

شهید چمران، در زمان جنگ در یکی از عملیات ها خود را فدای نیروها کرد و یک تنه در مقابل دشمنان ایستاد در نتیجه ما امروز به مسئولانی احتیاج داریم که خود را زیر پای مردم بیندازند و فدای کشور کنند.

 

حاج قاسم هیچگاه خود را ندید، آنچه دید خدا و انقلاب و کشور بود به همین دلیل چندده میلیون نفر به مشایعت این شهید بزرگوار آمدند.

 

بیانیه گام دوم می گوید راه آینده راه بازگشت به اصل انقلاب اسلامی است و تکیه به فرهیختگان و جوانان کشور است، خود را ندیدن و جانفشانی کردن ، مدیریت جهادی است.

 

ما در واقعیت همه نوع امکاناتی برای تغییر در کشور داریم اما عده ای مانند رئیس جمهور باور ندارند که مشکلات کشور با تکیه بر داخل حل خواهد شد و تمام چشم خود را به غرب دوخته اند و اعتقادی به غیر از این ندارند.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها