أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۶۶۴۳۸
زمان انتشار: ۱۱:۱۵     ۰۳ بهمن ۱۳۹۸
فاطیما اسحاق یک افسر مسلمان در ارتش آفریقای جنوبی که به خاطر گذاشتن حجاب اسلامی زیر کلاه ارتشی دادگاهی شده بود، در دادگاه پیروز شده و حق استفاده از حجاب به دست آورد.
به گزارش پایگاه 598، گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از  iol، زنان مسلمان در کشورهای غیراسلامی اغلب با مشکل حق انتخاب پوشش و حجاب در محل کارشان روبرو هستند. این وضعیت برای نیروهای پلیس و افسران  ارتش دشوارتر نیز می باشد. با پیوستن بسیاری از زنان مسلمان به پلیس و نیروهای ارتش در سرتاسر جهان ، چالش اجازه داشتن حجاب اسلامی به عنوان بخشی از یونیفرم ، رو به رشد است.

فاطیما اسحاق ، یکی از یکی از افسران ارتش مسلمان آفریقای جنوبی ، به تازگی اجازه پیدا کرده که در زیر کلاه نظامی خود حجاب بگذارد به شرطی که برخی از محدودیت های نظامی را رعایت کند.

نظیمه محمد یک کارشناس کارگری در این باره گفت: این نبرد فقط برای مسلمانان و زنان مسلمان نیست بلکه برای آفریقای جنوبی یک پیروزی محسوب می شود. این یک پیروزی در برابر تبعیض و پیروزی در مورد حقوقی است که ما برای آن تلاش کردیم و دولت که وظیفه دارد از حق ما حمایت کند به راحتی آن را زیر پا می گذارد.

اسحاق با اتهاماتی مبنی بر نافرمانی از دستور قانونی مبنی بر برداشتن حجاب خود که زیر کلاه نظامی آن را می پوشیده روبرو است. در جلسه دادرسی در دادگاهی در کیپ تاون نیروی دفاع ملی آفریقای جنوبی اتهامات خود را علیه اسحاق پس گرفت.

 وکیل اسحاق از مرکز منابع حقوقی هم گفت:  ما هم اکنون برای به چالش کشیدن این سیاست به دادگستری می رویم. زیرا آن ها می توانند به راحتی او را بار دیگر متهم کنند.

وی افزود:  ما این را فقط پیروزی جزئی می دانیم زیرا اتهامات در حال حاضر از بین رفته است اما ما با چالش هایی روبرو هستیم.

براساس گزارش سال ۲۰۱۰ پیو ، مسلمانان ۱.۵٪ از جمعیت آفریقای جنوبی را تشکیل می داده اند. چندین مورد دیگر وجود دارد که پلیس های زن مسلمان موفق به دستیابی به حق خود برای پوشیدن حجاب شده اند.

در نوامبر ۲۰۱۹ ، به یک افسر پلیس ذخیره ویژه ترینیداد مسلمان ، ۱۸۵ هزار دلار غرامت به دلیل تحمل سیاست تبعیض آمیز مبنی بر ممنوعیت داشتن حجاب در   خدمت وظیفه داده شد. در سال ۲۰۱۶ ، ترکیه به افسران زن پلیس اجازه داد که حجاب داشته باشند.

به طور مشابه در کانادا ، دولت در سال ۲۰۱۶ اعلام کرد که پلیس سوار کانادا به امید افزایش تعداد استخدام زن مسلمان، به افسران خود اجازه می دهد حجاب را به عنوان بخشی از یونیفرم داشته باشند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها