يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۶۴۳۹
زمان انتشار: ۱۱:۴۱     ۰۳ بهمن ۱۳۹۸
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی:
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی به بودجه نهادهای فرهنگی به ویژه حوزه‌های علمیه اشاره نمود و با بیان این که متاسفانه نسبت به بودجه حوزه های علمیه بی مهری صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از افراد در تقسیم بندی بودجه کشور فقط به نهادهای دینی و حوزوی حساسیت نشان می دهند و زمانی که حرف حوزه های علمیه به سخن می آید، شاهد هزاران حرف و حدیث از دوست و دشمن هستیم.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری در جلسه طلاب و فضلای استان کهگیلویه و بویراحمد که شب گذشته به مناسبت بزرگداشت شهادت حاج قاسم سلیمانی و عروج یافتگان هواپیمای مسافربری برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها)، شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی و عروج یافتگان هواپیمای مسافربری را به رهبر معظم انقلاب، خانواده این عزیزان و ملت غیور ایران تسلیت گفت.

وی در ادامه سخنان خود به اهمیت فعالیت های تبلیغی و انجام رسالت های الهی اشاره نمود و اذعان داشت: در این چهار سال نمایندگی، در عین حضور مستمر در جمع مردم عالم پرور قم، با توجه به وظایف شرعی نمایندگی، کمتر در میان اقشار مختلف دیگر استان ها حضور داشته ام.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان این که فعالیت انتخاباتی پیش از موعد، خلاف قانون و اخلاق اسلامی است، اظهار داشت: علی رغم اصرار برخی از دوستان برای حضور در اجتماعاتی که بوی تبلیغات انتخاباتی می دهد، همواره از حضور در این جمع ها ممانعت نموده‌ام.

سخنران این نشست در ادامه ضمن اشاره به دغدغه‌ها و مشکلات اقتصادی حاکم بر جامعه با بیان این که طلاب و روحانیون از ضعیف ترین اقشار جامعه به شمار می روند، خاطرنشان کرد: طلاب و فضلایی که صرفا به تحصیلات علوم دینی می پردازند و از فعالیت های اجرایی و حضور کارمندی در موسسات علمی و فرهنگی پرهیز می کنند، در مواجهه با مشکلات اقتصادی با مشکلات فراوانی روبرو هستند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی به بودجه نهادهای فرهنگی به ویژه حوزه‌های علمیه اشاره نمود و با بیان این که متاسفانه نسبت به بودجه حوزه های علمیه بی مهری صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از افراد در تقسیم بندی بودجه کشور فقط به نهادهای دینی و حوزوی حساسیت نشان می دهند و زمانی که حرف حوزه های علمیه به سخن می آید، شاهد هزاران حرف و حدیث از دوست و دشمن هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: طلاب باید تعلقات خود را از  تعلقات دنیایی رها سازند؛ دنیا مرض دین و عالم طبیب دین است، اگر طلبه ای به دنبال دنیا حرکت کند، نمی تواند در تبلیغ دین ثمره ای داشته باشد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی رفع دغدغه طلاب و محصلان علوم دینی را از سفارشات اولیاء و انبیای الهی دانست و خاطرنشان کرد: بر اساس مبانی دینی، بر مسئولین و هرکسی که توان دارد، لازم است تا در رفع موانع تحصیل علوم دینی پیش قدم بودهخ، تمام همت و تلاش خود را به کار گیرد.

وی در بخش پاسخ به سوالات طلاب و فضلای کهگیلویه و بویراحمد، با بیان این که مدارک فعلی، حملات سایبری و جنگ الکترونیک را منتفی می کند، خاطرنشان کرد: بر اساس قوانین بین المللی بررسی روند سقوط هواپیما از حقوق اولیه ایران است و هیچ کشوری نمی تواند ایران را ملزم به عدم استفاده از این حقوق کند؛ ایران به انتخاب خود می‌تواند سناریوهای مختلف از جمله درخواست سامانه خوانش، همکاری بین المللی، ارسال به کشور غیر و یا هر فرایند دیگری را برای نحوه خوانش جعبه سیاه دنبال نماید.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری با بیان این که نمایندگان مجلس در راستای استیفای حقوق ملت هیچ کوتاهی نمی کنند، اظهار داشت: بر اساس گزارش‌های ارائه شده، کمیسیون امنیت ملی مجلس، سقوط هواپیما را ناشی از خطای انسانی تشخیص داده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ضمن تشریح نحوه تشخیص و عملکرد پدافند هوایی، با بیان این که واحدهای پدافندی بدون اطمینان سنجی و کسب اطلاعات تکمیلی نمی‌تواند شلیک کند، خاطرنشان کرد: بعد از اطمینان سنجی، واحدی که باید عملیات آتش را انجام دهد، انتخاب و او شلیک را انجام خواهد داد.

وی صداقت، سلامت و ایثارگری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را ستود و به تفاوت‌ مواجهه مسئولین کشور و پاسداران در رویارویی با اشتباه ها، اشاره نمود و خاطرنشان کرد: این که سپاه پاسداران بر عکس مسئولین اجرایی کشور، در مقابل خطای انسانی یکی از نگهبانان کشور که در شرایط خاص جنگی بر سر دوراهی تصمیم، انتخاب اشتباهی را انجام میدهد، بارها عذرخواهی کرده و تمام مسئولیت را می پذیرد قابل ستایش است.

بررسی طرح جدید بانکداری اسلامی از دیگر مقوله‌هایی بود که حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری در این رابطه اظهار داشت: نقش‌پذیری فقها و شورای فقهی بانکداری، در طرح جدید بانکداری اسلامی پررنگ تر دیده شده است که قرار است در صحن مجلس بررسی گردد.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری بحث رد صلاحیت کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و یا عدم احراز صلاحیت ایشان توسط شورای نگهبان را مورد توجه قرار داد و توضیحاتی در این رابطه ارائه نمود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت توجه به وظایف نمایندگی و مطالبه گری مردم در راستای انجام وظایف قانونی اشاره نمود و تصریح کرد: اگر مردم انتظارات خود را نسبت به نمایندگان مجلس شورای اسلامی ناظر به وظایف نمایندگی ایشان اصلاح نمایند و نمایندگان محترم هم خود را وامدار مسئولین قرار ندهند، بسیاری از مشکلات و دغدغه‌های کنونی کشور برطرف خواهد شد.

وی در پایان تأکید کرد: اگر مجلس بر مواضع قانونی خود اصرار ورزد، دولت ها موطف به اجرای قوانین خواهند بود.

حجت الاسلام والمسلمین دهقان، نماینده طلاب کهکیلویه و بویر احمد، نیز در ابتدای این نشست، این دوره از مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم را فعال‌تر و پویاتر از دوره‌های پیشین دانست و اظهار داشت: نگاه استانی در این دوره از مجمع پررنگ‌تر از سنوات گذشته بوده است.

وی به دغدغه ها و مشکلات خرید مکان مجمع طلاب و فضلای استان کهکیلویه و بویراحمد اشاره نمود و اذعان داشت: در صورت همراهی طلاب عزیز و متولیان محترم صندوق قرض الحسنه طلاب و فضلای استان فعال‌تر از گذشته خواهد شد.

حجت الاسلام دهقان ارزشمندی پیگیری مسائل، مشکلات و دغدغه های طلاب و فضلای حوزه را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: این دور از مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم از هر فرصت و زمینه برای فعال سازی ظرفیت‌ها استفاده می‌کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها