يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۶۴۶۷
زمان انتشار: ۱۵:۵۴     ۰۳ بهمن ۱۳۹۸
در مواجهه با ویروس مرموز؛
دولت پکن از بیم شیوع ویروس جدیدی از خانواده «کرونا»، تردد به شهری با ۱۱ میلیون نفر جمعیت را که گمان می‌رود منشاء انتشار بیماری است، ممنوع کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از نیویورک تایمز، چین شهر «ووهان» با ۱۱ میلیون نفر جمعیت را که گفته می‌شود منشاء نوع جدیدی از بیماری ذات‌الریه است،  قرنطینه کرد.

به این ترتیب با شیوع نوع جدیدی از ویروس‌های خانواده «کرونا»، هرگونه آمد و رفت به شهر بندری ووهان قدغن شده است.

گفتنی است با آغاز سال جدید چینی از روز شنبه، شهروندان بیشتری از این کشور اقدام به انجام سفرهای داخلی و خارجی می‌کنند و همین مسئله بیم شیوع بیماری را افزایش داده است.

این ویروس جدید ظاهراً از اواخر سال میلادی گذشته و به واسطه قاچاق حیوانات آلوده در یکی از بازارهای محلی شیوع پیدا کرده است.

به واسطه سفر، ویروس به اقصی نقاط جهان ازجمله آمریکا هم سرایت کرده است.  
 
منبع: مهر
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها