يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۶۴۷۰
زمان انتشار: ۱۵:۴۷     ۰۴ بهمن ۱۳۹۸
مدیر طرح و برنامه بانک مسکن با اشاره به اینکه بازپرداخت اقساط تسهیلات ۲۴۰ میلیونی مسکن ۴، ۳ میلیون تومان است که در توان تمام متقاضیان و افراد نیست، گفت: برخی از مستاجران در حال حاضر اجاره‌های ۴ میلیون تومانی هم پرداخت می‌کنند.
به گزارش پایگاه 598، محمدحسن مرادی در پاسخ به این سئوال که رقم بازپرداخت اقساط تسهیلات 240 میلیون تومانی خرید و ساخت مسکن در توان برخی از متقاضیان نیست، گفت : به هر حال نرخ سود تسهیلات مسکن از محل اوراق 17،5 درصد است و زمانی که تسهیلات 200 تا 240 میلیون تومانی دریافت می شود، قاعدتا بازپرداخت اقساط هم بالاتر خواهد بود.

*اقساط تسهیلات 240 میلیون تومانی خرید مسکن از محل اوراق، ماهانه 4 میلیون و 300 هزار تومان

وی ادامه داد:اقساط تسهیلات 240 میلیون تومانی خرید مسکن از محل اوراق ماهانه 4 میلیون و 300 هزار تومان خواهد بود و همه افراد قاعدتا توان بازپرداخت آن را ندارند، اما باید اذعان کرد همین الان مستاجرانی هستند که اجاره بهای در همین حد پرداخت می‌کنند و تسهیلات به نفع مستاجرانی خواهد بود که توان بازپرداخت دارند و می‌توانند صاحب مسکن شوند.

مرادی در پاسخ به این سئوال که دریافت تسهیلات چه مدت زمان می برد تا متقاضی تسهیلات برای خرید مسکن اقدام کند، گفت: اولا که باید بگویم این تسهیلات از محل اوراق است و به واحدهای مسکونی 25 سال ساخت تسهیلات 240 میلیون تومانی خرید مسکن پرداخت می‌شود و زوجین می‌توانند در تهران تا 240 میلیون تومان از محل اوراق تسهیلات دریافت کنند.

وی افزود: این تسهیلات هم برای خرید و هم برای ساخت است و سازندگان به تعداد واحدهایی که می‌سازند می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند، اما در مورد زمان دریافت تسهیلات باید گفت که 10 روز طول می‌کشد تا تشکیل پرونده و ارزیابی در داخل شعب بانک مسکن انجام شود و بعد متقاضی به دفاتر اسناد رسمی مراجعه و بعد از آن به اداره مالیات و دارایی و شهرداری مراجعه خواهند کرد که در جمع بعد از یک ماه تسهیلات دریافت خواهد شد. 

مرادی در پاسخ به دریافت ضامن برای دریافت تسهیلات گفت: اگر چه ملک در رهن بانک قرار می‌گیرد، اما چون سقف وام مسکن افزایش یافته و اقساط سنگین است، افراد باید اسناد و مدارک مثبتی که دال بر این باشد که توان بازپرداخت اقساط را دارند، به بانک مسکن ارائه دهند. اگر این اسناد نتوانند بانک را مجاب کنند که می‌توانند اقساط بدهند، قطعاً نیاز به ضامن هست.

به گفته وی،املاک 25 سال تا 30 سال ساخت هم می توانند از تسهیلات با 20 میلیون تومان کمتر از آن سقفی که برای واحدهای زیر 25 سال ساخت در نظر گرفته شده بهره مند شوند، یعنی سقف تسهیلات در تهران در حالت انفرادی 80 میلیون تومان است.

منبع: خبرگزاری فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها