يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۶۴۸۵
زمان انتشار: ۰۹:۱۹     ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
هفته هفدهم لیگ برتر/
دو دیدار از هفته هفدهم لیگ برتر روز یکشنبه در تهران و مسجدسلیمان برگزار می شود که در پایتخت صدرنشین به مصاف تیم مدعی تراکتورتبریز خواهد رفت و دو تیم نفتی هم در شهر اولین ها با یکدیگر دیدار می کنند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، دو دیدار دیگر هفته هفدهم روز یکشنبه برگزار می شود و به این ترتیب تنها مسابقه باقی مانده این هفته بین استقلال و فولاد خوزستان است که زمان برگزاری آن هنوز اعلام نشده است.

نگاهی به این دو بازی می اندازیم؛

نفت مسجدسلیمان - صنعت نفت آبادان؛ دربی نفتی خوزستان

دربی نفتی برای هواداران فوتبال و بخصوص تماشاگران خوزستانی بسیار جذاب خواهد بود. هر دو تیم فراتر از انتظار در این فصل نتیجه گرفته اند. البته صنعت نفت با دراگان اسکوچیچ روی پله چهارم ایستاده تا آبادانی های برزیلی خود را در جمع مدعیان لیگ برتر ببینند و از سویی دیگر تیم شهر اولین ها نیز با قرار گرفتن روی پله هشتم جدول کار بسیار بزرگی انجام داده است. مسابقه رفت دو تیم با نتیجه مساوی یک بر یک به پایان رسید و اکنون هر دو تیم به دنبال دفاع از اعتبار خود هستند.

نفت مسجدسلیمان اولین شکست خود را در آخرین بازی نیم فصل مقابل تراکتور متحمل شد و صنعت نفت ابادان هم 6 هفته است که باختی نداشته است. تقابل مهدی تارتار و دراگان اسکوچیچ دو مربی کاربلد و با دانش می تواند جذابیت های این مسابقه را دو چندان کند. اگر این مسابقه فارغ از هر نتیجه ای، بدون حواشی خاصی برگزار شود برنده اصلی آن فوتبال استان خوزستان است که تیم هایش توانسته اند فوتبال نابی را به نمایشی بگذارند.

پرسپولیس - تراکتور تبریز؛ اولین آزمون یحیی در مسابقه تکراری!

بازی رفت دو تیم را تراکتور در تبریز با یک گل برد آن زمان دو تیم سرمربیان خارجی داشتند. گابریل کالدرون هدایت پرسپولیس را برعهده داشت و اولین شکست خود را با این تیم در لیگ برتر تجربه کرد و مصطفی دنیزلی هم با شکست دادن پرسپولیس شور و هیجان خاصی به هواداران تیمش منتقل کرد. هر دو مربی به دلایل متفاوت از تیم هایشان جدا شدند. کالدرون پرسپولیس را صدرنشین و با 5 برد متوالی در لیگ تحویل داد و رفت اما دنیزلی تقریبا ناکام بود. 

اکنون ساکت الهامی جانشین دنیزلی شده و توانسته شرایط خوبی را با تراکتور رقم بزند. آن سوی میدان هم یحیی گل محمدی اولین دیدارش را در لیگ برتر با پرسپولیس تجربه خواهد کرد. پرسپولیس با 7 گل خورده بهترین خط دفاع لیگ را در اختیار دارد و دوست ندارد که در این مسابقه خانگی آن هم با سرمربی ایرانی اش شکست بخورد یا امتیازی از دست بدهد. تراکتور هم قطعا برای برد به میدان خواهد آمد. 

3 دی ماه 98 تقریبا یک ماه پیش یحیی گل محمدی با شهر خودرو مقابل تراکتور با هدایت ساکت الهامی 3 بر یک بازنده شد و اکنون این مسابقه نبردی تکراری برای هر دو سرمربی محسوب می شود. البته یحیی با تیم جدید و در ورزشگاه آزادی این بار به مصاف تراکتور خواهد رفت. این اولین آزمون رسمی یحیی با پرسپولیس بعد از بازگشت به این تیم است. پرسپولیس برای حفظ صدر نشینی و میراث کالدرون باید در این بازی پیروز شود وگرنه ممکن است صدر را خیلی زود از دست بدهد.

اسامی داوران و برنامه مسابقات هفته هفدهم

*شنبه ۵ بهمن ماه

ماشین سازی – فولاد مبارکه

داور: امیر عرب براقی

کمک ها: علیرضا ایلدروم – قهرمان نجفی

کمک داوران اضافی: کمیل غلامی – سیدعلی اصغر مومنی

داور چهارم: حامد تازه پور

ناظر: حسین عسگری

پیکان تهران – نساجی مازندران

داور: میثم حیدری

کمک ها: تورج عیوض محمدی – حمید نادری

کمک داوران اضافی: محمدرضا تارخ – ایمان کهیش

داور چهارم: محسن سلطانی

ناظر: رسول فروغی

گل گهر سیرجان – سایپا تهران

داور: بیژن حیدری

کمک ها: مهدی عالیقدر – مهدی الوندی

کمک داوران اضافی: حمید حاج ملک – محمدباقر پورباقر

داور چهارم: حامد صفایی

ناظر: سعید بطحایی

ذوب آهن اصفهان – پارس جنوبی جم

داور: سیدمهدی سیدعلی

کمک ها: محمد جواد مداح – علی اکبر نوری

کمک داوران اضافی: محمدحسین ترابیان – سعاد وفاپیشه

داور چهارم: حسن انتظاری

ناظر: محمدجواد تقی پور

*یکشنبه ۶ بهمن ماه

نفت مسجد سلیمان – صنعت نفت آبادان

داور: سیدرضا مهدوی

کمک ها: امیررضا آشور ماهانی – احد سلطانی

کمک داوران اضافی: امیرسامان سلطانی – حامد سیری

داور چهارم: محمدصالح عرب ابادی

ناظر: ابوطالب طاهریان

پرسپولیس – تراکتور

داور: محمدرضا اکبریان

کمک ها: آرمان اسعدی – سعید قاسمی

کمک داوران اضافی: علی بای – مرتضی منصوریان

داور چهارم: بابک عباسقلی زاده

ناظر: علیرضا کهوری
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها