يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۶۵۵۳
زمان انتشار: ۱۴:۲۰     ۰۴ بهمن ۱۳۹۸
بن‌بست اختصاصی حدادِ عارف؛
خانۀ مردم سالهاست بین دوگانه‌های مجمع روحانیون و جامعه روحانیت، چپ و راست، تتلو و شجریان، دیوارکشی و کنسرت، تفکیک جنسیتی و استادیوم، اصولگرا و اصلاح‌طلب و ... دست به دست شده است.
به گزارش پایگاه 598، ائتلاف "حدادِ عارف"، پیروز همه بازی‌هاست. خانۀ مردم سالهاست بین دوگانه‌های مجمع روحانیون و جامعه روحانیت، چپ و راست، تتلو و شجریان، دیوارکشی و کنسرت، تفکیک جنسیتی و استادیوم، اصولگرا و اصلاح‌طلب و ... دست به دست شده است. وضعیت فاجعه‌بار کنونی، صرفا متعلق به مجلس دهم نیست. در مسائل اصلیِ امروز ایران - یعنی فساد و تبعیض و رانت - و در سیاست‌هایی که اقلیتی را به شکم‌بارگی رسانده و اکثریتی از جامعه را گرفتار ضروریات زندگی کرده، هیچ اختلاف‌نظر جدی بین دو جناح وجود ندارد.

اعلام موجودیت پویش مجلس عدالتخواه با بیانیه ۱۰۰ فعال سیاسی، اجتماعی و رسانه‌ای

مهمترین تصمیمات سال‌های اخیر کشور، نظیر افزایش قیمت بنزین که علیه مردم بوده، جز با همکاری گام ‌به ‌گام هر دو جناح کشور اتخاذ نشده، و هیچ صدای رسایِ مخالفی در بین بالایی‌ها وجود نداشته است. نتیجۀ این چرخۀ بسته نیز که توسط نهادها و رسانه‌های رسمی در افکار عمومی تقویت می‌شود، از حیّز انتفاع خارج شدن مجلس و تشکیل شوراها و نهادهای موازی برای جبران ناکارآمدی آنست.

بعد از ۱۵۰ سال تلاش خونین، مجلسی که قرار بود به عنوان خانۀ ملت در برابر فسادها، ظلم‌ها و بی‌عدالتی‌های تاریخی بایستد، امروز به یک بنگاه کارچاق‌کنی، دلالی، لابی‌گری، امتیازگیری و مال‌اندوزی تبدیل شده و از متهم به قتل و تجاوز تا محتکرِ ارز، سکه، پوشک، خودرو و دلالان گمرکی و بدهکاران بانکی را به عنوان نمایندۀ ملت در خود جای داده است. به جایی رسیده‌ایم که حدود یک سوم از نمایندگان، یعنی قریب به ۹۰ نفر رد صلاحیت شده‌اند و سخنگوی شورای نگهبان علنا در صداوسیما می‌گوید عمده‌شان پرونده تخلفات اقتصادی دارند. این تعداد متهم اقتصادی یکجا آن هم در یک جمع معدود را حتی در زندان‌های کشور نمی‌توان یافت. این چه خانۀ ملت و چه عصارۀ فضائلی است؟ بی‌راه نیست اگر مجلس را امروز فاسدترین نهاد کشور بنامیم.

بدون شک برای اکثر مشکلات اساسی کشور راه‌حل‌های متعددی وجود دارد ولی آنچه مانع اجرای راه‌حل‌هاست، نه بی‌اطلاعی از برنامه‌ها و نه تفاوت‌های سیاسی، بلکه یک ائتلاف پشتِ پرده بر سر منافع و چشم‌پوشی متقابل بر فسادهاست.

ما به‌عنوان جمعی از عدالت‌خواهان با گرایش‌های فکری متفاوت، معتقدیم نجات ایران جز با وحدت در مبارزۀ فراجناحی و سخت‌گیرانه با فساد، و جز با ایستادن در برابر صاحبان منافع و تصمیم‌گیران پشتِ پرده ممکن نیست. از همین رو از تمامی نیروهای عدالتخواه از بین سلایق سیاسی مختلف دعوت می‌کنیم تا از فرصت انتخابات مجلس شورای اسلامی برای قیام علیه فساد و بی‌عدالتی بهره برده و به پویشِ عمومی مجلس عدالتخواه بپیوندند.


امضاءکنندگان:

حجت‌الاسلام محمدرضا زائری/مدیر مسوول نشریه خیمه
مهدی نصیری/پژوهشگر و مدیرمسئول نشریه سمات
میلاد گودرزی/سردبیر برنامه تلویزیونی شهرداد
حجت‌الاسلام سیدمهدی صدرالساداتی/فعال عدالتخواه
محمدصادق شهبازی/نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس
سیدامیر میرناصری/فعال کارگری و فرهنگی در شرکت هپکو
وحید اشتری/نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس
امیر تفرشی/نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس
سیدمیعاد صالحی/نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس
سید مجید حسینی/نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس
عبدالحمید شهرابی/مدیر کمپین بین‌المللی همبستگی با ایران
مرتضی کیا/رئیس اسبق بسیج دانشجویی دانشگاه تهران
سیدحسن موسوی‌فرد/دبیر اسبق جنبش عدالتخواه دانشجویی
سیدمحمدرضا اصنافی/نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس
مهدی نیکخواه/نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس
حسین حاجیلو/نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس
امیرعلی صفا/ وکیل پایه یک دادگستری
مهدی مهرپور/سردبیر نود اقتصادی
رضا جوهرچی/ تهیه کنند برنامه ۵۷
سعید شعرباف تبریزی/نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس
امیر خراسانی/ نویسنده و مترجم
ولی علیزاده/ وکیل پایه یک دادگستری
محمد خندان/نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس
محسن بدره/نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس
محمدکاظم آذین/فعال همبستگی با ایران مقیم آمریکا
فرید مرجایی/استاد علوم سیاسی در آمریکا
حجت الاسلام معظمی/ نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس
کوشا گرجی/هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی
احسان بابایی/استاد دانشگاه و رئیس اسبق بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع)
حجت‌الاسلام مجتبی نامخواه / معاون مدرسه انقلاب
محمدحسین صبوری/دبیر سابق جنبش عدالتخواه دانشجویی
پویا سلیمانی/مسئول سابق سیاسی بسیج دانشگاه شریف
ابوالفضل کریمی/فعال کارگری شرکت هپکو
محمد یاراحمدی/عضو مستعفی شورای مرکزی جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی
یعقوب توکلی/نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس
منصور نظری/شاعر و افشاگر فساد

و...
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها