يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۶۶۳۸
زمان انتشار: ۱۰:۱۳     ۰۸ بهمن ۱۳۹۸
پایگاه اطلاع رسانی سازمان اورژانس کشور توصیه‌هایی را برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا به تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی ارائه کرده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به این نکته که هنوز درمانی برای ویروس کرونا کشف نشده و راه‌های انتقال آن نیز به صورت دقیق مشخص نیست، توصیه‌ها و اقداماتی را پایگاه اطلاع رسانی سازمان اورژانس کشور به تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی جهت کنترل حداکثری این بیماری ارائه کرده است. این توصیه‌ها به شرح زیر است:

۱- تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی باید مجهز به تجهیزات حفاظت فردی از جمله گان، کلاه، ماسک جراحی یا N۹۵ و عینک چشم مطمئن باشند.

۲- تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی به محض دریافت فوریت، از آدرس دقیق و وضعیت بیمار اطلاع لازم را کسب کنند.

۳- استفاده از ماسک جراحی و دستکش در مواجهه با بیمار ضروری است و استفاده از دیگر امکانات از جمله گان، در صورت وجود عطسه و سرفه و یا ترشحات تنفسی الزامی است.

۴- پوشش کامل برای حفاظت فردی اهمیت زیادی دارد. پوشش کامل بینی و دهان توسط ماسک، صورت با محافظ، تمام بدن با گان برای محافظت الزامی است.

۵- سطح بیرونی ماسک جراحی و N۹۵ بعد از ویزیت آلوده بوده و تکنسین فوریت‌های پزشکی نباید آن را لمس کند.

۶- تا حد امکان در محل فوریت تنها تکنسین ارشد آمبولانس با رعایت نکات ایمنی و پوشش کامل در فرایند معاینه دخالت داشته باشد. در صورت ضرورت کمک تکنسین دوم برای انتقال بیمار، ماسک و دستکش حتما استفاده شود و قبل از سوار شدن، اقدام به دفع بهداشتی ماسک و دستکش در کابین عقب آمبولانس و ضد عفونی کردن دست توسط ماده با پایه کلرهگزیدین کند.

۷- تکنسین فوریت‌های پزشکی در طول مدت حضور بر بالین بیمار تا حد امکان از لمس اشیاء و سطوح نزدیک بیمار خودداری کند.

۸- در صورت وجود نداشتن دیسترس تنفسی که باعث ایجاد هیپوکسی در بیمار شود باید در ابتدای ارزیابی، دهان و بینی بیمار با ماسک جراحی به شکل مناسب پوشیده شود.

۹- در طی انتقال بیمار وجود یک فن درون کابین یا باز کردن پنجره عقب آمبولانس برای تهویه هوا الزامی است.

۱۰- در بالین بیمار یا حین انتقال، در صورت نیاز به اقدامات ایجاد کننده ریزافشانه ایروسل مانند ساکشن ترشحات، مدیریت راه هوایی، گذاشتن Air Way، یا احیای ریوی؛ حتما باید از ماسک N۹۵ استفاده شود. تکنسین باید از تطبیق درست و کامل ماسک به روی صورت خود مطمئن باشد و جهت اطمینان تست fit-test را به درستی انجام دهد. سپس دست را مجددا ضدعفونی کرده و دستکش بپوشد. تکنسین ارشد که در بالین بیمار حضور دارد از همان اول ماسک N۹۵ داشته باشد.

۱۱- در صورت تماس پوست دست با ترشحات تنفسی یا خون بیمار، شستشوی دست و ضدعفونی آن با پایه کلرهگزیدین یا الکل و هم‌چنین در صورت پاشیده شدن خون یا ترشحات تنفسی به چشم یا دهان، شستشوی فراوان با آب یا سرم سالین به مقدار زیاد ضروری است. پس از آن وجود بریدگی یا خراشیدگی بررسی و همه این موارد به مدیر کشیک دیسپچ یا کارشناس کنترل عفونت اورژانس یا فرد مشخص شده مطابق فلوچارت، گزارش شود تا پیگیری‌های سریع صورت گیرد.

۱۲- بعد از رسیدن به بیمارستان، پرسنل اورژانس ۱۱۵ احتیاط لازم را جهت جلوگیری از انتشار عفونت انجام دهند.

۱۳- محل استقرار و پارک اولیه اورژانس در بیمارستان و فرایند انتقال و تحویل بیمار به اورژانس یا بخش از قبل مشخص شده باشد.

۱۴- در بیمارستان پس از تحویل بیمار، مکان مشخصی برای خروج و دفع بهداشتی وسایل حفاظت کارکنان مشخص شود.

۱۵- باید در مکانی مشخص کابین عقب آمبولانس شستشو و گندزدایی شود.

۱۶- در صورت آلوده شدن لباس فرم با خون و ترشحات بیمار، باید لباس فرم در پایگاهی به روش مناسب گندزدایی شود. هم-چنین در صورت آلودگی برگه فرم ماموریت نیز می‌بایست فرم‌های آلوده در کیسه زباله عفونی دفع گردد.

۱۷- در صورت تماس حفاظت نشده و پر خطر پرسنل با بیمار مشکوک به سندرم MERS بلافاصله به سرپرست مدیر جانشین اطلاع داده شود و تا زمان رد تشخیص یا چهارده روز پس از تماس از نظر بروز تب و علایم تنفسی و یا گوارشی تحت نظر باشند.

۱۸- به همراه داشتن Safety Box مقاوم به سوراخ شدگی و نشت مایعات و کیسه‌های مناسب برای دفع بهداشتی وسایل حفاظت فردی مصرف شده اهمیت دارد.

۱۹- در اورژانس ترجیحاً از وجود ملحفه یک بار مصرف برای پوشش برانکارد و تجهیزات حفاظت فردی کامل مشتمل بر ماسک N۹۵ درسایز‌های مختلف به میزان کافی، سطل پدال دار برای دفع پسماند‌های عفونی، دیسپنسر حاوی محلول‌های ضد عفونی دست با پایه الکلی و safety boxes برای دفع سرنگ و سر سوزن اطمینان حاصل شود.

۲۰- تاکید می‌شود جهت احیاء قلبی تنفسی بیماران با علایم سندروم تنفسی در صورت نیاز ترجیحا از تیغه لارنگوسکوپ یک بار مصرف استفاده نمایند.

۲۱- بهداشت و نظافت سطوح و تجهیزات به ویژه برانکارد و دستگیره آمبولانس و دکمه تنظیم جریان اکسیژن روزانه با هیپوکلریت سدیم ۱ درصد انجام شود.

۲۲- وسایلی مانند ماسک و نازال اکسیژن اختصاصی الزاماً یک بار مصرف استفاده گردند.

۲۳- تجهیزات پزشکی نظیر کاف فشارسنج و استتسکوپ پس از معاینه بیماران روزانه ضد عفونی شوند.

۲۴- سطوح تجهیزات موجود در آمبولانس با هیپوکلریت سدیم ۱ درصد دائما ضد عفونی شوند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها