أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۶۶۶۶۶
زمان انتشار: ۱۹:۵۴     ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
فرمانده نیروی انتظامی استان قم در نشست خبری مطرح کرد:
فرمانده نیروی انتظامی استان قم گفت: وقوع جرم در فضای مجازی در قم، 197 درصد افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه 598، عبدالرضا آقاخانی ظهر امروز در نشست خبری با موضوع تشریح عملکرد 10 ماه استان قم عنوان کرد: در سال جاری نسبت به سال قبل 1 درصد کاهش سرقت و 3 درصد کاهش سرقت‌های مهم و 7 درصد افزایش کشفیات سرقت ثبت شده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم افزود: در زمینه مواد مخدر نیز 40 درصد افزایش کشفیات صورت گرفته است و در این مدت 7 تن انواع مخدر کشف و ضبط و 33 باند در رابطه با قاچاق و توزیع مواد مخدر متلاشی شد.

وی تصریح کرد: در مجموع 32 درصد افزایش در متلاشی شدن باندهای مواد مخدر و 10 درصد افزایش دستگیری قاچاقچیان و 13 درصد افزایش دستگیری معتادین و متجاهرین داشته‌ایم.

آقاجانی بیان کرد: متاسفانه در زمینه امور راهور و ترافیک درون شهری از وضعیت مناسبی برخوردار نیستیم و دستگاههای ذی‌ربط وظایف خود را در نظم بخشی به امور ترافیکی به خوبی ایفاء نمی‌کنند.

وی اظهار کرد: تصادفات درون‌شهری و برون‌شهری در قم یک درصد نسبت به سال قبل افزایش نشان می‌دهد و در تصادفات جرحی 3 درصد و در فوتی نیز 3 درصد افزایش داشته‌ایم.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم خاطرنشان کرد: در تصادفات خسارتی نیز یک درصد افزایش، گزارش شد و در مجموع یک درصد نیز تعداد متوفیان تصادفی نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

وی گفت: در مجموع تصادفات نیز یک درصد فوتی، 81 درصد خسارتی و 18 درصد جرحی است، همچنین از مجموع این تصادفات، 86 درصد درون‌شهری و 14 درصد برون‌شهری اعلام شده است.

آقاجانی درباره وضعیت مقابله با کالای قاچاق افزود: تعداد پرونده‌های امسال نسبت به سال قبل 26 درصد و تعداد متهمین نیز 134 درصد افزایش داشته است و در ارزش ریالی نیز نسبت به سال قبل 74 درصد افزایش داشته ایم.

وی در مورد جرائم سایبری و حوزه پلیس فتا بیان کرد: وقوع جرم در فضای مجازی 197 درصد افزایش داشته است و در کشف با 280 درصد افزایش و دستگیری مجرمان فضای مجازی با 360 درصد افزایش مواجه بوده‌ایم ضمن اینکه توان کشف پلیس فتا 81 درصد است.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم عنوان کرد: در چند ماه اخیر 6 باند کلاهبرداری حرفه‌ای در فضای مجازی که اقدام به سرقت از حساب بانکی مردم می کردند دستگیر شدند که سنین مجرمین بین 14 تا 18 سال است.

وی تصریح کرد: از این افراد 42 هزار و 450 فقره کارت بانکی کشف شد و این یک تهدید جدی در فضای مجازی به شمار می رود، به ویژه اینکه دستگیری افراد نسبت به سال قبل 13 درصد افزایش داشته است.

آقاجانی خاطرنشان کرد: در کشف باندهای سارقین موفقیتهای خوبی به دست آمد در حدود ده ماه در حدود 12 باند سارقین به عنف دستگیر شدند که جمعا 40 نفر بودند و مبالغ سنگینی اعتراف داشته اند.

وی در خصوص اهمیت مشارکت عمومی و و آموزش های همگانی نیز اظهار کرد: 546 جلسه آموزشی در مدارس و مساجد و صنوف و مجامع کارگری تشکیل شده است و طرح معتمد پلیس در مساجد با سرعت ادامه دارد، همچنین 100 نمایشگاه با موضوع آسیب‌های اجتماعی در قم برگزار شده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم بیان کرد: بالغ بر 14 هزار و 446 مشاروره در مراکز مشاوره و کلانتری‌ها انجام شد و در رابطه با مشاوره در مدارس و مساجد 17 هزار و 348 نفر تحت آموزش قرار گرفتند و 280 جلسه در حوزه پیشگیری با ارگانهای دولتی و سمن‌ها برگزار شد.

وی درباره شکسته شدن شیشه‌های 8 بانک دولتی در قم و سیاسی نبودن ماجرا گفت:پنجشنبه هفته قبل این اتفاق روی داد که فردی با هویت مشخص دستگیر شد و به شکستن شیشه‌ها اعتراف کرد، وی دارای 30 سال سن و 20 مورد سابقه مجرمیت بود.

آقاجانی افزود: جرائم این فرد شامل عدم تعادل فکری و کارتن خوابی و کمبود از نظر هوشی و عقلی و سوابق اخذ مال نامشروع و سرقت و تخریب اموال و کلاهبرداری و استعمال شیشه و عرضه و خرید و فروش مواد مخدر و سرقت لوازم خودرو و تجهیزات است، این فرد کمتر از ده ساعت شناسایی و دستگیری شد.

وی خاطرنشان کرد: تا پایان سال بحث انتخابات را در پیش داریم که طبق ماده 16 قانون انتخابات در حوزه ایجاد نظم جلوگیری از بی نظمی و حفاظت از صندوق ها بر عهده ماست، در این راستا سه مرحله در انتخابات به عنوان مسئولیت اصلی در مرحله قبل انتخابات در حوزه استعلامات کاندیدها انجام شد و بخش دوم نیز ایجاد امنیت است.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم بیان کرد: 670 صندوق اخذ رای در قم پیش‌بینی شده است و 3000نیروی انتظامی مسئولیت حفاظت از صندوق ها را برعهده می‌گیرند.

وی اظهار کرد: در ایام نوروز نیز در جهت آرامش و آسایش زائران و مسافران را برعهده داریم همچنین در سال آینده در آئین‌های نیمه شعبان و مناسبتهای مذهبی آمادگی لازم در امور ترافیکی و امنیتی را داریم.

آقاجانی اصحاب رسانه را بازوان نیروی انتظامی در بهبود خدمات برشمرد و عنوان کرد: پلیس قم در تعامل با اصحاب رسانه ها رتبه نخست را دارد و در این باره تلاش می‌کنیم پاسخگوی به موقع دغدغه‌ها باشیم.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها