أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۶۶۶۷۸
زمان انتشار: ۱۹:۰۳     ۰۹ بهمن ۱۳۹۸
هاآرتص: معامله قرن شکست خواهد خورد؛
مردم ساکن شهرهای مختلف کرانه باختری در رد «معامله قرن» دست به تظاهرات زدند و نظامیان صهیونیستی سعی کردند با گلوله پلاستیکی و گاز اشک‌آور معترضان را متفرق کنند.
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، فلسطینی‌های ساکن کرانه باختری امروز (چهارشنبه) به دعوت نیروهای ملی و در اعتراض به «معامله قرن» دست به تظاهرات زدند.



بر اساس گزارش خبرگزاری «معا»، در پی تظاهرات در الخلیل یک دانش‌آموز ۱۴ ساله از ناحیه سر هدف گلوله پلاستیکی نظامیان صهیونیستی قرار گرفت و تعداد دیگری دچار حالت نفس‌تنگی ناشی از استنشاق گازهای سمی شدند.

همچنین نظامیان صهیونیست طی سرکوب اعترا‌ض‌های مسالمت‌آمیز امروز چند جوان را در اردوگاه «العروب» در شمال الخلیل بازداشت کرد.

در بیت‌لحم نیز هفت فلسطینی از ناحیه سر و پا هدف بمب‌های گازی قرار گرفتند و پنج نفر دچار حالت خفگی شدند.


در طولکرم نیز هزاران نفر به همراه تمامی گروه‌های و مقامات رسمی در میدان شهید «ثابت ثابت» واقع در مرکز این شهر تظاهراتی گسترده در مردود دانستن معامله قرن برگزار کردند.

«صایل حنون» هماهنگ‌کننده گروه‌ها و نیروهای ملی در طولکرم اعلام کرد، از خلال تظاهرات امروز به آمریکا این پیام فرستاده شده که ملت فلسطین در سنگری واحد پشت سر رهبری فلسطین و شخص «محمود عباس» برای مقابله با طرح شوم معامله قرن هستند.

«امین شومان» رئیس کمیته عالی پیگیری اسرا و آزادگان فلسطینی نیز از تظاهرات گسترده در «اغوار شمالی» خبر داد و بر اتحاد برای مقابله با معامله ننگین قرن تأکید کرد.


شهر «ابودیس» در شرق قدس نیز شاهد درگیری‌هایی میان جوانان فلسطینی و نظامیان رژیم صهیونیستی در نزدیکی دانشگاه «القدس» بود و صهیونیست‌ها برای متفرق کردن فلسطینی‌ها از گاز اشک‌آور و گلوله پلاستیکی استفاده کردند و خیابان اصلی نزدیک دانشگاه را بستند.

امروز نوار غزه نیز شاهد اعتصاب سراسری و برگزاری تظاهرات بود و فلسطینی‌ها بر رد معامله قرن تأکید کردند.

الجزایر و کویت در اولین مواضع رسمی در قبال معامله قرن، آن را رد کردند
«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا هفته جاری از طرح موسوم به «معامله قرن» رونمایی کرد و برخی کشورهای عربی مانند عربستان سعودی، مصر، عمان و امارات موافقت خود را با آن اعلام کردند.

در ادامه واکنش‌ها، الجزایر و کویت در اولین واکنش رسمی پس از رونمایی از این طرح، مخالفت خود را با آن اعلام کردند.  

در بیانیه وزارت خارجه الجزایر بر حمایت کامل از حق ملت فلسطین تأکید و اعلام شده، حق فلسطینی‌ها در ایجاد دولت مستقل فلسطینی با مرکزیت قدس شرقی غیرقابل تصرف است.

بر اساس گزارش «رأی الیوم»، در این بیانیه آمده است: در پی اعلام آنچه معامله قرن نامیده می‌شود الجزایر بر حمایت شدید خود از مسأله فلسطین و حق آن در ایجاد دولت مستقل با مرکزیت قدس شرقی تأکید می‌کند حقی که غیرقابل تصرف است و با گذشت زمان از بین نمی‌‎رود.

الجزایر در ادامه بر طرح صلح عربی تصویب شده در نشست بیروت تأکید کرد، طرحی که عقب‌نشینی کامل از اراضی اشغالی در مقابل صلح و در چارچوب مشروع بین‌الملل  قطعنامه‌های مرتبط شورای امنیت بویژه قطعنامه‌های ۲۴۲ و ۳۳۸ را مطرح می‌کند.

کویت

کویت هم اعلام کرد، حل عادلانه و فراگیر برای مسأله فلسطین جز با التزام به قطعنامه‌های بین‌المللی ممکن نیست.

بر اساس گزارش روزنامه «الشرق الاوسط»، در ابتدای بیانیه وزارت خارجه کویت از آنچه تلاش آمریکا برای حل نزاع فلسطینی-اسرائیلی نامیده شده، قدردانی شده و در ادامه آمده است: کویت بنا به موضع ثابت و اصولی خود در حمایت از گزینه‌های ملت فسطین، بار دیگر تأکید می‌کند که حل فراگیر و عادلانه مسأله فلسطین جز با تعهد به قطعنامه‌های بین‌المللی مرتبط و مبانی جامعه بین‌المللی که در مقدمه آن ایجاد دولت مستقل و دارای حاکمیت در مرزهای ۴ ژوئن ۱۹۶۷ با مرکزیت قدس قرار دارد، محقق نمی‌شود.

شهرهای کرانه باختری و نوار غزه دو روز گذشته (چهارشنبه و سه‌شنبه) شاهد تظاهرات گسترده در رد معامله قرن بود.

هاآرتص: معامله قرن شکست خواهد خورد
روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» روز چهارشنبه در گزارشی نوشت که طرح سازش تحمیلی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا موسوم به معامله قرن شکست خواهد خورد.

این روزنامه در ادامه گزارش خود نوشت: «به نظر می رسد زمان بندی رونمایی از این طرح با هدف کمک به چالش‌های سیاسی و قانونی "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل و نه تحقق صلح در منطقه است.»  

هارتص نوشت: «برای رونمایی از اطرح از فلسطینیان دعوت به عمل نیامد و آنها دو سال است که هیچ ارتباط واقعی با دولت ترامپ ندارند در نتیجه این طرح پیش از به دنیا آمدن مرده است.»

رئیس جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه طی نشستی به همراه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از طرح معامله قرن خود که مدعی است برای پایان دادن به منازعه فلسطینیان و صهیونیست‌ها است، رونمایی کرد. در این طرح، شهر قدس به کلی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، به این رژیم واگذار شد و مقرر گردید که تنها بخش‌هایی از شرق این شهر به دولت فلسطین واگذار شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها