يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۶۷۵۶
زمان انتشار: ۰۹:۴۸     ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
با راه‌اندازی ۳۰ هزار طرح اشتغالزایی محقق شد؛
مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ره از ایجاد 90 هزار شغل جدید در مناطق محروم روستایی خبر داد.
به گزارش پایگاه 598، امیرحسین مدنی با اعلام این خبر افزود: با اجرای طرح‌های اشتغالزایی اجتماع‌محور بنیاد برکت، ستاد اجرایی فرمان امام ره، 90 هزار شغل جدید در پنج هزار روستای محروم کشور ایجاد شده است. وی تصریح کرد: در 16 ماه گذشته تعداد طرح‌های اشتغالزایی اجتماع‌محور بنیاد برکت از مرز 30 هزار طرح گذشته و ایجاد 90 هزار شغل جدید را در روستاهای محروم کشور به دنبال داشته است.

مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به اجرای طرح‌های اشتغالزایی اجتماع‌محور در بیش از پنج هزار روستای کشور گفت: این طرح‌ها در قالب مدل‌های اشتغالزایی «سحاب» (طرح سرمایه‌گذاری حمایتی اشتغال برکت) و «آسمان» (آیین‌نامه سرمایه‌گذاری مردمی و اشتغال نیروی انسانی) با هدف راه‌اندازی مشاغل خرد و خانگی اجرا شده است. مدنی خاطرنشان کرد: با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب و سیاست‌های ابلاغی از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام؟ره؟ مبنی بر توانمندسازی مناطق محروم از طریق فراهم آوردن فرصت‌های کسب‌وکار، بنیاد برکت عمده فعالیت‌ها و اقدامات خود را بر ایجاد فرصت‌های شغلی در مناطق روستایی و کمتر توسعه‌یافته متمرکز کرده است.

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، عمده مشاغل ایجادشده در مناطق محروم روستایی در رسته‌های شغلی دامداری سبک و سنگین، صنایع دستی، فرش دستباف، تولید پوشاک، مشاغل صنعتی و خدماتی، پرورش بوقلمون، فرآوری مواد غذایی و محصولات کشاورزی و زنبورداری است. مدنی اظهار کرد: اجرای طرح‌های اشتغالزایی اجتماع‌محور بنیاد برکت در مناطق محروم روستایی، علاوه بر توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی و ارتقای سطح زندگی و معیشت، مهاجرت معکوس را در این مناطق به دنبال داشته است. وی ادامه داد: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام؟ره؟  هیچ‌گونه محدودیتی برای حمایت از کارآفرینان در روستاهای محروم کشور قائل نیست و با تمام توان در کنار مردمان این مناطق ایستاده است. این بنیاد همچنین با پیش‌بینی پشتیبان و بازار فروش برای محصولات تولیدی، یک زنجیره اقتصادی را تشکیل می‌دهد که اشتغال پایدار را به دنبال دارد. مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به فعالیت 430 مجری و تسهیلگر در 28 استان کشور گفت: تا پایان سال جاری اجرای 40 هزار طرح اجتماع‌محور در مناطق محروم در دستور کار است که ایجاد 120 هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم را به همراه خواهد داشت. مدنی با بیان اینکه یکی از رسالت‌های اصلی ستاد اجرایی فرمان امام؟ره؟  ایجاد اشتغال در مناطق محروم و روستایی است، خاطرنشان کرد: برای نیل به این هدف به مدت دو سال مطالعاتی روی مدل‌های اشتغالزایی در مناطق روستایی انجام و در نهایت، مدل اقتصادی اشتغالزایی اجتماع‌محور طراحی و عملیاتی شد.

وی بیان کرد: این مشاغل با سرمایه‌های کم و توسط خود مردم ایجاد می‌شود. همچنین طرح‌های اشتغالزایی بنیاد برکت بر پایه عدالت اجتماعی طراحی شده است.

مدیرعامل بنیاد برکت رونق تولید را از دیگر نتایج اجرای طرح‌های اشتغالزایی این بنیاد ذکر کرد و گفت: با اجرای این طرح‌ها در یک‌سال گذشته، 22 هزار و 500 تن گوشت قرمز و دو هزار تن گوشت سفید تولید شده است. همچنین 26 هزار مترمربع فرش هم در قالب این طرح‌ها بافته شده است. مدنی در پایان یادآور شد: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام؟ره؟ با هدف محرومیت‌زدایی و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی، نهضت ایجاد اشتغال را در مناطق محروم و کم‌برخوردار روستایی راه‌اندازی کرده و در حال حاضر در 28 استان، 175 شهرستان و هشت هزار روستای کشور فعالیت دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها