يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۶۷۹۸
زمان انتشار: ۱۴:۲۸     ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
همانطور که ذکر شد شورای محترم نگهبان قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران - به رغم تایید اولیه از سوی هیات نظارت - در اعلامی مجدد حقیر را فاقد صلاحیت برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام کرد.

متاسفم بگویم که از بیان خبر عدم تایید صلاحیتم در جمهوری اسلامیِ امروز شرمگین نیستم؛ نظامی که از آغاز دوران حیات سیاسی‌ام تا کنون همواره از آن دفاع کرده و از آرمان‌های انقلابش الهام گرفته‌ام.

اینجا نقطۀ پایان ما نیست. ما با جمهوری اسلامی قهر نخواهیم کرد. ما برای ورود به مبارزۀ عدالتخواهی از کسی اجازه نگرفتیم که اکنون با تشخیص آنها از صحنه خارج شویم. مجددا تاکید می‌کنم: نظام جمهوری اسلامی مدت مدیدی‌ست که بیمارست ولی حاضر به پذیرفتن واقعیت نیست. فساد عمیق، جسم رنجور این بیمار را درگیر و زمینگیرش کرده؛ اما خوشبختانه هنوز علائم حیاتی‌اش را حفظ کرده.

ما تلاش خواهیم کرد این درختی که امروز با مدیریت طبقه‌ای از اشراف سیاسی کج شده است، راست گردد. همان‌گونه که قبلا ذکر کردم ما در این تلاش خود از قواعد، مناسبات، اسلوب، روش‌ها، قوانین، استانداردها و چارچوب‌های رسمی و متعارف حاکم در بازیِ اربابان سیاست تبعیت نمی‌کنیم. مدل مطلوب عدالت‌خواهان در حکمرانی، مبتنی بر ادبیات و الگوهای متفاوتی‌ست که برخاسته از خواست #اکثریت_بازنده در جامعه است نه #اقلیت_همیشه_برنده.

خام‌اندیشی‌ست که تصور کنید با ابزار رد صلاحیت ما را از تفکر تهی و مانند خودتان منفعل و مقلد بار آورید! ما اپوزیسیون وضع موجود در جمهوری اسلامی هستیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها