أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۶۶۸۲۷
زمان انتشار: ۱۳:۵۳     ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
تحلیلی بر انتخابات پیش روی مجلس یازدهم:
تایید 53 نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی برای حوزه انتخابیه کرمان و راور آغاز رقابتهای انتخاباتی را برای انتخاباتی پر شور رقم زده است.
به گزارش پایگاه 598، بعد از اعلام نتایج تایید صلاحیت ها توسط شورای نگهبان و تایید 53 نفر از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی جایگاه هشت نامزد مطرح و شاخص حوزه انتخابیه کرمان و راور تا حدودی مشخص شد.


برآورد و نظر سنجی های انجام شده حاکی از  حضور دکتر محمدرضا پورابراهیمی به عنوان چهره ای ملی و پراقبال در راس این جمعیت هشت نفره است.

به نظر می رسد او که در انتخابات سال 94نیز باحدود 157 هزار رای با رشد 55 درصدی نسبت به انتخابات سال 1390 نماینده مردم کرمان و راور شد به نوعی با اقدامات گسترده استانی و نیز تحلیل و نظرهای تاثیرگذارش در حوزه های مختلف بخصوص اقتصادی که به نوعی به چهره ای ملی نیز تبدیل شده اکنون از دیگر رقیبان خود چندین گام جلوتر باشد.

پورابراهیمی که سابق بر این ریاست کمیسیون اقتصادی را بر عهده داشته با ویژگی های اصولگرای انقلابی و ولایی اقبال بیشتری برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرمان و راور را دارد.

محمود بابایی نیز به عنوان  یکی دیگر از  نامزدهای حوزه انتخابیه کرمان و راور است وی که چهره ای جوان و اصولگرا و عضو هیات علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان است برای نخستین مرتبه به عرصه انتخابات پا می گذارد.وی نیز با توجه به مسئولیت بسیج اساتید استان کرمان در بین جوانان و اساتید انقلابی از اقبال نسبتا خوبی برخوردار است.

زهره سالاری با مدرک پزشکی زنان و زایمان از دیگر چهرهای شاخص هشت نامزد انتخاباتی حوزه انتخابیه کرمان و راور است وی که با گرایش اصلاح طلبی در این جمع حضور دارد دور قبل نیز با حدود 98 هزار رای با اختلافی اندک از رقبای خود عقب ماند.

وی که یکی از گزینه های مهم اصلاح طلبان در حوزه انتخابیه کرمان و راور است اکنون با حضور دوباره در این میدان رقابت اقبال خود را می آزماید.

زهرا ایرانمنش از دیگر چهرهای شاخص نامزدهای تایید صلاحیت شده مجلس شورای اسلامی در این حوزه است. وی فرزند شهید ایرانمنش و از خانواده های مطرح کرمان می باشد که در ادوار گذشته عضو شورای شهر کرمان بوده و به عنوان چهره ای  اصلاح طلب شناخته می شود. وی در دور قبل شورای شهر کرمان 35 هزار رای را به خود اختصاص داده است.

و اما منصور اسکندرزاده افشار با گرایش اصلاح طلبی دیگر نامزد این حوزه است که سابقه بخشداری فاریاب و معاونت فرمانداری کرمان و رفسنجان و مدیرکلی حراست استانداری را در ادوار گذشته در کارنامه خود دارد.

محمدمهدی زاهدی گزینه بعدی هشت نامزد حوزه انتخابیه کرمان و راور است او در دور اول در سال 1390 با کسب بیش از 150 هزار رای از مردم کرمان بعنوان نماینده مردم انتخاب شد  و در دور دوم  با 108 هزار رای با کاهش 33 درصدی آرا، نماینده این حوزه شد. اکنون نسبت به ترکیب چیده شده نامزدهای حوزه انتخابیه کرمان با شرایطی خاص رو به رو می باشد و پیش بینی کاهش و ریزش قابل توجه آرا در انتخابات پیش روی برای ایشان دور از انتظار نمی باشد.

گزینه بعد اکبر سعیدی گراغانی است. وی که سابق بر این فرهنگی بوده مدرک دکترای جغرافیا دارد و در دولت  سازندگی به مدت 4 سال مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان و چهار سال مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری و همچنین مدیر آموزش و پرورش کهنوج بوده است.

ماه بانو معصوم زاده نیز چهره دیگری از نامزدهای شاخص نمایندگی مجلس در حوزه انتخابیه کرمان و راور است.وی که از گزینه های اصوالگرایان و نزدیک به حزب موئتلفه اسلامی است سابق بر این عضو شورای شهر کرمان بوده است.وی که با 28هزار رای در شورای شهر کرمان حضور داشت چندی قبل از این شورا استعفا کرد.

شایان ذکر است احتمال حضور داوطلبین کرمانی ثبت نام شده در حوزه های انتخاباتی دیگر جهت جابجایی و انتقال به حوزه انتخاباتی کرمان و راوردور از ذهن نیست. در این میان می توان به چهر های شاخص همانند حجت الا السلام مجید انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از چهره های اصلاح طلب و نیز احمد شجاعی معاون سابق قوه قضائیه و رئیس سابق سازمان پزشکی قانونی کشور از چهر های اصولگرا اشاره کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها