أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۶۶۹۷۳
زمان انتشار: ۱۴:۵۸     ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: معتقد هستم که برمبنای انقلاب اسلامی، سینما و جمهوری اسلامی یک نسبت متقابل به هم دارند. یعنی اینکه سینما باید کمک کند که جمهوری اسلامی ایران در مسیر تحقق اهداف انقلاب اسلامی حرکت کند و در این مسیر هم جمهوری اسلامی باید از سینما حمایت کند.
به گزارش پایگاه 598، فارس نوشت: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: معتقد هستم که برمبنای انقلاب اسلامی، سینما و جمهوری اسلامی یک نسبت متقابل به هم دارند. یعنی اینکه سینما باید کمک کند که جمهوری اسلامی ایران در مسیر تحقق اهداف انقلاب اسلامی حرکت کند و در این مسیر هم جمهوری اسلامی باید از سینما حمایت کند.

در ادامه سلسله نشست های دولت سایه، جمعی از هنرمندان جوان عرصه سینما با سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار کردند.

جلیلی در ابتدا به بیان اصول کلی دولت سایه پرداخت و گفت: آن چیزی که ما در اینجا تحت عنوان دولت سایه مطرح کردیم نه حزب است و نه تشکیلات بلکه یک گفتمان است. به این معنی که فرد سایه به سایه روند تحولات را دنبال کند و در حد وسعش بر مسیر حرکت انقلاب اسلامی تاثیر مثبت بگذارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: ما در حال حاضر در دوران استقرار نظام جمهوری اسلامی هستیم و لذا باید همه ی تلاشمان را معطوف به این کنیم که نه تنها جمهوری اسلامی از آرمان های انقلاب اسلامی فاصله نگیرد بلکه باید تلاش جدی صورت گیرد تا جمهوری اسلامی اهداف انقلاب اسلامی را محقق سازد.

وی افزود: بنده معتقد هستم که بر مبنای انقلاب اسلامی، سینما و جمهوری اسلامی یک نسبت متقابل به هم دارند. یعنی اینکه سینما باید کمک کند که جمهوری اسلامی ایران در مسیر تحقق اهداف انقلاب اسلامی حرکت کند و در این مسیر هم جمهوری اسلامی باید از سینما حمایت کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: یک وقت گفته می شود به دلیل مشکلات زیادی که وجود دارد از جمله تحریم، نمی توان از حوزه فرهنگ و سینما حمایت کرد. در حالی که در همین بودجه سال ۹۹ با وجود مشکلات زیادی که هست، باز هم بودجه ای که به بخش فرهنگ تخصیص داده می شود، اگر این تخصیص درست انجام شود سینما جان تازه‌ای می گیرد.

وی بیان کرد: بعضی از دستگاه ها به جای اینکه هزینه های خود را با نیاز های واقعی کشور منطبق کنند، بعضاً در جهت مخالف آن فعالیت می کنند.

جلیلی با بیان اینکه ما در یک جنگ تمام عیار هستیم و در این جنگ نیاز به ابزارهای گوناگون داریم؛ خاطر نشان کرد: اگر می خواهیم تمدن سازی کنیم، یکی از ابزارهای آن سینماست. اگر ما نتوانیم در در این جنگ تمام عیار از سینما به درستی استفاده کنیم به طور حتما موفقیت‌مان کم می شود و تمدن سازی محقق نمی شود.

وی خاطر نشان کرد: ما در یک جنگ تمام عیار هستیم و این جنگ همواره در ۴۰ سال گذشته در عرصه های مختلف از جمله اقتصاد، فرهنگ و سیاست وجود داشته است و اتفاقا جنگ رسانه ای و فرهنگی حاکم بر همه ی این جنگ ها بوده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: اگر سالی یک بار نگران هستیم که مثلا مرزهای کشور دچار یک تهدید نظامی شود، در جنگ فرهنگی هر روز یک عملیات می شود. پس نیاز است که یک تقسیم کار صورت گیرد و در این عرصه، شما سینماگران افسران جنگ فرهنگی هستید.

جلیلی با توجه به حوادث اخیر و وجود ضعف در کار رسانه ای خاطر نشان کرد: در همین قضیه شهادت حاج قاسم، با وجود اینکه یک جمعیت چندین میلیونی در کشور برای تجلیل از ایشان به خیابان ها آمدند اما دشمن یک هفته هم صبر نکرد و می خواست با عملیات رسانه ای صحنه را عوض کند.

وی با تاکید بر سخنان مقام معظم رهبری در خصوص کلید واژه دو هفته پر ماجرا و بیان آن با زبان هنر و سینما افزود: وقتی ایشان بیان می کنند دو هفته ی پر ماجرا، شما در هر موضوع آن که عمیق نگاه می کنید متوجه می شوید که در ابعاد مختلف واقعا پر ماجرا بوده است. اما گاهی این حوادث با یک سخنرانی تحلیل می شود و گاهی هم یک فرد هنرمند با یک مستند یا فیلم آن را به تصویر می کشد. مطمئنا کار آن هنرمند تاثیرگذارتر خواهد بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با تاکید بر استفاده حداکثری از تمامی ظرفیت های جمهوری اسلامی در این راستا خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی یعنی مجموع مردم و ارکان نظام. توجه داشته باشید که ما دیگر در زمان شاه نیستیم که بخواهد کارهای اپوزیسیونی و پارتیزانی انجام شود بلکه در جمهوری اسلامی هستیم و اگر ایرادی دیده می شود، همه باید کمک کنیم آن ایراد برطرف شود.

وی افزود: لازمه این اصلاح هم منحصر به ایجاد ساختار و سازمان جدید نیست بلکه تصحیح و تغییر سازوکار های معیوب هم است. و این در همه ی حوزه ها صدق می کند نه تنها در فرهنگ.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز خرسندی از وجود نیروهای متخصص انقلابی در حوزه سینما، افزود: وجود این نیروهای متعهد، بزرگترین فرصت است که نباید گذاشت دچار انفعال و انحراف شود. هم چنانکه در موضوعات هسته ای و صنعتی با اعتماد به همین جوانان و نیروهای خودی به این افتخارات رسیدیم.

جلیلی در خصوص سختی کار در جبهه انقلاب و نیاز به صبر و استقامت در این جبهه گفت: در جنگ، هم نیاز به خاکریز است، هم سنگر و هم کلاهخود. اما نمی شود گفت؛ در جنگ چون کلاهخود و سنگر دارم دیگر نباید به من ترکش بخورد. جنگ ترکش هم دارد.

وی افزود: قرار نیست که در جنگ برای شما فرش قرمز پهن کنند. نمی شود هم در وسط میدان باشید و هم ترکش نخورید. البته این به معنای این نیست از نیرویی که در وسط میدان است نباید حمایت کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در انتها با تاکید بر اینکه می توان با زبان هنر، اولویت های اصلی جامعه را نمایان کرد و بر انتخاب مردم تاثیر مثبت گذاشت، اظهار داشت: اگر با زبان هنر، سینما و مستند موضوعات اصلی و راه حل های آن نشان داده شود، انتخابات و انتخاب مردم به آنچه صحیح است نزدیک تر می شود. چرا که اگر هنرمند متعهد به درستی نشان دهد که به چه چیزهایی باید رای داد، خود مردم اینکه به چه کسی رای بدهند را در خواهند یافت.




نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها