يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۷۰۱۶
زمان انتشار: ۱۲:۵۲     ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
به همت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص)؛
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) گفت: پروژه آزادراه کنارگذرجنوبی تهران تاکنون ۷۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و ان شاالله در مردادماه سال ۹۹ به طور کامل به بهره‌برداری می رسد.
به گزارش پایگاه 598، دکتر «سعید محمد» فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) در بازدید از پروژه آزادراه کنارگذر جنوبی تهران با تبریک ایام دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) علاوه بر پروژه‌هایی که به شکل پیمانکاری برای دولت اجرا می کند، بعضی پروژه‌ها را ضمن اجرا تامین مالی کرده و به عنوان کمکی به دولت در این شرایط سخت اقتصادی انجام می دهد.

ترافیک سنگین تهران-کرج کمتر می شود


سعید محمد گفت: کنارگذر جنوبی تهران از پروژه‌هایی است که ٧٠ درصد از منابع آن را قرارگاه و ٣٠ درصد آن را دولت تامین مالی کرده است و تاکنون حدود ١۸٠٠ میلیارد تومان برای ساخت این پروژه هزینه شده است و البته با توجه به افزایش قیمت‌ها پیش بینی می کنیم که ارزش تمام شده این پروژه حدود ٣ هزارمیلیارد تومان شود.

ترافیک سنگین تهران-کرج کمتر می شود

 

وی افزود: پروژه کنار گذر جنوبی تهران که با نام غدیر افتتاح خواهد شد باعث کاهش ترافیکی محسوسی در محور تهران – کرج و همینطور اتوبان آزادگان تهران می‌شود.

 

سعید محمد گفت: این پروژه با طول ۱۵۸ کیلومتر و در قالب ۴ باند ترافیکی تعریف شده و وظیفه ی کاهش بار ترافیکی از آبیک آزاد راه قزوین – کرج را برعهده دارد به صورتی که دو استان تهران و البرز را دور می‌زند و بار ترافیکی آن را به گرمسار منتقل می‌کند. در واقع، مشخصا بار ترافیکی آزادراه تهران - کرج را به شدت کاهش می‌دهد و بار ترافیکی استان تهران در محدوه بزرگراه آزادگان و سایر آزادراه‌های جنوبی تهران نیز کاهش پیدا می‌کند.

ترافیک سنگین تهران-کرج کمتر می شود

 

فرمانده قرارگاه خاتم ادامه داد: این کنارگذر زمان سفر در این محدوده را تا یک ساعت و نیم برای خودرو‌های سواری و دو ساعت برای خودرو‌های سنگین کاهش می‌دهد و از طرف دیگر باعث کاهش حدود ١١۵ میلیون لیتری مصرف سوخت در کشور خواهد شد.

 

وی افزود: این پروژه در پدافند غیرعامل نیز بسیار مهم است و در صورت وقوع بحران برای استان‌های تهران و البرز این مسیر زمینه باز نگه داشتن دسترسی‌ها برای امداد و کمک‌رسانی‌ را فراهم می کند.

ترافیک سنگین تهران-کرج کمتر می شود

 

سعید محمد اضافه کرد: این کنارگذر مسیر‌های مهمی مانند جاده اشتهارد، آزادراه تهران به ساوه و آزادراه قم به تهران و جاده قدیم قم را به صورت تقاطع در مسیر خود دارد به همین دلیل می‌تواند بار ترافیکی خوبی را به داخل خود منتقل کند.

 

وی درباره زمان افتتاح این پروژه گفت: طبق برنامه‌ریزی که از سوی وزارت راه و شهرسازی اعلام شده، قرار است این پروژه نیمه اول سال ٩٩ به شکل کامل به بهره برداری برسد.

 

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا (ص) افزود: در حال برنامه ریزی هستیم که تا در عید غدیر که در مردادماه قراردارد، به طور کامل به بهره برداری برسد. البته بعضی بخش ها زودتر به اتمام می‌رسد و ممکن است یک بهره‌برداری زودتر از موعد داشته باشیم.

ترافیک سنگین تهران-کرج کمتر می شود

 

سعید محمد ادامه داد: ابتدای این آزاده راه از منطقه آبیک در آزاد راه تهران – کرج و انتهای آن در سه راه چرمشهر در آزاد راه حرم تا حرم از قم به گرمسار است.

 

وی درباره سایر پروژه‌های آزادراهی که توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در دست ساخت است، بیان کرد: همچنین آزادراه‌های اراک - خرم آباد، مراغه - هشترود، حرم حضرت معصومه (ع) تا حرم حضرت امام رضا (ع) به صورت سرمایه‌گذاری مابین قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) و وزارت راه و شهرسازی در دست احداث دارد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها