يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۷۰۱۷
زمان انتشار: ۱۲:۵۳     ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
رئیس کمیسیون آموزش مجلس؛
تمام وعده‌های آقای روحانی بلاتکلیف ماند، حتی یک وعده هم عملیاتی نشد. به صراحت می‌گویم ضریب جینی در این چند سال در کشور بالا رفت؛ بالا رفتن ضریب جینی در کشور یعنی افزایش فقر درکشور. به نظر می‌رسد آقای روحانی برای فرار از پاسخگویی به ناکارآمدی دولت و نیز دو‌قطبی کردن کشور در انتخابات آینده به طرح اینگونه سخنان رو آورده است.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، محمدمهدی زاهدی (رئیس کمیسیون آموزش مجلس) از سخنان انتخاباتی رئیس جمهور درباره انتخابات انتقاد کرد.

آقای روحانی جمله‌ای گفتند مبنی بر اینکه کاری نکنید انتخابات تشریفاتی شود؛ این جمله می‌تواند تبدیل به یک کلیدواژه شود که انتخابات را به نوعی زیر سوال ببرد؛ همچنین می‌تواند مشارکت مردم را در انتخابات کم کند و این القا را به مردم عزیز کشورمان بکند که از قبل معلوم است چه کسانی انتخاب شده‌اند و از صندوق‌های رای بیرون خواهند آمد. این صحبت جای تاسف بسیار دارد. آقای روحانی خود ۵ دوره از همین صندوق‌ها به عنوان نماینده مجلس، ۲ دوره مجلس به عنوان رئیس‌جمهور و نیز ۳ بار به عنوان نماینده خبرگان رهبری انتخاب شده است. آقای روحانی در دور اول انتخابات ریاست‌جمهوری با اختلاف کمتر از یک درصد بر رقیب خود پیروز شد، یعنی ۷/۵۰ درصد آرا را کسب کرد.

خود آقای روحانی که اینگونه انتخاب شده است آیا باید این طور رفتار کرده و این سخنان را مطرح کند تا افکار عمومی را تحت تاثیر قرار دهد؟!

ایشان رئیس‌جمهور کشور و مسؤول اجرایی کشور است. اصلا ستاد انتخابات کشور زیرمجموعه وزارت کشور است و مجری انتخابات این وزارتخانه دولت است. وقتی وزارت کشور انتخابات را برگزار می‌کند چرا آقای روحانی باید چنین سخنانی را به زبان آورد تا در رسانه‌ها منتشر شود؟ دشمن از این حرف‌ها بهره‌برداری می‌کند. از این صحبت‌های آقای روحانی دلخوریم، رئیس‌جمهور باید حرف‌هایش را اصلاح کرده و روشی را در پیش گیرد تا مردم تشویق شده و پای صندوق رای حاضر شوند. او باید حرف‌هایی بزند که مشارکت در انتخابات بالا برود نه اینکه جملاتی را مطرح کند که انگیزه مشارکت را کم کند.



یکی از دلایل بیان این سخنان این است که آقای روحانی به وعده‌هایی که به مردم داد بویژه در حوزه اقتصادی عمل نکرد. بویژه درباره تاکیدی که ۶ سال روی برجام داشت که برجام مشکلات اقتصاد، انرژی، محیط‌زیست، اشتغال و همه چیز؛ حتی آب آشامیدنی(!) را حل می‌کند، وعده‌هایش بی‌نتیجه ماند. همه دیدند که برجام چه سرنوشتی پیدا کرد.

تمام وعده‌های آقای روحانی بلاتکلیف ماند، حتی یک وعده هم عملیاتی نشد. به صراحت می‌گویم ضریب جینی در این چند سال در کشور بالا رفت؛ بالا رفتن ضریب جینی در کشور یعنی افزایش فقر درکشور. به نظر می‌رسد آقای روحانی برای فرار از پاسخگویی به ناکارآمدی دولت و نیز دو‌قطبی کردن کشور در انتخابات آینده به طرح اینگونه سخنان و مورد حمله قرار دادن عملکرد شورای نگهبان و اتهام‌زنی به نظام در برگزاری انتخابات تشریفاتی رو آورده است؛ مگر اینکه خودش خیلی صریح توضیح دهد چرا این سخنان را مطرح کرده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها