يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۷۰۷۷
زمان انتشار: ۱۳:۱۶     ۲۲ بهمن ۱۳۹۸
چهل‌ویکمین حماسه در چهلم حاج قاسم؛
اینجا کرمان است، اینجا مشهد است، اینجا قم است، اینجا تهران است، اینجا «ایران‌زمین» است،صدای فریاد خونخواهی ملتی را می‌شنوید که در اربعین سردار دل‌ها با لبیک به ندای رهبرشان به صحنه آمده‌اند.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، اینجا ایران است، چهل و یکمین سالگرد جشن انقلاب، ساعت به‌وقت خروش و همراهی، آری اینجا ایران زمین است، جغرافیایی از خزر تا خلیج‌فارس که مردمانش دنیا را مبهوت مقاومت و عشق به رهبر و سرزمینشان کرده‌اند. از شرق تا غرب، از شمال تا جنوب ملتی بزرگ در اربعین سردار دل‌ها فریاد زدند که «هستیم بر سر عهدی که بستیم»، پابرجا و استوار…


امروز پیام خروش ملت ایران خطاب به استکبار جهانی و دشمنان این آب‌وخاک این بود که ما همچنان در صحنه هستیم و پای آرمان‌ها و ارزش‌های خود ایستاده‌ایم و بار دیگر لبیک گفتیم به ندای رهبرمان که گفته بود: «ان‌شاءالله دشمنان ما خودشان خواهند دید حضور عظیم مردمی را در میدان‌ها و در خیابان‌ها؛ ما راجع به آن خیلی صحبتی نداریم، ان‌شاءالله ملّت ما با همین حضورشان ضربه‌ی کوبنده‌ای بر سیاست‌های دشمن وارد خواهند کرد.»

امروز به‌وقت ۲۲ بهمن ۴۱ سال بعد از انقلاب در جشن سالگرد پیروزی همه آمدند از سراسر کشور، نسل‌اندرنسل، اولی و دومی و سومی و نسل چهارمی‌های بعد از انقلاب، پیر و جوان، زن و مرد....

چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران رنگ و بوی سردار دلاور اسلام را دارد و همه از حاج قاسمی گفتند که عمرش را صرف مبارزه با استکبار و تأمین امنیت کشور کرد و در این راه به شهادت رسید. امروز کرمان همانند سایر مناطق کشور یکپارچه وحدت و همدلی بود و همه آمدند تا عشق و ارادت خود را به نظام نشان دهند.

«محمد» از راهپیمایان است که عکس سردار سلیمانی را در دست دارد، او می‌گوید: مثل همیشه در کنار مردم ایران به صحنه آمده‌ام تا بگویم حاج قاسم زنده‌تر از همیشه است و ما ادامه دهنده راه این سردار بزرگ اسلام هستیم. همه ایران سلیمانی است و راه او قطعاً ادامه پیدا می‌کند.

بوشهری‌ها در راهپیمایی ۲۲ بهمن که با فجر سلیمانی همراه است، با همراه داشتن عکس‌ها و بنرهای سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی با سردادن شعارهای «درود بر خمینی سلام بر شهیدان، امروز روز آزادی است جای شهدا خالی است، خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست، ما همه با هم هستیم پشت ولایت هستیم، سپهبد شهیدم راهت ادامه دارد، ملت ما بیدار است از آمریکا بیزار است، راه نجات کشور راه ولایت بود و ۲۲ بهمن ماه روز شکست دشمن»، مسیر راهپیمایی را طی کردند.

حماسه پرچم‌های رنگی، مشت‌های گره شده، تکبیرهای از ته دل و حضور پرشور مردم دیار سه هزار شهید، دیار قومس، دیار علما و فضلا و دیار معلمان دین و اخلاق و متدینان صبح ۲۲ بهمن‌ماه در ۷۰ نقطه شهری و روستایی سمنان علی‌رغم بارش برف و سرمای شدید برگزار شد، آن‌هم با یک ویژگی، هم‌زمانی با اربعین شهید سپهبد سلیمانی که امروز حال و هوایی خاص به این راهپیمایی باشکوه بخشیده است.

مردم انقلابی قم هم امروز با وجود اینکه یکی از سردترین روزهای بهمن‌ماه است در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه حضوری چشمگیر داشتند و در مسیر با سردادن شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر انگلیس» انزجار خود را از توطئه‌های مستکبران علیه انقلاب اسلامی ابراز می‌کنند.

امروز استان لرستان نیز به‌مانند سراسر ایران اسلامی مملو از شور حضور بود، حضوری به وسعت مقاومت و پایداری زنان و مردان لر. مردم بازهم به‌خوبی تشخیص دادند و به صحنه آمدند و حمایت تام و تمام خود را از انقلاب اسلامی، آرمان‌های نظام و ولایت‌فقیه اعلام کردند.

در شیراز هم ساعت ٩و ٣٠دقیقه بیست و دوم بهمن ماه همزمان با سراسر کشور مردم با حضور در میدان نمازی شیراز ضمن برگزاری جشن سالگرد پیروزی انقلاب، راهپیمایی بیست و دوم بهمن ماه را برگزار کردند. در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال شاهد حضور اقشار مختلف مردمی اعم از جوانان، میانسالان و حتی سالخوردگان بودیم که برای حمایت چند باره از نظام جمهوری اسلامی و تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل به صحنه آمدند.

امروز مردم انقلابی ایلام در چهل و یکمین جشن پیروزی انقلاب اسلامی حضوری تاریخی رقم زدند. حرکت خروشان مردم ایلام در راهپیمایی ۲۲ بهمن صبح امروز پیش از ساعت رسمی مراسم آغاز شد. مسیر راهپیمایی شهر ایلام از میدان ٢٢ بهمن، خیابان آیت‌الله حیدری، زیرگذر رسالت تا میدان شهید کشوری بود.

راهپیمایی ۲۲ بهمن از صبح امروز با حضور اقشار مختلف مردم مشهد بررگزار و فریادهای الله‌اکبر این مردم ولایت مدار در میدان ۱۵ خرداد طنین‌انداز شد. مردم از ساعت ۸ صبح و قبل از ساعت رسمی برگزاری راهپیمایی، در خیابان‌های منتهی به حرم رضوی حضور یافتند تا در چهلمین روز سالگرد شهید سلیمانی همراهی خود با انقلاب را بار دیگر به جهانیان نشان دهند.

سردترین روز زمستان از نظر جوی در ۲۲ بهمن ثبت شد اما سرمای زمستان و بارش دانه‌های برف و باران هم نتوانست مانع از حضور پرشور مردمانی شود که ۴۱ سال پای انقلاب و نظام اسلامی‌شان ایستاده‌اند. خیابان‌های مازندران از ساعت اولیه و قبل از شروع راهپیمایی مملو از حضور مردمان و زنانی بود که با چتر در زیر باران آمدند تا بار دیگر، عشق و میثاق جاودانه‌شان را با انقلاب تجدید کنند.

علی‌رغم اطلاعیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مبنی بر آغاز رسمی راهپیمایی ۲۲ بهمن از ساعت ۹ صبح از میدان شهدای بیرجند، مردم انقلابی استان از پیش از زمان تعیین‌شده به سمت این میدان حرکت کردند. امروز هم ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ و اینجا میدان شهدای بیرجند است. همگی آمده‌اند. از دلاوران میدان‌های نبرد، تا مادران و پدرانی که غم شهادت جوانانشان سال‌هاست به خاطره‌هایشان چنگ می‌زند. کودک و نوجوان، شیعه و سنی، کوچک و بزرگ.... آمده‌اند تا نفرت درون سینه را بر سر دشمن فریاد بزنند. آمده‌اند تا بگویند راه امام (ره) ادامه دارد و این نور تابان همواره راهنمایی بخش مسیر انقلابیون خواهد بود. این مردم معتقدند گذر زمان نه‌تنها یاد و خاطرات انقلاب را محو نمی‌کند بلکه روزبه‌روز بر شکوه این روزهای فخرآفرین افزوده و نسل به نسل، سینه‌به‌سینه از پدران به پسران منتقل می‌شود.

۲۲ بهمن یادآور حماسه‌ها و روزهای پرخاطره‌ای است که ملت ایران یک‌صدا در مقابل ظلم ایستادند و فریاد «مرگ بر آمریکا» سر دادند و امروز مردم همدان بار دیگر حماسه‌ای بر صفحه انقلاب رقم زدند.

درحالی‌که این روزها شهرهای مختلف خوزستان بی‌سابقه‌ترین سرمای خود را تجربه می‌کردند، مردم این استان حضوری پرحرارت در مسیرهای راهپیمایی ۲۲ بهمن داشتند و با این کار خود نشان دادند برای دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی سرما و گرما جلودار آن‌ها نیست و همیشه درصحنه انقلاب حضوری گرمابخش دارند. راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال هم مثل همه مقاطع حساس و تاریخی، مردم خوزستان درصحنه حضوری باشکوه داشتند و با شعارهای ضدآمریکایی و ضد استکباری خود، لرزه بر اندام دشمنان قسم‌خورده این سرزمین انداختند.

در مرکز کهگیلویه و بویراحمد نیز راهپیمایی از میدان هفتم تیر یاسوج آغاز شد. مردم با مشت‌های گره کرده فریاد مرگ بر آمریکا، اسرائیل و استکبار سر دادند. مردم استان چهارمحال و بختیاری با وجود سردی هوا از ساعت‌های اولیه صبح برای شرکت در راهپیمایی حضور خود را اعلام کردند. راهپیمایی ۲۲ بهمن در شهرکرد با حضور حماسی مردم از میدان انقلاب شهرکرد برگزار شد.

جمع کثیری از مردم استان تهران هم از ساعات اولیه صبح سه شنبه و هم زمان با چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مسیرهای از پیش اعلام شده راهپیمایی ۲۲ بهمن حاضر شدند، تا با حضور در این راهپیمایی فریاد «امروز، روزِ عزّت ایران است، بیست و دو بهمنِ جاودان است» سر داده و عزت ایران را هم زمان با چهلمین سالگرد سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گرامی بدارند.

مردم مرزدار سیستان و بلوچستان یک بار دیگر در چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی همگام و هم صدا با آحاد ملت ایران با شرکت پرشور خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن ضمن زنده نگه داشتن یاد و خاطره ۲۲ بهمن سال ۵۷ و شهدای انقلاب و تجدید میثاق با آرمان‌های ارزشمند امام خمینی (ره)، با لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب، به یاوه گویی های دشمنان این مرز و بوم پاسخی دندان شکن دادند.

مردم یزد امروز همنوا با مردم سراسر ایران اسلامی، چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را با یاد و خاطره امام و شهدا به ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی گرامی داشتند. مردم پس از راهپیمایی در مسیرهای تعیین شده، در میدان امیرچخماق یزد گردهم آمدند و جشن انقلاب را برگزار کردند.

در سردترین روز سال در استان کردستان معابر و خیابان‌های هسته‌های مرکزی شهرها مملو از جمعیتی بود که بار دیگر آمده بودند تا با پیمان ۴۱ سال قبل خود تجدید بیعت کنند.

در حالی از روز گذشته شاهد بارش شدید برف و برودت هوا در تمام نقاط آذربایجان شرقی بودیم که تصور می‌شد راهپیمایی امسال به جهت دمای منفی ۱۰ درجه و شاید بیشتر بسیاری از شهرها کم رونق و با حضور اندک مردم ولایی آذربایجان برگزار شود. ولی پیش بینی‌ها همگی اشتباه بود چراکه بارش سنگین برف و برودت شدید هوا هم نتوانست از حضور مردم جلوگیری کند.

در چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، بار دیگر آگاهی و بصیرت ملت در استان مرکزی همچون جای جای کشور متجلی شد و به منصه ظهور نشست و انقلابی گری و ولایت مداری اهالی سرزمین آفتاب، آنها را به خیابان‌ها کشاند تا چتر به دست و در هوای برفی و بارانی، با حضور گسترده و دشمن شکن در راهپیمایی ۲۲ بهمن، پاسخ قاطع به دشمنان و بدخواهان انقلاب بدهند.

راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن در چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و همزمان با سراسر کشور با حضور گسترده آحاد مردم وفادار به انقلاب در ۴۷ نقطه از شهرها و روستاهای گلستان برگزار شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها