يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۷۰۸۷
زمان انتشار: ۰۹:۵۵     ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
وزیر بهداشت:
نمکی با بیان اینکه آزمایشات اولیه از دانشجویان حاکی از عدم آلودگی آن‌ها به کرونا است، گفت: نماینده سازمان جهانی بهداشت، از محل قرنطینه بازدید و اقرار کرد که موردی از کرونا ویروس جدید در ایران گزارش نشده است.
به گزارش پایگاه 598، سعید نمکی اظهار کرد: تعدادی از دانشجویان ایرانی که در شهر ووهان چین گرفتار بودند را به کشور بازگرداندیم و آن‌ها تحت قرنطینه و مراقبت‌های لازم هستند و تمام آزمایش‌های اولیه از این دانشجویان، حاکی از عدم آلودگی آن‌ها به کرونا ویروس جدید است و این آزمایشات هر روز تکرار می‌شود تا بتوانیم در پایان ۱۴ روز، آن‌ها را صحیح و سالم به خانواده‌هایشان تحویل دهیم.

وی افزود: دیروز هملمن، نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران، از محل قرنطینه دانشجویان ایرانی بازگشته از چین بازدید داشت و اقرار کرد که هم نظام بهداشتی ایران، بسیار مقتدر و مسلط است و هم اینکه تا این لحظه، هیچ موردی از کرونا ویروس جدید در ایران گزارش نشده و وی روش قرنطینه و مراقبت از دانشجویان در ایران را به شدت تایید کرد.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: بر خلاف اظهارات مقامات امریکا که می‌گویند دارو و تجهیزات پزشکی و غذا مشمول تحریم نیست، بیشترین فشار‌ها را به ایران وارد کردند و اجازه ندادند که دارو را از کشور‌های مختلف تامین کنیم و خوشبختانه با تمهیداتی که اندیشیدیم، تمام دارو‌های مورد نیاز و مواد اولیه کارخانه‌های داروسازی را به کشور وارد کرده‌ایم و به جرات می‌توانم بگویم که صنعت دارویی کشور حداقل تا ۶ ماه آینده، یک ثانیه هم تعطیلی نخواهد داشت و ۹۷ درصد از دارو‌های مورد نیاز، در کشور تولید می‌شود.

نمکی افزود: دارو‌های مورد نیاز بیماران خاص و صعب‌العلاج نیز با وجود همه فشار‌های آمریکایی‌ها از بازار‌های مختلف تا کنون تامین کرده‌ایم البته تحریم‌ها، هزینه تامین دارو‌ها را برای ایران بالا برده که سعی کرده‌ایم این هزینه‌ها از منابع دولتی پرداخت شود تا فشاری به مردم وارد نشود.

وی ادامه داد: وضعیت دارویی کشور در حال حاضر مطلوب است و هیچ مشکل عمده‌ای نداریم.

وزیر بهداشت در خصوص تصمیم وزارت بهداشت برای توسعه خدمات بهداشتی و درمانی در شهرستان جم، گفت: در نشست مشترکی که با وزرای نفت و رفاه داشتیم، پیرو تفاهم نامه‌ای که قبلاً به امضا رسیده بود، پیگیری می‌کنیم که هم برای بیمارستان ۱۱۰ تختخوابی عسلویه و هم برای امکانات مورد نیاز بیمارستان‌های کنگان و دیّر و شهرستان جم در برنامه زمان بندی به گونه‌ای پیش رویم که تا یکی دو سال آینده، مشکلی برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در این مناطق وجود نداشته باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها