کد خبر: ۴۶۷۱۲۱
زمان انتشار: ۰۹:۵۴     ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
خاموشی ۴۸ ساعته در برخی از محلات رشت؛
باوجوداینکه از ظهر روز گذشته بارش برف در بیشتر نقاط گیلان قطع‌شده تاکنون برخی راه‌های اصلی و فرعی ازجمله مسیر سراوان به رشت مسدود است و این امر موجب حضور جهادگران بسیجی و نیروهای سپاه در میدان و همدلی بیشتر مردم برای حل مشکلات شده است.
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه 598، بارش برف از روز دوشنبه در استان گیلان آغاز شد و با ۴۸ ساعت بارش مداوم مشکلاتی از قبیل قطعی آب و برق و نیز انسداد جاده‌های اصلی و فرعی برای مردم استان پدید آورد.

انسداد بزرگراه تهران به رشت در محور سراوان یکی از مشکلات قابل‌توجهی بود که منجر به در راه ماندن بیش از سه هزار مسافر در این محور شد، اما خوشبختانه نیروهای امدادی و بازهم نیروهای جهادگر و سپاهی به یاری مردم شتافتند.

باوجود اینکه از ظهر روز گذشته بارش برف در بیشتر نقاط گیلان قطع‌شده است اما تاکنون برخی راه‌های اصلی و فرعی ازجمله مسیر سراوان به رشت مسدود است و این امر موجب حضور جهادگران بسیجی و نیروهای سپاه در میدان برای حل مشکلات شده، همچنین مردم نیز دست‌به‌کار شدند و با یاری یکدیگر اقدام به برف‌روبی و بازگشایی مسیرها کردند که می‌توان گفت مردم با نارضایتی از مسؤولان، ستاد بحرانی را به‌صورت خودجوش برای کمک به خود تشکیل دادند.

علیرغم اینکه برخی از راه‌های اصلی بازگشایی‌شده و به گفته استاندار گیلان برق بیش از ۸۰ هزار مشترک تاکنون وصل شده اما گزارش میدانی خبرنگار فارس در رشت حکایت از غیرقابل تردد بودن برخی از خیابان‌های نیمه‌اصلی و فرعی در اقصی نقاط شهرستان رشت دارد.

بسیاری از مردم رشت از نبود امکانات لازم برای بازگشایی مسیرها در ساعات اولیه بارش برف تاکنون اظهار گله‌مندی می‌کردند و از اینکه در ۴۸ ساعت گذشته را در خاموشی گذرانده بودند از مسؤولان شهری ناراضی بودند.

خاموشی ۴۸ ساعته در برخی از محلات رشت

به گزارش خبرنگار میدانی فارس محلاتی از قبیل شهرک امام خمینی، حمیدیان، پل طالشان، بخش‌هایی از خیابان معلم و باهنر طی ۴۸ ساعت گذشته در خاموشی کامل به سر بردند و جاده‌های فرعی‌شان نیز بسته بود و ازآنجایی‌که اکنون بیشتر منازل دارای شوفاژ هستند، قطعی برق منجر به از کارافتادن سیستم‌های گرمایشی نیز شده است.

 

 

باوجوداینکه مردم رشت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس بسیار از مدیریت شهری گله‌مند بودند اما از کمک‌های سپاه و گروه‌های جهادی ابراز رضایت داشتند.

اسکان در راه ماندگان توسط لشکر عملیاتی ۱۶ قدس

دراین‌بین لشکر عملیاتی ۱۶ قدس به گفته سرهنگ بهروز دولتی، فرمانده ای لشکر؛ در جریان برف در روزهای گذشته تعداد ۱۱ عدد خودروی سبک در اختیار ادارات درگیر ازجمله اداره برق قرار داده‌شده و دو دستگاه خودروی سنگین در محور سراوان تاکنون مشغول فعالیت هستند.

در نزدیکی امام‌زاده هاشم نیز سپاه با گروه مهندسی و جمعی از نیروهای امدادرسان خود مشغول امدادرسانی به مسافرین و مردم هستند و  تعداد ۱۰۰ ماشین مسافر درراه مانده در حسینیه لشکر بااستعداد ۴۱۰ نفر اسکان داده و امکاناتی چون پتو  و خوراک در اختیار آنان قرارگرفته است.

سپاه قدس گیلان مسیرها را بازگشایی کرد

خوشبختانه کار سپاه همین‌جا به اتمام نرسید بلکه  ۱۲۰ خودروی کمک‌دار سپاه در سراسر استان در اختیار اداره برق و گاز قرارگرفته تا بتوانند قطعی گاز و برق را برطرف کنند.

«بازگشایی مسیرهایی مسدود شده اولویت فعالیت‌های سپاه برای خدمت‌رسانی به مردم است» این جمله سرهنگ پاسدار علی توشه، جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان است که بنا بر اظهارات او ماشین‌های سنگین سپاه در تلاش هستند تا مسیرهای صومعه‌سرا تا تالش، دانشگاه امام خامنه‌ای زیباکنار تا بندرانزلی، لنگرود تا آستانه‌اشرفیه و جاده تهران و سراوان را بازگشایی کنند.

اسکان بسیاری مسافران درراه مانده در شهرستان رودبار در مدارس، سالن‌های ورزشی، مساجد و مقرهای سپاه و توزیع مواد غذایی در بین این مسافران از دیگر کمک‌های سپاه در طی باش اخیر برف در گیلان است همچنین سپاه ناحیه سلمان رشت مسافران درراه مانده در بخش سنگر را اسکان داد.

مسافرکشی فرمانده سپاه قدس گیلان

ظهر امروز فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در بازدید از معابر شهری به‌صورت نامحسوس اقدام به سوار کردن مسافران و گفت‌وشنود درباره وضعیت مسیرها کرد که واکنش پیرزن مسافر جالب بود، وی با یادآوری حضور روز گذشته خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت که من فقط به خاطر شهدا آمدم نه مسؤولان.

 

 

مردم شهر رشت در گفت‌وگو با خبرنگار میدانی فارس این اقدام فرمانده سپاه قدس گیلان که بدون هیچ تشریفاتی و نیز به‌منظور کمک‌رسانی به مردم انجام شد، را ستودند و از حضور درصحنه نیروهای جهادی در مناطق حاشیه شهر ابراز خرسندی کردند.

 

دانشجویان جهادگر حاشیه‌های شهر رشت را برف روبی کردند

علاوه بر کمک‌های سپاه، گروهی از دانشجویان جهادگر رشتی نیز به میدان آمدند تا به‌جای مسؤولان شهری مشکلات مردم را رفع کنند؛ گروه جهادی جمعیت اما حسن(ع)، یکی از این گروه‌های جهادی است که امروز با بیش از ۱۰ نفر جهادگر به مناطق حاشیه شهر رشت رفتند و شروع به بازگشایی مسیرها و معابر اصلی و فرعی منطقه آسایش هفت، در حوالی میدان رازی به سمت جیرده را تا حدودی بازگشایی کردند و به گفته امیر نجار سلطانی، مسؤولان این گروه پس از حضور این جهادگران ماشین‌آلاتی از قبیل لودر به این منطقه آمدند و خوشبختانه راه اصلی کاملاً بازگشایی و قابل تردد شد.

 

 

به گفته این جهادگر بسیجی، در صورت مساعد بودن هوا و حل نشدن مشکلات از سوی مسؤولان مربوطه جمعیت امام حسن(ع) فردا نیز با حضور ۱۰ تا ۱۲ دانشجوی جهادگر به سمت بخش سنگر خواهند رفت تا مشکلات این منطقه را نیز برطرف کنند و خیابان‌های اصلی و فرعی را بازگشایی کنند.

دیگر از مسؤولان انتظاری نداریم

یکی از مردم منطقه باهنر در گفت‌وگویی که خبرنگار فارس با مردم داشت از اقدامات مردم سخن می‌گفت؛ او می‌گفت: «دیگر انتظاری از مسؤولان نداریم چراکه هر جا چشم‌به‌راهشان بودیم مردم را رها کردند و به فکر مردم نبودند، در این بحران برف تنها مردم به داد یکدیگر رسیدند.»

بله، مردم در این چند روزبه داد یکدیگر رسیدند و با یاری هم راه‌های ارتباطی را باز نگه داشتند تا زندگی عادی خود را ادامه دهند و  تا معیشتشان با مشکل مواجه نشود.

سربازان تیم فوتبال پاس گیلان هم به میدان آمدند

درحرکتی قابل‌تحسین و با تلاش و کوشش بی‌وقفه بازیکنان و سربازان تیم فوتبال پاس گیلان خیابان ولی‌عصر میدان فرزانه رشت امروز به‌صورت کامل بازگشایی شد و به گفته مردم منطقه کاری که ستاد بحران و شهرداری رشت نکرد را بازیکنان پاس به اتمام رساندند.

 

امدادرسانی پلیس گیلان به مسافران و شهروندان گرفتار در برف

یگان‌های انتظامی گیلان در پی وضعیت جوی نامناسب و هشدارهای هواشناسی، با بسیج تمامی امکانات و ناوگان خودرویی، به کمک و امداد مسافران و شهروندان شتافتند.

به گفته فرمانده انتظامی استان گیلان، کلیه مأموران انتظامی استان، برای کمک و انتقال مسافران و شهروندان گرفتار در برف و نیز ارائه خدمات به این عزیزان در آماده‌باش کامل هستند.

سردار ملکی، بازگشایی برخی از معابر عمومی، امدادرسانی به خودروهای آسیب‌دیده، نصب زنجیر چرخ خودروهای شهروندان و اطلاع‌رسانی به‌موقع وضعیت جوی و هشدارهای انتظامی به مسافران را از دیگر اقدامات پلیس گیلان برشمرد.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها