أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۶۷۱۲۹
زمان انتشار: ۱۹:۰۸     ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
شما و تیمتان صلاحیت مذاکره را ندارید؛
جناب آقای فریدون! شما که در هر مناسبت و بی مناسبت دم از مذاکره می زنید و سیره انبیاء و ائمه (سلام الله علیهم)، تاریخ عاشورا و رویکرد شهید سلیمانی را تحریف و تفسیر به رای می کنید؛ بدانید(که خوب می دانید) مردم و نظام، با «اصل مذاکره» مشکل ندارند. بلکه مشکل و مساله اصلی شما و تفکر شماست.
سرویس سیاسی پایگاه 598-امیر حمزه مهرابی؛ آقای رئیس جمهور، در مراسم راهپیمایی 22 بهمن امسال اعلام کرد:

شهید سلیمانی در راه گفتگو (مذاکره) شهید شد.شهید سلیمانی در راه گفت وگو با نخست وزیر عراق شهید شد یعنی در راه دیپلماسی بود نه در راه میدان جنگ...

جناب آقای فریدون ! شما که در هر مناسبت و بی مناسبت دم از مذاکره می زنید و سیره انبیاء و ائمه ( سلام الله علیهم) ، تاریخ عاشورا و رویکرد شهید سلیمانی را تحریف و تفسیر به رای می کنید؛ بدانید( که خوب می دانید) مردم و نظام، با «اصل مذاکره» مشکل ندارند. بلکه مشکل و مساله اصلی شما و تفکر شماست. چرا که شما:

1-مفهوم مذاکره را نمی دانید:

درعرف دیپلماتیک، مذاکره(Negotiation) را هنر چانه زنی و رد و بدل کردن امتیاز بابهره گیری از پشتوانه قدرت می دانند. آنچه شما تاکنون به عنوان مصادیق مذاکره ذکر کرده اید در واقع مذاکره نیستند تا از آن نتیجه دلخواهتان را بگیرید.

گفتگوی امام علی(ع) با طلحه و زبیر برای نصیحت و اتمام حجت و یادآوری حدیث پیامبر(ص) ومنصرف کردن آنان از جنگ بود، نه رد و بدل کردن امتیاز.

گفتگوی امام حسین(ع) با ابن سعد برای بیان جایگاه امامت و منصرف کردن او از جنگ بود، نه دادن امتیاز به یزید.

مسافرت های اخیر شهید سلیمانی به کشور های منطقه برای تدوین استراتژی مقاومت پس از اضمحلال داعش و چگونگی اخراج آمریکا از منطقه و حل اختلافات درون گروهی شیعیان عراق و کمک به تسریع در تشکیل دولت جدید...بوده است، نه رد و بدل کردن امتیاز با شیطان بزرگ.

جناب آقای روحانی! مذاکره «وسیله» است نه «هدف». همچنان که دیپلماسی، مقاومت،جهاد و جنگ نیز هدف نیستند بلکه وسیله هستند برای وصول به هدف .

امثال سردار سلیمانی، چون هدف را می شناسند، درهمه عرصه ها از جمله «جهاد» و «دیپلماسی» موفق هستند ولی امثال شما تاکنون نشان داده اید که نه تنها هدف را بلکه مفهوم مذاکره را هم نمی دانید وبه اعتراف خودتان : نه مدیرید ، نه سرهنگ و نه حقوقدان!

مشکلاینجاست که:

شما «نصیحت»، «هدایت»، «اتمام حجت»،«دیپلماسی مقاومت»،«رایزنی»، «گفتگو »و «مذاکره» را به معنیذلتوتسلیم در برابر زورگویان می دانید.

کاش به جای دانشگاه به «کلاس اکابر» می رفتید .

2- شما و تیمتان صلاحیت مذاکره را ندارید:

نظام جمهوری اسلامی از ابتدا تاکنون با طرف های زیادی مذاکره کرده و می کند . اما یکی از عوامل مهم برای موفقیت در مذاکرات، زیرکی، هوشمندی و شجاعت فرد یا تیم مذاکره کننده است. نمونه بارز آن مذاکرات طولانی آقای دکتر جلیلی با( 1+5 ) بود که نه تنها امتیازی به دشمن نداد بلکه این مذاکرات را به فرصتی برای افزایش سطح غنی سازی و تقویت قدرت چانه زنی تبدیل کرد.

چنان که امام علی(ع) در جریان حکمیتِ تحمیلی، اصرار داشت حالا که شما مرا به مذاکره با معاویه ملعون مجبور کردید، حداقل مالک اشترِباهوش و شجاعرا به عنوان نماینده و طرف مذاکره برگزینید ولی خواص و مردم بی بصیرت، ابوموسی اشعریِ احمق و بزدل را برای مذاکره با عمرعاص انتخاب کردند ...ونتیجه مذاکره آن شد که همه می دانید.

از عجایب روزگارو بدون توجه به تجربیات تاریخی، شما و طیف همفکرتانبا تحمیل مذاکره نابهنگام به نظام، به جای دکتر جلیلی ،تیم غربزده و ساده لوحی را انتخاب کردید که به پیروی از سبک ابوموسی اشعری، توافقات برجامی را امضا و اجرا کردید که خسارت محض بود ( همه چیزرا دادید ولی هیچ چیزرا نگرفتید) و شد آنچه نباید می شد.

پس نظام و مردم با اصل مذاکره مشکل ندارند اما با انتخاب امثال ابوموسی اشعری ها برای مذاکره مشکل دارند.

لذا اگر قرار باشد مذاکره ای صورت گیرد، قطعاً شما و تیم شما شایستگی و صلاحیت این کار را ندارید و با کشورهایی که پایبند هیچ تعهدی نیستند و در موضوعات اساسی و حیثیتی، مذاکره ای صورت نخواهد گرفت.

3-نمی دانید هدف ازمذاکره چیست؟

معمولا هدف از مذاکره کسب یک امتیاز جدید یا رفع یک مانع ( جلب منافع و دفع ضرر) است. در جریان مذاکره برجام به مردم گفتید: قصد ما از مذاکره، رفع تحریم ها و گشایش اقتصادی است بطوری که هم سانتریفوژها بچرخد و هم زندگی مردم رونق پیدا کند

ولی نتیجه ی مذاکره ذلت بار برجامی چی شد؟!

آن وقتی که طرف های مذاکره اعلام می کردند در مقابل پذیرش محدودیت های هسته ای، تحریم ها به کلی و بلافاصله برداشته می شود، نتیجه اش این شد،

اینک که طرفهای مذاکره صراحتاً و با تمام وقاحت اعلام می کنند: هدف از مذاکره محروم ساخت ایران از قدرت موشکی( بخوانید خلع سلاح) و محدود سازی قدرت منطقه ای ایران است و در مقابل هیچ چیز به ما نمی دهند ( این دو نکته هم آقای رئیس جمهور و هم وزیر خارجه ما، بار ها اعلام کرده اند)

پس هدف از مذاکره چیست؟ قرار است چه دست آوردی داشته باشید؟

دفعه قبل حداقل وعده خشک و خالی بهتون می دادند ولی اینبار از همان وعده های سر خرمنی هم خبری نیست.

خوش بینانه ترین حالت این است که شما مذاکره را برای خود مذاکره می خواهید ولی شواهد و قرائن نشان می دهد که شما ماموریت دارید به هر طریق ممکن ، منابع قدرت نظام را تبدیل به ضعف کرده و کشور را در مقابل بیگانگان خلع سلاح کنید(چیزی که غریق استخر فرح نیزاز شما خواسته بود ) .این خیانتی است نابخشودنی که روزی باید در داد گاه عدل الهی پاسخگو باشید .

4-طرفهای مذاکره کننده را نمی شناسید

با نگاهی گذرا به تاریخ معاصر ایران و جهان، می توان به جنایت ها و خیانت های کشور های اروپایی و در راس آن ها آمریکا و اسرائیل، در حق مردم جهان ، منطقه و ایران پی برد.این کشور ها نشان داده اند که به هیچ اصول انسانی و اخلاقی معتقد نبوده و به هیچ یک از تعهدات خود پایبند نیستند. سابقه بدعهدی آمریکا و اروپایی ها در عرصه قراردادهای بین المللی بارها اثبات کرد که کشور های غربی هرگز صداقت نداشته و به راحتی تمام قواعد و منشورهای بین المللی را نقض می کنند.

تعبیرتاریخی امام خمینی که: «آمریکا شیطان بزرگ است » و جمله طلایی امام خامنه ای که فرمودند: «جنتلمن‌ های پشت میز مذاکره، همان تروریست‌های فرودگاه بغداد هستند»، بخوبی ماهیت خبیث آن ها را نشان می دهد.

آقای رئیس جمهور و همفکران اصلاح طلبشان، معلوم نیست یا غرب را شریک استراتژیک خود می دانند که از اول انقلاب تا کنون با آنان سَر و سِر دارند یا واقعاً هنوزبه ماهیت آنان پی نبرده اند.

در هر حال این جماعت باید از خوش خیالی و ساده لوحی نسبت جنایتکاران بین المللی که جز زبان قدرت و زور، زبانی دیگری را نمی فهمند، دست بردارند و ماهیت واقعی آنها را بشناسند و آن را مبنای تعاملات بین المللی خود قرار دهند.

وگرنه بدون شناخت اهداف و ماهیت طرف مقابل، رفتن به میدان جنگِ مذاکره، نتیجه ای جز شکست و بدبختی عاید ملت و کشور نخواهد شد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها