أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۶۷۱۶۹
زمان انتشار: ۱۰:۳۶     ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
منابع خبری بامداد یکشنبه از موج حمله راکتی به نزدیکی سفارت آمریکا و همچنین به مرکز فرماندهی نیروی ائتلاف به رهبری آمریکا و یک پایگاه نیروهای الحشدالشعبی در بغداد خبر دادند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس،‌ منابع خبری بامداد یکشنبه از اصابت چند راکت به منطقه سبز و نزدیکی سفارت آمریکا در بغداد خبر دادند.

بر اساس گزارش منابع خبری، دست کم 3 راکت کاتیوشا به نزدیکی سفارت آمریکا برخورد کرده و صدای آژیر خطر سفارت به صدا در آمده است.

یک مقام نظامی آمریکایی به خبرگزاری فرانسه گفت که این راکت‌ها به نزدیکی سفارت برخورد کرده و راکتی به سفارت اصابت نکرده است.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از یک مقام نظامی ارتش آمریکا خبر داد که چند انفجار در مقر فرماندهی نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا رخ داده که احتمالا به دلیل حمله راکتی بوده است.

موج حملات راکتی بامداد یکشنبه به نزدیکی سفارت آمریکا، نزدیکی پایگاهی که میزبان نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا بوده و نزدیک پایگاه نیروهای الحشدالشعبی اطراف وزارت کشور عراق در منطقه سبز برخورد کرده‌اند.

هنوز خبری از تلفات یا آسیبی که به دلیل این حملات راکتی به وجود آمده مخابره نشده است و بالگردهای آمریکایی نیز پس از این حملات به طور گسترده بر فراز منطقه سبز به پرواز در آمدند.

دو راکتی که به سوی پایگاه نیروهای الحشدالشعبی شلیک شده بود نیز تلفات یا خسارتی به همراه نداشته است.

 

حمله راکتی به منطقه سبز

 

حدود سه هفته پیش (6 بهمن ماه) نیز حمله راکتی به سفارت آمریکا در بغداد صورت گرفت که در آن حمله 4 راکت شلیک شد که دست کم یکی از راکت‌ها به ساختمانی در داخل سفارت آمریکا برخورد کرد. (جزئیات بیشتر)

در هفته‌های اخیر منطقه سبز بغداد و سفارت آمریکا در این منطقه شاهد حملات راکتی متعددی بوده است.

«جواد الطلیباوی» از فرماندهان «عصائب اهل الحق» پیشتر اعلام کرده بود که هیچ کدام از گروه‌های «الحشد الشعبی» ارتباطی با حملات راکتی به منطقه سبز بغداد ندارند و آنها از زمان شهادت فرماندهان «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» هیچ عملیات یا فعالیت نظامی نداشته‌اند.

وی تاکید کرده بود: «این شرم آور است که اینچنین پاسخ یا ضرباتی به گروه‌های مقاومت نسبت داده شود؛ گروه‌های مقاومت دیگر از راکت‌های کاتیوشا استفاده نمی‌کنند و این راکت‌ها حتی در ساده‌ترین عملیاتها هم به درد نمی‌خورد.»

الطلیباوی تاکید کرده است:«پاسخ گروه‌های مقاومت "واقعا سخت" خواهد بود و روزهای آینده آبستن غافلگیری است.»


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها