يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۷۲۰۹
زمان انتشار: ۱۹:۰۰     ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
وزیر خارجه ایران در گزارشی توئیتری با اشاره به رایزنی‌های سه روزه‌اش در مونیخ دلیل این گفتگوها را صلح و تنش زدایی در منطقه و فراتر از آن برشمرد.
به گزارش پایگاه 598، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در پنجاه و ششمین نشست کنفرانس امنیتی مونیخ به مونیخ سفر کرده در پایان رایزنی‌هایش در مونیخ در صفحه توئیترش با انتشار تصاویری از دیدارهایش نوشت: «سه روز در مونیخ پایان یافت. جایی که با همتایان از دیگر نقاط جهان و بسیاری از مقامات، اندیشکده‌ها و سازمان‌های مردم نهاد و نمایندگان رسانه‌ها در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ دیدار کردم. دلیل این رایزنی‌ها صلح و تنش زدایی در منطقه ما و فراتر از منطقه است.»

وزیر خارجه ایران که پنجشنبه شب ۲۴ بهمن ماه برای شرکت در این نشست وارد مونیخ شد، روزهای جمعه و شنبه رایزنی‌هایی را با مقامات شرکت کننده از جمله تعدادی از وزرای خارجه صورت داد.

نخست‌وزیر کانادا و وزرای خارجه چین، روسیه، آلمان، فرانسه، ژاپن، عمان، کویت، ایتالیا، اسلوونی، عراق، کرواسی، فنلاند، جمهوری چک، واتیکان، کانادا، ترکیه، اوکراین، اسپانیا و نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق از جمله مقاماتی بودند که ظریف در این دو روز با آنها دیدار و گفتگو کرد.

ملاقات با گروه الدرز، اعضای شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا و گروه اقدام بحران نیز از دیگر دیدارهای ظریف در حاشیه نشست مونیخ بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران همچنین در نشستی درباره تنش زدایی در خلیج فارس به سؤالات حاضران پاسخ داد و در نشستی با حضور وزرای خارجه کشورهای مرتبط با سقوط هواپیمای اوکراینی نیز حضور یافت و آمادگی ایران را برای همکاری با اوکراین به منظور انجام تحقیقات و حل و فصل حقوقی این موضوع مجددا اعلام کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها