يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۷۲۳۸
زمان انتشار: ۱۰:۱۱     ۲۸ بهمن ۱۳۹۸
چه کسی به زم خط می‌داد؟
متهم درباره نامه منتسب به رئیس‌جمهور به وزیر ورزش درباره مجوز ورود زنان به ورزشگاه‌ها که در کانال آمد‌نیوز نشر یافته بود، گفت: این نامه با امضای آقای واعظی بود، نامه را ما تهیه نکرده بودیم، بلکه برای ما ارسال شده بود. تاکید زم بر اینکه این دست اطلاعات برای وی ارسال می‌شده است، گمانه‌ها درباره ارتباط برخی افراد در داخل سازمان‌ها و نهادهای مهم کشور با وی را تقویت می‌کند.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات روح‌الله زم، روز گذشته در شعبه 15  دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه با دستور رئیس دادگاه، نماینده حقوقی معاونت حقوقی نهاد ریاست‌جمهوری به عنوان یکی از شکات پرونده در جایگاه حاضر شد و اظهار کرد: نهاد ریاست‌جمهوری به سبب انتشار نامه‌ای جعلی به تاریخ 9 اسفند 96 در کانال آمدنیوز ناظر بر موافقت ریاست‌جمهوری با حضور بانوان در ورزشگاه آزادی از روح‌الله زم و گردانندگان کانال آمدنیوز شکایت دارد و از دادگاه محترم تقاضا دارد اتهام جعل ‌نامه با سربرگ نهاد ریاست‌جمهوری و انتشار آن در کانال آمدنیوز را پیگیری کند.

رئیس دادگاه خطاب به متهم گفت: در رابطه با شکایت شکات هر مطلبی دارید بیان کنید. متهم درباره نامه منتسب به رئیس‌جمهور به وزیر ورزش درباره مجوز ورود زنان به ورزشگاه‌ها که در کانال آمد‌نیوز نشر یافته بود، گفت: این نامه با امضای آقای واعظی بود، نامه را ما تهیه نکرده بودیم، بلکه برای ما ارسال شده بود. تاکید زم بر اینکه این دست اطلاعات برای وی ارسال می‌شده است، گمانه‌ها درباره ارتباط برخی افراد در داخل سازمان‌ها و نهادهای مهم کشور با وی را تقویت می‌کند.

در همین راستا، در بخشی از مستند «پرسه در مه» که شامگاه سه‌شنبه گذشته درباره اولین پرده از ارتباطات «روح‌الله زم» از شبکه یک سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد، پیرامون ارتباط «یکی از داوطلبان سرشناس انتخابات» با روح‌الله زم اعلام شده است: «با وجود لشکری از سرویس‌های اطلاعاتی غربی و عربی، جاسوسان زم در داخل ایران شناسایی و تحت رصد نیروهای امنیتی قرار می‌گرفتند. بسیاری از این جاسوسان انگیزه‌های مالی داشتند و به علت طمع مالی، مدام از زم درخواست پول می‌کردند اما این داستان به جاسوسان زم ختم نمی‌شد. بخش دیگری از منابع آمدنیوز که هنوز تحت اشراف و رصد نیروهای امنیتی هستند، داستان غم‌انگیز‌تری دارند. متاسفانه برخی مسؤولان برای تسویه‌حساب‌های سیاسی بین یکدیگر با دادن اطلاعات راست و دروغ به آمدنیوز می‌کوشیدند چهره رقیب خود را آلوده کنند اما در عمل به بازوی رسانه‌ای سرویس‌های جاسوسی خوراک می‌رساندند. این فعالیت‌ها از چشم ماموران امنیتی دور نمانده است. در یک نمونه یکی از مقامات که کاندیدای تصدی پست مهمی بود، برای تخریب چهره رقیبش، اطلاعاتی را به سایت آمدنیوز فرستاد تا علیه رقیب او جنگ روانی راه بیندازد».

به گزارش «وطن امروز»، با توجه به اینکه آمدنیوز در اواسط سال 95 تاسیس شده است، اولین انتخابات پس از تاسیس آمدنیوز، انتخابات ریاست‌جمهوری سال 96 بوده است. با توجه به اظهارات زم و نیز برخی مطالب اشاره شده در مستند «پرسه در مه» که درباره برخی فعالیت‌های آمدنیوز بوده، این سؤال مطرح است که آیا بین آن کاندیدای سرشناس سال 96 و روح‌الله زم برای دریافت برخی اخبار مهم ارتباطی برقرار است؟ علاوه بر این کاندیدای سرشناس انتخابات که پست مهمی هم داشته، چه کسی است؟ آیا اخبار مربوط به این «شخص» و اظهارات زم در دادگاه درباره وی، منتشر می‌شود؟ روح‌الله زم در بخشی از اظهارات خود در دادگاه،  با بیان اینکه سال 88 بازداشت شدم و 2 ماه زندان بودم، نحوه خروجش از کشور را اینگونه تشریح کرد: سال 90 به همراه پدرم و خانواده قصد سفر حج را داشتیم اما من به حج نرفتم و عازم مالزی شدم. در آنجا مشغول تور لیدری بودم و یک ماشین خریده بودم و امور گردشگری مرتبط با توریست‌های ایرانی را انجام می‌دادم. وی ادامه داد: سال 91 بود که از مالزی به ترکیه رفتم و 3 ماه در آنجا بودم، سپس از طریق یکی از دوستانم که در سال 88 با او آشنا شده بودم به سفارت فرانسه در ترکیه مراجعه و در آنجا با سفیر فرانسه صحبت کردم. از آنها درخواست ویزا کردم که آنها به من ویزای فرانسه را دادند. تقریبا شهریور 91 بود که وارد فرانسه شدم. در مالزی ازدواج کرده بودم لذا با دختر و همسرم به فرانسه رفتیم.‌ سال 93 با سحام‌نیوز همکاری کردم؛ سال 95 بود که با یک جمعی متشکل از مجید نیک‌نام ساکن آمریکا، بابک اجلالی ساکن آمریکا، شمس ساکن ترکیه و سام محمودی‌سرابی تصمیم گرفتیم یک سایت خبری راه بیندازیم. البته صحبت راه‌اندازی این سایت از سال‌های 92 و 93 مطرح بود اما پول می‌خواست؛ در نهایت سال 95 از سحام بیرون آمدم و آمدنیوز را شروع کردیم. روح‌الله زم افزود:  اواسط سال 95 آمدنیوز تاسیس شد و آقای شمس که ترکیه بود 2 بار من را به بهانه راه‌اندازی بخش فارسی‌زبان شبکه تی‌آرتی به آنجا دعوت کرد اما بعد از چند ملاقات متوجه شدم که اصلا بحث تلویزیون مطرح نیست و با شمس درگیر شدم و ارتباطم قطع شد.

وی در ادامه گفت: قبل از دی 96 آمدنیوز را رها کردم و تا اواسط 97 کنترل آمدنیوز با من نبود و سام محمودی‌سرابی آن را اداره می‌کرد که گرایش کمونیستی داشت. به علت برخی اتفاقات در سال 97 دوباره آمدنیوز را گرفتم. در ادامه این جلسه، رئیس دادگاه بیان کرد: درباره وقایع و اتفاقات 96 بیشتر توضیح دهید. آیا مسؤولیت جان افرادی که در تظاهرات کشته شدند را می‌پذیرید؟ صراحتا از اغتشاشگران می‌خواستید که به خیابان بریزند. ثابت کنید در دی 96 در آمدنیوز نبوده‌اید. متهم در این بخش بدون پاسخگویی به سوالات قاضی گفت: این موضوع ارتباطی با من ندارد.  قاضی گفت: درباره همکاری با سرویس اطلاعاتی فرانسه توضیح دهید. زم گفت: پس از مکالمه روحانی و مکرون از پلیس فرانسه با من تماس گرفتند و گفتند که در خطر ترور هستی و 6 یا 7 جلسه طول کشید تا من را بشناسند و حدود 4 یا 5 ماه این رفت و آمدها ادامه داشت و ایمیل دادند که گزارشات را درباره اخبار خودت ارسال کن. گزارشات را ارسال کردم. روح‌الله زم افزود: حفاظت نامحسوس گذاشتند تا اینکه آدرس خانه، تلفن، کارت‌های بانکی و مشخصاتم در سایت‌های داخلی منتشر شد. پس از آن آدرس را به پلیس دادم و 24 ساعت بعد خانه من را عوض کردند و تیم حفاظت سنگینی قرار دادند و هر 2 ماه یک بار با من قرار می‌گذاشتند. تعیین وضعیت حفاظت می‌کردند و به من گفتند که بعد از مکرون سنگین‌ترین تیم حفاظت برای تو است. درباره شرایط ایران با من مشورت می‌کردند. درباره تحلیل وضعیت صحبت می‌کردیم. روح‌الله زم در بخش دیگری از اظهارات خود درباره نحوه کار آمدنیوز گفته بود: بسیاری از اطلاعات رسیده به ما دریافتی بود، ظرف 3 سال برخی افراد هم به آمدنیوز وصل شدند، مانند سیاست کاری یک رسانه جمهوری اسلامی فعالیت داشتیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها