أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۶۷۲۴۴
زمان انتشار: ۱۱:۵۵     ۲۸ بهمن ۱۳۹۸
ثبت‌نام دوره جدید اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات از امروز ۲۷ بهمن آغاز شده و دانشگاهیان به مدت ۸ روز می‌توانند با مراجعه به سایت لبیک نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.
به گزارش پایگاه 598، حجت‌الاسلام مرتضی مطهری‌پور رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان صبح امروز(یکشنبه) در نشست خبری بیست و دومین دوره عتبات دانشگاهیان گفت: ثبت‌نام دوره جدید اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات از امروز ۲۷ بهمن آغاز شده و دانشگاهیان به مدت ۸ روز می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان(لبیک) نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان افزود: قرعه‌کشی دانشگاهیان برای اعزام به عتبات در این دوره ۵ اسفندماه انجام می‌شود و هماهنگی‌های لازم با معاونت عتبات سازمان حج صورت گرفته است. اعزام دانشگاهیان از ۱۸ اسفند ۹۸ مصادف با ۱۳ رجب سالروز ولادت امیرالمؤمنین علی(ع) شروع می‌شود.

* دانشگاهیان متاهل در اولویت اعزام
مطهری پور ادامه داد: هماهنگی با بانک طرف تعهد ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان صورت گرفته است و زائران هوایی حدود ۳ میلیون تومان و زائران زمینی حدود یک و نیم میلیون تومان می‌توانند بعد از ثبت‌نام، قرعه‌کشی و قطعی شدن اعزامشان با ارائه مدارک به بانک مذکور دریافت کنند.

وی به هزینه اعزام به عتبات عالیات در دوره جدید اشاره کرد و افزود: هزینه کاروان هوایی ۴ میلیون تومان و هزینه کاروان زمینی ۲ میلیون تومان است و با توجه به اینکه در این دوره با محدودیت زمان مواجه بودیم، تمرکز خود را فقط بر روی اعزام کاروان‌های متأهل دانشگاهی متمرکز کرده ایم و در این دوره دانشجویان مجرد اعزام نخواهند شد.

در جدول زیر جزئیاتی درباره بیست و دومین دوره عتبات دانشگاهیان آمده است:
جزئیاتی درباره بیست و دومین دوره عتبات دانشگاهیان

* برنامه‌های فرهنگی ستاد برای دانشگاهیان
رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان به برنامه‌های فرهنگی که در این دوره پیش‌بینی شده است، اشاره کرد و گفت: ما به دنبال ایجاد تحول و پویایی در برنامه‌های فرهنگی عتبات دانشگاهیان هستیم، بر همین اساس از ظرفیت رسانه و فضای مجازی در انتقال معارف دینی استفاده کرده و آن را مورد توجه قرار داده‌ایم.

مطهری‌پور با اشاره به دیگر برنامه‌های فرهنگی افزود: ما  در طرح «همیار لبیک» از زائران دانشگاهی خواسته‌ایم که سفرهای زیارتی خود را به صورت خاطره و دل‌نوشته ارائه کنند که در فضای مجازی منتشر شود.



وی افزود: با توجه به اینکه این دوره از اعزام با ماه‌های رجب و شعبان همزمان شده، سعی داریم با تغییر رویکرد، مطالبی با محتوای غنی ارائه کنیم. انس با قرآن، توجه به ادعیه و بهره گیری از فضای رجب و شعبان، تأکید بر معارف نهج البلاغه، آثار ائمه اطهار و به ویژه سیره سیاسی آنها در برخورد با حوادث اجتماعی از اهم برنامه‌هایی است که در این دوره فرهنگی به آن توجه شده است.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان خاطرنشان کرد: در این دوره سعی کرده‌ایم بحث مقاومت و تبیین ابعاد مکتب سلیمانی در پاسداشت محور مقاومت مورد توجه قرار گیرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها