يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۷۲۴۹
زمان انتشار: ۱۵:۱۵     ۲۸ بهمن ۱۳۹۸
در گفت‌وگوی نامزدهای عدالتخواه قم با قم‌نا مطرح شد:
هرکسی در جایگاه خود کار خود را درست انجام دهد ماندگار خواهد شد. در نظام الهی نیت الهی مهم است لذا امام خمینی فرموده‌اند که اگر مسئولان جمهوری اسلامی به فکر تشکیل حکومت جهانی حضرت حجت نباشند خطرساز هستند؛ حتی اگر به مردم خدمت کنند.
به گزارش پایگاه 598، نشست خبری ساده و صمیمی کاندیداهای جبهه عدالتخواهان قم، حجت الاسلام سید مصطفی موسوی و حجت الاسلام اسدی با حضور تعدادی از خبرنگاران و اصحاب رسانه قم برگزار شد.

در این نشست که در منزل یکی از کاندیداها برگزار شد، حجت الاسلام سید مصطفی موسوی و حجت الاسلام اسدی به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

حجت الاسلام و المسلمین سید «مصطفی موسوی» در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) پیرامون حملات و تهمت‌های سازماندهی شده برخی گروههای سیاسی در سایتها و کانالها به عدالتخواهان گفت: "یک عده از افراد هستند که فریب‌خورده‌اند و یک عده هستند که اصلاً دنبال قانع شدن نیستند و اصلاً سؤال ندارند و به دنبال ایجاد انحراف در اذهان هستند؛ مثل این‌ها مثل کسی است که وقتی قدم میزند آه می‌کشد و می‌گوید پایت روی دم من است وقتی میگویی دمت را جمع کن می‌گوید تو پاتو جمع کن دم من همه‌جا هست".

این طلبه جوان در ادامه اظهار داشت: "این‌گونه آدم‌ها همه‌جا و برای همه چی صدایشان درمی‌آید؛ اگر فرمان ۸ ماده‌ای رهبر در سال ۸۰ را به یادآورید در ۸ ماده مبارزه با مفاسد را خطاب به سران قوا مطرح کردند و فرمودند اگر این مبارزه جدی شود کم‌کم فریادها و زمزمه‌ها و نعره‌ها در مخالفت با آن بلند خواهد شد و این فریادها از سوی کسانی خواهد بود که از این مبارزه متضرر می‌شوند یا کسانی هستند که فریب آن‌ها را خورده‌اند؛ من صدای این فریادها و ناپاکی این نعره‌ها را می‌شنوم".

سید مصطفی موسوی در خصوص تهمت ضدولایت فقیه بودن برخی گروههای مغرض سیاسی به عدالتخواهان گفت: "منی که چفیه ی رهبر و عبای شهادت پدرم را به دوش می‌کشم و سال‌ها برای این انقلاب مبارزه کرده‌ام و تمام هستی‌ام را برای انقلاب گذاشته‌ام و تخصص بنده انقلاب و فهم فرایند انقلاب است و در تمام عرصه‌هایی که انقلاب درخطر بوده مثل برجام و امثالهم و آن زمانی که کسی به میدان نمی‌آمد و هزینه نداده من هزینه داده‌ام و کسانی که به خبرگزاری‌های خاص وابستگی دارند به من تهمت ضد ولایت‌فقیه بودن می‌زنند من میگویم ضد ولایت‌فقیه پدر شماست و دلیلی نمی‌بینم کسی را که نمی‌خواهد بفهمد را قانع کنم و کسی که می‌خواهد بفهمد سوابق بنده را می‌بیند؛ کل زندگی من بوی انقلاب می‌دهد حتی مرغ و خروس پرورش دادن من موضوعیت دارد".

وی گفت: "برای من با این سن و سال و این‌همه مشغله کاری اگر معلم کلاس سوم دبستان شده‌ام برای آن دلیل دارم؛ حالا هرکسی می‌خواهد فریاد بزند من ضد ولایت‌فقیه هستم هیچ برنامه‌ای برای قانع کردنشان ندارم و آن‌ها را آدم خطاب نمی‌کنم چرا که این‌ها حتی شرافت این را ندارند «رو در رو» سؤال خود را مطرح کنند".

این فعال عدالتخواه و از موسسین جنبش عدالتخواهی دانشجویی همچنین درباره شبهات پیرامون تقدم  تاخر ولایت و عدالت ابراز داشت: "از من از تقدم عدالت ولایت سؤال می‌کنند که این بحث فرعی است. عدالت و ولایت را نمی‌توان جدا از هم تعریف کرد که بخواهیم بگوییم کدام اولویت‌ دارند. این دو از یک بستر همراه هستند و جدا از هم نیستند و کسی این را بفهمد اصلاً این سؤال برایش پیش نمی‌آید. طراحی دوگانه عدالت و ولایت از جنس بازی‌های انحرافی و سیاسی است تا طراحان این سؤال خودشان بتوانند سر سفره بنشینند اما باکسانی که بی‌غرض وارد بحث شده‌ام خیلی زود قانع شده‌اند".

در ادامه این نشست حجت الاسلام و المسلمین «احمد اسدی کارگر» در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) در خصوص تعریف انتقاد و فرق و مرزبندی آن با تخریب گفت: "فرق انتقاد و تخریب این است که در انتقاد، مشکل را در ساختاری که می‌توان از آن توقع کارکرد داشت مطرح کنیم؛ بیان اشکال با ارائه راهکار می‌شود انتقاد.

این طلبه عدالتخواه در مورد انتقاداتش از حوزه‌های علمیه و ساختار آن تصریح کرد: "در یک دستگاهی ممکن است رسوبات زیادی وجود داشته باشد می‌توان آن را بازسازی کرد, خداوند نظام عالم را نظام تسخیری معرفی می‌کند با اشاره به آیه قرآن یکی بقال و یکی نانواستو یکی دیگر غیره... هر کسی یک‌بخشی را کار می‌کند و نظام الهی عند اکرم الله عند اتقکم است، یک نفر شهرداری و یکی نونوا است اما به لحاظشان اجتماعی فرقی با یک آخوند و استاد دانشگاه ندارد در یک نظام الهی کسی بر کسی برتری ندارد و کسی سرباز کسی نیست، در این نظام حوزه‌ی علمیه قلب نظام و انقلاب است، رهبر فرمودند اگر حوزه انقلابی بماند انقلاب از خطر انحراف و سقوط حفظ می‌شود امروز قلب جامعه سالم کار نمی‌کند رهبری فرمودند بدنه حوزه طلاب انقلابی هستند".


وی در ادامه گفت: "این چیز دیگری است مثل بحث انقلاب اسلامی و ساختار آن، امروز طلاب انقلابی کار می‌کنند و در حوزه باید طلبه انقلابی تربیت شود؛ اما این سیستم مریض است و باید احیا شود سی‌پی‌آر شود. اگر حوزه نقش و جایگاه خود را پیدا کرد اگر کارکرد حوزه درست شود جامعه درست می‌شود".

احمد اسدی ابراز داشت: "مردم در کشور از روحانیت ناراحت هستند اما نه از تمام روحانیون, وقتی می‌بینید طلبه‌ای کار می‌کند تشخیص می‌دهند و از او حمایت می‌کنند؛ فلذا انتقاد باید باشد".

این طلبه عدالتخواه با بیان اینکه رهبر انقلاب در سال ۸۹ در سفرشان به قم گفتند هر اشکالی ولو اقتصادی باشد اشکال آن از حوزه علمیه است؛ تصریح کرد: "عبدالحسین برونسی بنا کیست و آیت‌الله‌هایی که به نام خبرگان و حضور در مناسک مختلف آیت‌الله شده‌اند کیست! هرکسی در جایگاه خود کار خود را درست انجام دهد ماندگار خواهد شد. در نظام الهی نیت الهی مهم است لذا  امام خمینی در صحیفه فرموده‌اند که اگر مسئولان جمهوری اسلامی به فکر تشکیل حکومت جهانی حضرت حجت نباشند خائن و خطرساز هستند؛ حتی اگر به مردم خدمت کنند. ما فقط خدمت نمی‌خواهیم؛ ما خدمتی می‌خواهیم که مردم رشد کنند".

وی در ادامه گفت: "مهم‌ترین آزادی، آزادی علاقه است؛ نباید تحمیل علاقه باشد و باید فضا آزاد باشد. انتقاد از حوزه انتقاد به‌جایی است نمایندگان برای احیای حوزه باید برنامه داشته باشند. برنامه اول باید برای احیای مجلس باشد البته مجلسی که نماینده در آن غذایی می‌خورد که بیش‌ازحد متوسط مردم گرفتن حق مأموریت و ... این مجلس باید احیا شود. اکنون قانون اساسی کامل است نخبگان زیادی همچون احمدی روشن‌ها داریم، مکتب حاج قاسم پابرجاست؛ ولی اگر در جامعه‌ای انتقاد نباشد مطالبه نباشد ولو اگر آن جامعه پیغمبر باشد آن جامعه به تاراج خواهد رفت".

اسدی کارگر همچنین بخشی از مقصر بخشی از وضعیت موجود را متوجه طیف حزب اللهی دانست و گفت: حزب اللهی‌ها بعد از جنگ به نام سازندگی همه چیز را رها کردند. برای جبران این قصور ما انقلاب و سهم ولایت بیشتر خواهیم کرد، ساختار حکومت ولایت را توسعه‌خواهیم داد".

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها