يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۷۲۹۳
زمان انتشار: ۱۰:۴۱     ۳۰ بهمن ۱۳۹۸
این سامانه بامداد چهارشنبه ۳۰ بهمن ماه از نوار شمال غربی و غربی وارد شده و بتدریج در بلندی های زاگرس شمالی و مرکزی هم فعال می شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از اسکان ‌نیوز، این سامانه بامداد چهارشنبه ۳۰ بهمن ماه از نوار شمال غربی و غربی وارد شده و بتدریج در بلندی های زاگرس شمالی و مرکزی هم فعال می شود.

احسان مرادی، کارشناس هواشناسی: آخرین پردازش ها بیانگر ورود یک کم فشار بسته ی بسیار فعالِ مدیترانه ای است که با رطوبت اشباع دریای سرخ و برخی رطوبت های عرض های جنوبی همراهی می شود.

این سامانه بامداد چهارشنبه ۳۰ بهمن ماه از نوار شمال غربی و غربی وارد شده و بتدریج در بلندی های زاگرس شمالی و مرکزی هم فعال می شود.

از عصر و شب چهارشنبه به بعد سامانه تقویت می شود و در مناطق زیر بارش داریم:

آذربایجان های شرقی، غربی، اردبیل، گیلان، غرب مازندران، سمنان، تهران، البرز، قم، قزوین، مرکزی، همدان، زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال، ایلام، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، شمال و مرکز فارس، شمال بوشهر، شمال و غرب یزد، بلندی های شمالی کرمان

به دلیل هسته های متعدد بارشی، شدت بارش در:

استان های حاشیه زاگرس، استان های غربی، شمال غربی، استان های حاشیه غربی البرز

بدلیل همراهی جریان های گرم و مرطوب جنوبی، بیشتر بارش ها به شکل رگبار خواهد بود.

هسته اصلی بارش تا بعدازظهر پنجشنبه، که با احتمال بالای سیلاب در جلگه ها و برف فوق سنگین در بلندی ها همراه است در:

لرستان(از جمله پلدختر)، غرب اصفهان، چهارمحال، جنوب همدان، شرق کرمانشاه، شمال خوزستان، در این مناطق طغیان رودها حتمی است.

همچنین با توجه به وجود برف فراوان در کوهستان ها بارش های رگباری این سیستم می تواند منجر به آب شدن بخشی از برف ها و رخداد سیلاب های شدید محلی شود!

از نیمه دوم پنجشنبه تا جمعه ضمن ادامه بارش در استان های یاد شده، هسته بارش ها به شرق مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال سمنان تغییر موقعیت می دهد.

این کارشناس هواشناسی گفته از نظر ما این سامانه، سامانه ای خطرناک برای حداقل یک چهارم مناطق کشور است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها