يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۷۳۶۲
زمان انتشار: ۱۲:۰۰     ۰۲ اسفند ۱۳۹۸
یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و همچنین انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری از دقایق ابتدایی در رسانه‌های جهان بازتاب داشت.
به گزارش پایگاه 598، انتخابات مجلس یازدهم شورای اسلامی و اولین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری با دستور وزیر کشور از صبح امروز جمعه دوم اسفند ۱۳۹۸ با حضور مردم سراسر کشور پای صندوق های رای آغاز شد و از همان دقایق ابتدایی در رسانه‌های جهان بازتاب داشت. برخی شبکه‌ها با قطع برنامه‌های عادی خود، تصاویری از حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی پای صندوق را پخش کردند.

شبکه تلویزیونی الجزیره با قطع برنامه‌های عادی خود، به طور مستقیم تصاویری از حضور مقام معظم رهبری در حسینیه امام خمینی (ره) و انداختن رای ایشان به صندوق در انتخابات پارلمانی و نیز بیانات ایشان را پخش کرد.

الجزیره

خبرنگار شبکه الجزیره در تهران، میزان مشارکت مردم ایران در انتخابات پارلمانی را از همان نخستین ساعات آغاز رای‌گیری، خوب توصیف کرد.

خبرگزاری فرانسه هم اعلام کرد شعب رأی گیری در ایران برای انتخابات پارلمانی (مجلس شورای اسلامی) باز شدند.

خبرگزاری رویترز ضمن انعکاس بیانات مقام معظم رهبری پس از انداختن رای ایشان در صندوق، گزارش داد ایشان از ایرانی‌ها خواستند شرکت در انتخابات را به ساعات پایانی موکول نکنند.

شبکه تلویزیونی یمنی المسیره هم اعلام کرد رای گیری یازدهمین دوره انتخابات پارلمانی در ایران آغاز شد و رهبر معظم انقلاب اسلامی از اولین کسانی بودند که رای خود را به صندوق انداختند.

شبکه تلویزیونی المیادین با پوشش مستقیم انتخابات مجلس در سراسر ایران، حضور مردم پای صندوقهای رأی در دقایق نخست را پرشور توصیف کرد.

بازتاب بین‌المللی مشارکت پرشور مردم ایران در انتخابات مجلس شورای اسلامی+ تصاویر

شبکه المنار لبنان نیز لحظات رأی دادن رهبر انقلاب اسلامی ایران و سخنان ایشان را به صورت زنده پخش کرد. همچنین خبرنگاران این شبکه در ایران در گزارشهای متعدد این حماسه مردمی را برای جهان پوشش می‌دهند.

المنار

شبکه الاتجاه با اعزام خبرنگار، در حال پوشش لحظه به لحظه انتخابات در ایران برای مردم عراق است.

بازتاب بین‌المللی مشارکت پرشور مردم ایران در انتخابات مجلس شورای اسلامی+ تصاویر

منبع:باشگاه خبرنگاران


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها