يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۷۴۷۷
زمان انتشار: ۱۵:۰۲     ۰۴ اسفند ۱۳۹۸
کروناویروس؛ چند نکته ظریف و طنز
ویروس کرونا را باید ویروسی دمکرات دانست که به دمکراسی اعتقادی تام و تمام دارد! برایش فرقی نمی کند وزیر باشی یا معاون وزیر، وکیل باشی یا پزشک بیمارستان معروفی در قم و یا تهران، در شهر ری زندگی کنی یا در ولنجک. او همه را به یک چشم می بیند. کاری که اصلاح طلبان هم در طول 32 سال گذشته با قدرت تمام فقط حامیان خود، از بالاترین مقامات تا آبدارچی مراکز مختلف ازشهر تهران گرفته تا دورترین مراکز را از همفکران قرار دادند!
سرویس سیاسی پایگاه 598-رضا احمدزاده؛ نقل کلامی و حتی زبان بدن اینروزهای مسئولان اصلاح طلب و اعتدالیون از قوای سه گانه گرفته تا مدیران ارشد و میانی و پایین کشور و مردم کوچه و خیابان فقط تداعی کننده یک واژه نامیمون و میهمان ناخوانده ایی بنام " کرونا " است. در طی مدتی که اپیدمی این ویروس در کشورمان شروع به قدرت نمایی کرده است ظاهرا نه مکان می شناسد و نه زمان. در آزادی و آسایش کامل آنگونه  که آرزوی استحاله طلبان و کدخدا گرایان در فضای سیاسی کشور آنرا بوده است! هر کاری را دلش خواسته کرده، یکی را رها، دیگری را مدتی در دام خود نگه داشته و بالاخره برخی ها را هم به دیار باقی رهنمون ساخته است. البته نباید از برخی نکته های ظریف و بعضا طنز این ماجرا هم به سادگی گذشت که در این نوشتار، اشاراتی بشرح ذیل به آن خواهیم داشت:

1- ویروس کرونا را باید ویروسی دمکرات دانست که به دمکراسی اعتقادی تام و تمام دارد! برایش فرقی نمی کند وزیر باشی یا معاون وزیر، وکیل باشی یا پزشک بیمارستان معروفی در قم و یا تهران، در شهر ری زندگی کنی یا در ولنجک. او همه را به یک چشم می بیند. کاری که اصلاح طلبان هم در طول 32 سال گذشته با قدرت تمام فقط حامیان خود، از بالاترین مقامات تا آبدارچی مراکز مختلف ازشهر تهران گرفته تا دورترین مراکز را از همفکران  قرار دادند. پس یک کارت صد آفرین باید هم به کرونا داد و هم به اصلاح طلبان!

2- ویروس کرونا را باید ویروسی تکنوکرات هم دانست که در کشورهای پیشرفته و تاجر مسلک غرب و شرق متولد شده، (شما بخوانید درس خوانده  و فارغ التحصیل شده) جهش یافته و با  خصوصیات پدران خود برای سرو سامان دادن به زندگی مردمی که از فشار زندگی، فقدان رفاه و معیشت، بیکاری و بی پولی و.... به کشور ماهم آمده است. آنهم از نوعی که رفاه وآسایش را درمراودات هروزه خود با جناب" قابض الارواح"  و درد و رنج و نگرانی و استرس برایمان به ارمغان آورده است تا شهرها فقط برای کسانی بماند که پول و ثروت دارند و بقیه هم سهم حضرت عزرائیل. این خصوصیت ویروس کرونا هم شبهت غریبی با عملکردسه دهه استحاله طلبان دارد.

3- ویروس کرونا را باید یک ویروس طغیانگر هم  نامید. همانطور که وزیر بهداشت گفته است این ویروس از همخانواده های قبلیش مانند سارس و H1N1 ضعیف تر است اما این ویروس یک رفتار خطرناک تر از دیگر ویروسها دارد و آنهم طغیانگر بودن آن است و می تواند ظرف چند ساعت اگر کنترل نشود 100 ها هزار نفر را مبتلا کند. عجیب ایسن است که این خصوصیت هم از اشتراکات عجیب این ویروس با استحاله طلبان و اصلاح طلبان فتنه گر سال 88 تا به امروز است. یادموان نمی رود که با شعار "تقلب و دزدی رای مردم عده ایی را به خیایبان کشاندند و خودشان در درون جمعیت پنهان شدند و کشته هایی هم که در این میان باقی ماند را هیچیکدام از دو یار غار کرونا و اصلاح طلبان برانداز گردن نگرفتند.

4- ویروس کرونا را باید ویروس متعجب و بهت زده هم نامگذاری کرد. متعجب بودن از این جهت که به هر کشوری که رفته معمولا با ماشینهای خوب و به روز و قیمت مناسب و ایمن مواجه شده به همین خاطر با ورود به آن کشورها مردم سرعا از دست کرونا فراری شده و زود هم توانستند این میهمان ناخوانده را کنترل و از کشورشون با کمترین تلفات بیرون کنند اما وقتی کرونا وارد ایران شد دید که تنها نیست یاری بنام پراید داره که همه جا منتشره شده است در نتیجه در دست هم به مرگ و میر ایرانی ها دست زدند و تازه نه مردم فراری شدن که همه چیز عادیه و ثانیا همه چیز گردن کرونا هم نمی افته و پراید هم شریک جرم میشه و رفتنش هم با خداست.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها