يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۷۵۳۲
زمان انتشار: ۱۲:۲۵     ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
یک استاد تمام دانشکده علوم تغذیه و صنایع غذایی، ضمن اشاره به خوراکی‌های مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن برای مقابله با بیماری‌های عفونی، گفت: فست‌فود یکی از عواملی است که می‌تواند سیستم ایمنی و بدن را در برابر بیماری‌های عفونی و ویروس‌ها ضعیف کند.
به گزارش پایگاه 598، دکتر پروین میرمیران با تاکید بر اینکه علم تغذیه اصولاً در پیشگیری از بیماری‌ها به کار می‌رود، گفت: هدف اصلی از این رشته نیز ارتقای سلامت جمعیت هشتاد میلیون نفری کشور است.

وی با بیان اینکه ما باید از الگوی تغذیه‌ای سالم تبعیت کرده و به موقع و به اندازه غذا بخوریم، افزود: استفاده از سبزیجات، میوه‌های غنی از ویتامین C و پروتئین‌ها توصیه می‌شود تا بدن رطوبت و آب کافی داشته باشد و در برابر بیماری‌ها مقاوم شود.

این استاد تمام دانشکده علوم تغذیه، با اشاره به اینکه کسانی در معرض خطر ابتلا به این ویروس نیستند که سیستم ایمنی قوی دارند، اظهار کرد: این موضوع نشان می‌دهد نقش سبک زندگی آنها از قبل سالم بوده است و این افراد بیشتر از سایر گروه‌ها در برابر بیماری مقاومند.

میرمیران استفاده از میوه و سبزیجات پخته در کنار غذا و جایگزین کردن آن به جای نشاسته‌های ساده را ضروری خواند و گفت: مردم لبنیات کم چرب، منابع غذایی امگا ۳، آجیل‌های خام، مواد دارای ویتامین E و استفاده از روغن زیتون را در برنامه غذایی خود بگنجانند.

وی که در یک برنامه‌ای رادیویی صحبت می‌کرد در خاتمه تأکید کرد: توجه به این نکته نیز ضروری است که مردم به هیچ عنوان از فست فود استفاده نکنند چرا که سیستم ایمنی و بدن را در برابر بیماری‌های عفونی و ویروس‌ها تضعیف می‌کند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها