يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۷۵۳۷
زمان انتشار: ۱۴:۵۰     ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
میکروب ایسنا خطرناک‌تر از ویروس کرونا؛
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به انتشار خبر ایسنا در فضای مجازی مبنی بر علت مرگ و میر بالای کرونا در ایران به دلیل حضور ۷۰۰ طلبه چینی در قم گفت: این خبر کذب و نادرست است. همچنین در ایران بیش از هزار دانشجوی چینی تحصیل می کند. چرا خبرگزاری دانشجویان ایران، ویروس را به دانشجوهای چینی ربط نداد؟
سرویس فرهنگی پایگاه 598؛ رسانه ها عادت دارند به اینکه هر مطلبی رو به نفع خود تفسیر به رای کنند، حال که جریان اصلاحات بعد از شکست مفتضاحانه که در انتخابات مجلس متحمل شدند، سعی دارند با رسانه های در اختیار و منابع عظیم مالی افکار عمومی رو به سمتی ببرند که مردم رو نسبت به جریان انقلابی و حوزوی مغشوش کنند،

در همین رابطه مسلم معین فعال رسانه ای در یادداشتی که در صفحه خود منتشر کرد نوشت: میکروب ایسنا قطعا برای مردم ایران از ویروس کرونا خطرناک تر است. در شرایطی که تهدید یک بیماری تبدیل به یک فرصت برای تمرین همبستگی ملی و مانور مبارزه نمادین یک ملت با خطر شده تا بعد از شکست آن لذت ید واحده بودن را بچشند، میکروب های رسانه ای مانند ایسنا که در فضای مجازی به شدت کشنده و مسموم کننده هستند گودرز را به شقایق ربط می دهند و می نویسند طلبه های چینی عامل انتقال کرونا به قم هستند. با توجه به سوابق دروغ پراکنی ایسنا نمی دانم این آمار طلاب چینی چقدر دقیق است اما سوال:

در ایران بیش از هزار دانشجوی چینی تحصیل می کند. چرا خبرگزاری دانشجویان ایران، ویروس را به دانشجوهای چینی ربط نداد؟

در ۳۶ کشور جهان هم که کرونا صدها برابر بیش از ایران شیوع پیدا کرده، طلبه چینی داشتیم؟

با وجود رسانه هایی مثل ایسنا، مردم ایران را از کرونا نترسانید...


همچنین محمد حسین بحرینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو، با اشاره به انتشار اخبار نادرستی در فضای مجازی مبنی بر علت مرگ و میر بالا کرونا در ایران به دلیل   حضور ۷۰۰ طلبه چینی در شهر قم گفت: چنین حرفی نزدم  و این خبر از اساس کذب و نادرست است.

بحرینی مطرح کرد: از مردم و اهالی رسانه می‌خواهیم برای اطلاع یافتن از آخرین وضعیت کرونا در سطح شهر مشهد و استان خراسان رضوی حتماً به پایگاه اطلاع رسانی وب دا مراجعه کرده و از انتقال اخبار بی‌پایه و اساس جداً خودداری کنند.
 
بنابراین گزارش، خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ۵ اسنفد ماه خبری را با تیتر «حضور ۷۰۰ طلبه چینی در قم، علت آمار بالای مرگ و میر بالای کرونا در ایران» منتشر کرد که موجب سواستفاده شبکه‌های معاند شد.
 
 
 
این خبرگزاری بعد از مدتی تیتر این خبر را تغییر داد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها