يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۷۶۴۱
زمان انتشار: ۱۴:۲۷     ۰۸ اسفند ۱۳۹۸
رئیس اداره مراقبت بیماری های واگیر وزارت بهداشت:
رئیس اداره مراقبت از بیماری های واگیر وزارت بهداشت، گفت: کشور به لحاظ وضعیت شیوع کرونا، به سه ناحیه سفید، زرد و قرمز، تقسیم شده است.
به گزارش پایگاه 598، حسین عرفانی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما، با بیان اینکه مقابله با کرونا ویروس در توان هیچ کشوری نیست، افزود: شناسایی، تحت کنترل گرفتن، مبارزه و مهار کرونا ویروس هدف اصلی ما است، اما آنچه در فضای مجازی بعضاً عامدانه و ناآگاهانه انتشار پیدا کرده حاشیه‌های کرونا را از خود این ویروس بزرگ‌تر کرده است.

وی درباره آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا گفت: بیش از ۱۰۰۰ مورد بررسی شده و تعداد ۱۳۹ مورد ابتلاء و فقط ۱۹ مورد منجر به مرگ شده است و تعداد قابل توجهی از این بیماران بعد از بهبودی مرخص شده‌اند.

رئیس اداره مراقبت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، در خصوص روند انتشار این ویروس در استان‌ها گفت: در ستاد ملی مبارزه با کووید ۱۹ (کرونا)، استان‌های کشور را به ۳ ناحیه تقسیم کردیم ناحیه سفید که در آن بیماری گزارش نشده و ناحیه زرد بیمار مراجعه کرده، ولی چرخه انتقال بین آنها برقرار نشده و ناحیه قرمز که بیماری در آن گزارش شده و چرخه انتقال هر چند به صورت محدود و هنوز گسترش حاد پیدا نکرده است.

وی اضافه کرد: برای این سه ناحیه از کشور باید تصمیمات مقتضی گرفته شود.

رئیس اداره مراقبت بیمارهای واگیر وزارت بهداشت درباره افزایش سرعت انتشار این ویروس گفت: ویژگی این ویروس، سرعت انتشار و ماندگاری محیطی بالاست، در حال حاضر انتقال این ویروس انسان به انسان و راه انتقال آن از طریق تنفس و سطوح آلوده است.

وی اضافه کرد: همانطور که این ویروس به راحتی انتشار پیدا می‌کند به راحتی هم قابل کنترل است، اما نباید عمر ۹ روزه این ویروس را نادیده گرفت.

عرفانی افزود: نگهداری حیوانات خانگی ممکن است ارتباطی با کرونا ویروس نداشته باشد، اما درجای خود مشکلاتی به همراه خواهد داشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها