أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۶۷۶۵۸
زمان انتشار: ۲۲:۳۲     ۰۹ اسفند ۱۳۹۸
قانونگذار آمریکایی:
قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا با وزیر خارجه این کشور بر سر پاسخ دولت این کشور به شیوع کرونا و همچنین ترور سردار سلیمانی مجادله کردند. شرمن از پامپئو خواست به نیابت از ترامپ بابت سخنانی که در آن تلفات نظامیان آمریکا در حمله موشکی ایران به عین‌الاسد کوچک‌نمایی شده بود عذرخواهی کند.
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا امروز جمعه در یک جلسه استماع از سوی قانونگذاران کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان درباره عدم آمادگی دولت برای مقابله با ویروس کرونا تحت فشار قرار گرفت. 

طبق گزارش وبگاه شبکه خبری «سی‌ان‌ان»، پامپئو برای توضیح درباره سیاست‌های دولت آمریکا در قبال ایران و ترور سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به این جلسه استماع فراخوانده شده بود اما از اینکه نمایندگان دموکرات او را در نخستین سوال بابت پاسخ دولت به شیوع «کرونا» مورد انتقاد قرار دادند خشمگین شد. 

نمایندگان دموکرات از این فرصت استفاده کرده و توجیه‌های متناقض دولت دونالد ترامپ درباره ترور سردار سلیمانی را با سخنان او درباره شیوع ویروس کرونا مقایسه کردند. 

دولت ترامپ بعد از ترور سردار سلیمانی مدعی شده بود که او برنامه‌هایی داشته که تهدیدی قریب‌الوقوع برای منافع آمریکا به شمار می‌رفته است. با وجود این، کاخ سفید در گزارش رسمی که به کنگره ارائه کرده بود نتوانسته بود این مسئله را به اثبات برساند.  

«دیوید سیسیلین»، نماینده دموکرات نخستین فردی بود که این بحث را مطرح کرد و با بیان اینکه توضیح‌های دولت ترامپ درباره ترور سردار سلیمانی و همچنین شیوع کرونا مدام عوض شده گفت: «مردم اعتماد به این دولت را از دست داده‌اند.»

پامپئو در پاسخ گفت: «ببینید آقای رئیس می‌بینید که توافق کردیم امروز من اینجا بیایم و درباره ایران صحبت کنیم، اما سئوال اولدرباره ایران نیست.»

«تد تاچ»، نماینده دموکرات ایالت فلوریدا هم از عدم آمادگی دولت ترامپ برای جلوگیری از شیوع کرونا انتقاد کرد و گفت: «الگوی ترامپ برای انتشار اطلاعات گمراه‌کننده کل سیستم ما را تضعیف می‌کند.»

تاچ برای مستدل کردن سخنانش به مواردی که ترامپ سخنان نادرستی مطرح کرده اشاره کرد. او گفت که ترامپ گفته که «واکسن [کرونا] آماده است، در حالی که اینطور نیست.»

این نماینده دموکرات گفت چنین سخنانی همه را در آمریکا تحت تأثیر قرار می‌دهد و دولت آمریکا باید عملکرد بهتری داشته باشد. 

اما شاید جنجالی‌ترین مکالمه بین پامپئو و «برد شرمن» در گرفت. شرمن از پامپئو خواست به نیابت از ترامپ بابت سخنانی که در آن تلفات نظامیان آمریکا در حمله موشکی ایران به عین‌الاسد کوچک‌نمایی شده بود عذرخواهی کند. 

ترامپ پیش از این گفته بود که سربازانی که در حمله ایران به پایگاه «عین‌الاسد» در عراق زخمی شده‌اند مشکلی ندارند و به او گفته شده که فقط به سردرد مبتلا شده‌اند. 

این در حالی است که وزارت دفاع آمریکا در مراحل مختلف اعلام کرده که ۱۰۹ نفر از نظامیان آمریکایی در این حمله به «ضربه مغزی» دچار شده‌اند. 

برد شرمن گفت: «آقای وزیر خارجه آیا می‌خواهید از این فرصت استفاده کنید-به این سوال با بله یا خیر پاسخ بدهید- آیا می‌خواهید امروز از این فرصت استفاده کنید و از آن نظامیان بابت کم‌اهمیت جلوه دادن جراحت‌هایشان عذرخواهی کنید؟»

پامپئو گفت که هیچگاه تلاش نکرده اهمیت این جراحت‌ها را کاهش دهد. شرمن در ادامه پرسید آیا او مایل است از طرف دولتی که در آن انجام وظیفه می‌کند عذرخواهی کند یا خیر. 

پامپئو گفت: «ما زندگی تک تک نظامیان آمریکا را جدی می‌گیریم. درست به همین دلیل است که این سیاست‌ها را در قبال ایران پیش گرفته ایم.»


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها