کد خبر: ۴۶۷۶۷۳
زمان انتشار: ۱۰:۴۰     ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
رئیس اسبق شورای شهر تهران گفت: در تهران ژنرال‌های گردن‌کلفت اصلاح‌طلب به میدان آمدند که در دوره‌های پیشین رای‌های میلیونی داشتند، اما در این دوره نتوانستند بیشتر از ۵۰ هزار رأی کسب کنند.
به گزارش پایگاه 598، مهدی چمران درباره پیام انتخابات دوم اسفند در گفتگو با مهر گفت: انتخاب مردم در انتخابات اخیر بسیار هوشمندانه بود. با توجه به اینکه جریان اصلاح‌طلب بحث‌ها درباره عملکرد شورای نگهبان را برجسته کرد و حتی دولت هم در این موضوع با آنها همراه شد، اما یک فضای کاملاً رقابتی شکل گرفت و در همه حوزه‌ها افراد از جریان‌های مختلف در این رقابت حاضر شدند. حتی در تهران ژنرال‌های گردن‌کلفت و معروف اصلاح‌طلب به میدان آمدند که در دوره‌های پیشین رای‌های میلیونی داشتند اما در این دوره نتوانستند بیشتر از ۵۰ هزار رأی کسب کنند.

عضو شورای مرکزی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب همچنین گفت: این موضوع نشان می‌دهد مردمی که به این جریان رأی داده بودند عملکرد مناسبی از آنها ندیدند که برای رأی مجدد به آنها قانع شوند، بنابراین یا رأی ندادند و یا به جریان رقیب یعنی جریان انقلابی رأی دادند.

وی افزود: این مشارکت پایین البته ناشی از عملکرد ضعیف دولت، مجلس و شوراهای شهر است؛ یعنی زمانی که مردم مشاهده کردند که با وجود یکپارچگی در این نهادهای مهم نتیجه مطلوبی حاصل نشده و کشور دچار وضع نامطلوب اقتصادی شده از استمرار حضور اینها استقبال نکردند و به جریان انقلابی اعتماد کردند. مردم احساس کردند جریانی که کشور را اداره می‌کند به دنبال حل مشکلات آنها نیست و پای برخی منافع در میان است، علاوه بر این کاهش قدرت خرید مردم و نابسامانی وضع اقتصادی سبب شد که مردم از اصلاح‌طلبان روی گردان شوند و جریان رقیب را راهی مجلس کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها