يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۷۶۷۴
زمان انتشار: ۱۰:۴۲     ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
ماجراجویی اردوغان به همین راحتی نبود و خبر کشته شدن ۲۹ سرباز ترک در یک حمله هوایی باعث شد تا دولت ترکیه از ترس واکنش مردم ترکیه نسبت به این ماجرا جویی خطرناک و خونین اردوغان دسترسی کاربران به فضای مجازی را محدود کند.
به گزارش پایگاه 598، بحران در جنگ سوریه به اوج خود رسیده است. ارتش سوریه که چند وقتی تصمیم گرفته تا شمال این کشور را از لوس تروریست های النصره و تحریر الشام پاکسازی کند اما دولت ترکیه به سرکردگی اردوغان با تجهیز این تروریست ها به سلاح های پیشرفته سعی داشت مانع پیشروی ارتش سوریه در ادلب شود. اما نیروهای اموزش دیده تروریست هم تاب رویایی با ارتش سوریه را نداشتند و شهر به شهر با تلفات سنگین عقب نشینی می‌کردند. کار به جایی رسید که اردوغان نیروهای ارتش ترکیه را روانه خاک سوریه کرد تا جلو پیشروی های ارتش سوریه در پاک سازی شمال  این کشور را بگیرد.

ماجراجویی اردوغان به همین راحتی نبود و خبر کشته شدن ۲۹ سرباز ترک در یک حمله هوایی باعث شد تا دولت ترکیه از ترس واکنش مردم ترکیه نسبت به این ماجرا جویی خطرناک و خونین اردوغان دسترسی کاربران به فضای مجازی را محدود کند. اکنون ترکیه مشابه تمام زمان‌هایی که شکست می‌خورد متوسل به باج‌خواهی از طریق اهرم های فشار خود شده است. از یک طرف فشار به ناتو  و از طرفی با روانه کردن مهاجرین سوریه از مرز ترکیه به سمت اروپا تا بتواند کشورهای بیشتری را در این تجاوز اشکار خود به خاک سوریه همراه کند. اروپا و ناتو هم بارها به ترکیه اثبات کرده اند که با باج خواهی به جایی نخواهد رسید.

تحولات کنونی در سوریه و به ویژه در ادلب درحالی است که ترکیه بدون مجوز دولت مرکزی دمشق و برخلاف قوانین و قطعنامه‌های بین المللی در خاک سوریه حضور دارد و این اقدام به مثابه اشغالگری واضح و آشکار تلقی می‌شود. بنابراین، اقداماتی که دمشق در حفاظت و حراست از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی خود می‌کند در چارچوب قوانین بین المللی می گنجد و مقامات آنکارا عملاً نمی‌توانند اعتراضی به این اقدامات داشته باشند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها