يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۷۷۰۸
زمان انتشار: ۱۳:۴۶     ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
رئیس انجمن مراقبت‌های ویژه ایران گفت: کرونا ویروس، قدرت کشندگی بالایی ندارد.
به گزارش پایگاه 598، به نقل از مهر، علی امیر سوادکوهی در ارتباط تصویری گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما، افزود: مبتلایان به ویروس کرونا در چین حدود ۸۰ هزار نفر هستند و از این تعداد حدود ۸۰ درصد افراد دچار مشکل خاصی نمی‌شوند و حتی نیاز به بستری ندارند.

وی تصریح کرد: ۸۰ درصد از مبتلایان به کرونا در چین دارای علائمی همچون سرفه، آبریزش بینی، تب و دردهای عضلانی هستند که در واقع در این موارد نیازی به بستری شدن ندارند، با این حال بهتر است که شناسایی شده و در وضع قرنطینه قرار بگیرند تا دیگران را آلوده نسازند.

سوادکوهی ادامه داد: از تعداد ۲۰ درصد باقیمانده باز هم حدود ۱۵ درصد نیازمند بستری در بخش‌های ویژه نیستند و می‌توان گفت در حقیقت فقط پنج درصد از مبتلایان در وضعیت حاد ریوی قرار دارند، اما باز هم از این تعداد دو یا سه درصد در خطر مرگ قرار دارند؛ پس کرونا ویروس، واقعاً قدرت کشندگی بالایی ندارد.

وی در ادامه ارتباط تلفنی با این برنامه در خصوص مرگ پرستار گیلانی در هفته گذشته گفت: این احتمال می‌رود که دلیل مرگ ایشان کرونا باشد.

رئیس انجمن مراقبت‌های ویژه ایران، با بیان اینکه در جامعه، جو ترس پراکنده شده است، افزود: مردم باید ترس را کنار بگذارند، ورود کرونا به کشور حقیقت دارد و نمی‌توان از آن فرار کرد، اما ما در این ایام بیکار نبوده ایم و شرایطی یافتیم تا با آن زورآزمایی کنیم.

سوادکوهی در ادامه ارتباط تصویری با این برنامه گفت: افرادی که نشانه‌هایی همچون عضلطه درد، تب و حالت سرفه داشتند سریعاً به پزشک مراجعه کنند، زیرا این علائم از نشانه‌های اولیه کرونا می‌باشد، زیرا باید جلوی پخش بیماری را گرفت.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها