کد خبر: ۴۶۷۸۲۶
زمان انتشار: ۱۰:۰۰     ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
این روزها جوانان اهوازی شبانه در خیابان‌ها حاضر و با ضدعفونی کردن خیابان‌ها به دنبال شکست دادن کرونا هستند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری فارس از اهواز، شیوع کرونا در خوزستان سبب بسیج شدن همه مردم برای مقابله با این ویروس شد و همه پای کار آمدند تا از تلفات بیشتر جلوگیری کنند.

هم زمان که پزشکان و پرستاران ارتش سفید پوش سلامت را تشکیل دادند تا جان بیماران مبتلا به کرونا را نجات دهند، عده‌ای از جوانان به‌صورت جهادی و خودجوش و با امکانات دم دستی‌شان آمدند تا با ضدعفونی کردن خیابان‌ها مانع از انتشار هرچه بیشتر کرونا در بین مردم شوند.

در روزهای گذشته عده‌ای از جوانان هیئتی اقدام به ضد عفونی کردن زندان کردند و عده‌ای دیگر از جوانان با تهیه وسایلی مانند ماسک و الکل اقدام به توزیع آنها در خیابان‌های اهواز و برخی از شهرستان‌ها کردند.

حالا عده‌ای از جوانان دوباره در قالب یک گروه جهادی گرد هم آمدند تا خیابان‌های برخی از محلات اهواز را گند زدایی کنند؛ حامد شریف مسؤول گروه جهادی شهید شریف قنوتی در این باره به فارس گفت: 30 تا 40 نفر از بچه‌های دانشجو با تعطیل شدن دانشگاه‌ها به خیابان آمدند تا در جهادی تحت عنوان جلوگیری از شیوع ویروس کرونا شرکت کنند.

وی می‌افزاید: یک حرکت مردمی و خودجوش شکل گرفت تا بچه‌های بسیجی در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و کمک به دولت برای کنترل بحران همکاری کنند و ما هم فرصت را مغتنم شمرده و با ظرفیت‌هایی که داریم وارد عمل شدیم.

 

 

شریف می‌گوید: تاکنون مناطق حصیرآباد، آسیاباد، چهارصد دستگاه و دروازه را گندزدایی و ضد و عفونی کردیم و اهمیت این مناطق به این دلیل است که بازارهای شلوغی در آنها قرار دارد و علاوه بر آن اکثر بچه‌های جهادی ساکن همین مناطق کم برخوردار هستند.

وی عنوان می‌کند: این برنامه ادامه دارد و قرار است با تهیه مواد اولیه برخی از مناطق کوت عبدالله، شهرک دانشگاه، پادادشهر و... گندزدایی و ضدعفونی شوند.

مسؤول گروه جهادی شهید قنوتی بیان می‌کند: گندزدایی و ضدعفونی کردن خیابان‌ها با پمپ‌های دستی یا بادی، پمپ‌های برقی و پمپ‌های بنزینی که اغلب برای گلاب پاشی در مراسمات مذهبی استفاده می‌شدند، انجام می‌شود و برای ضدعفونی کردن خیابان‌ها و بازارها از موادی مانند الکل و مایع سفیدکننده انجام می‌شود.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، بعضی‌ها کیمیا را بیرون از وجود خویش می‌جویند، غافل از آنکه کیمیای واقعی در جانشان تعبیه شده و کافی است که این معدن پربها را استخراج کنند؛ آنگاه است که می‌توانند جهان هستی را به تسخیر خویش درآورند، ثروت‌ها را به سوی خود جذب کنند و سرنوشتی درخشان برای خویش رقم بزنند.

یکی از مصداق‌های این کیمیاگری «همت ورزی» است، همت ورزی، کلیدی است که قفل‌های بسته را می‌گشاید و انسان را پیروز هر میدان می‌کند.‌‌ همان گونه که صائب تبریزی گفته است: کیمیای همت، خاک را زر می‌کند، و انسان را در دل نامرادی‌ها به ثروت مادی و معنی می‌رساند. خوزستان این روز‌ها میزبان مردانی است که می‌خواهند با همت خود  در برابر ویروسی نا پیدا بایستند و بار دیگر ما می‌توانیم در این جنگ پیروز شویم.

هرکه را عالی است همت او- هر دو عالم شده است نعمت او؛ شکی نیست که اهل همت، با همت و اراده، به هدف‌هایشان می‌رسند، ولی برخی از آنان، چه در امور دنیا و چه در امور اخروی و معنوی، به دستاوردهای خرد و ناچیز، و پیشرفت‌هایی اندک بسنده می‌کنند. در مقابل، کسانی نیز هستند که نه در پیشرفت‌ها و دستاوردهای مادی، به کم و اندک خرسند می‌شوند، و نه در رشد و تعالی معنوی، اینان بلندهمتانند، که همیشه خواهان امور متعالی و عالیترین مراتب در هر زمینه‌اند. به راستی باید دید که چه رازی در این جهاد وجود دارد که همه در آن حضور پیدا کرده‌اند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها