يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۷۸۴۱
زمان انتشار: ۱۲:۰۱     ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
نامه مهم ۳۰ نفر از نخبگان علمی و فعالان فرهنگی اجتماعی قم خطاب به مسئولین ارشد استان؛
سی نفر از نخبگان علمی و فعالان فرهنگی اجتماعی قم طی نامه ای خطاب به هفت نفر از مسئولین ارشد استان شامل استاندار قم، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، فرمانده سپاه استان، دادستان قم و سه منتخب مردم قم در انتخابات مجلس یازدهم با یادآوری وظایف حداقلی مورد انتظار و محقق نشده دولت از جمله حضور عالیترین مقام عالی دستگاه اجرایی در قم به عنوان یکی از کانون های بحران، از این امر انتقاد و وضعیت مراکز درمانی قم را در مرز بحران توصیف کرده اند.
به گزارش پایگاه 598، سی نفر از نخبگان علمی و فعالان فرهنگی اجتماعی قم طی نامه ای خطاب به هفت نفر از مسئولین ارشد استان شامل استاندار قم، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، فرمانده سپاه استان، دادستان قم و سه منتخب مردم قم در انتخابات مجلس یازدهم با یادآوری وظایف حداقلی مورد انتظار و محقق نشده دولت از جمله حضور عالیترین مقام عالی دستگاه اجرایی در قم به عنوان یکی از کانون های بحران، از این امر انتقاد و وضعیت مراکز درمانی قم را در مرز بحران توصیف کرده اند.

در ادامه این نامه از «عدم شروع بکار یک قرارگاه منسجم و مقتدر با فرماندهی واحد» در استان پس از گذشت 15 روز از آغاز بحران نیز به شدت اظهار شگفتی شده و بیان شده است این مسئله موجب شده تا شهر کریمه اهل بیت روزهای تلخ مدیریتی را پشت سر بگذارد.

نویسندگان نامه از اینکه در حوزه های مهمی مانند پیگیری تعهدات دولت در زمینه تامین کمبود شدید امکانات بیمارستانی و نیروی متخصص، رها بودن مسئله فرماندهی میدان عملیات روانی و رسانه، نداشتن سیاست واحد درباره امور قرنطینه شهری و محیط های عمومی و آپارتمانی، ادامه جولان سوداگران اقلام بهداشتی، نداشتن چشم انداز تثبیت یا کاهش تعداد بیماران و ... تقریبا هیچ مسئولی در قم پاسخگو نبوده و نیست اظهار نگرانی نموده و تنها راهکار موجود را توافق مسئولین فوق برای ایجاد یک ستاد یا قرارگاه فرماندهی واحد برشمرده اند.

نویسندگان نامه در پایان بر پشتیبانی همه جانبه ستاد فرماندهی مذکور و حمایت واقعی همه نهادهای استان از دانشگاه علوم پزشکی قم و رسیدگی سریع به وضعیت کارکنان غیرتمند بخش بهداشت و درمان استان از جمله جلوگیری از فرسایش روحی و خستگی این عزیزان تاکید کرده اند.

متن کامل نامه و اسامی امضا کنندگان در اختیار این رسانه است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها