يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۷۸۷۷
زمان انتشار: ۱۹:۵۰     ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
یک خبرنگار ارشد آمریکایی اعلام کرد، گزارش‌های تاییدنشده از مرگ ملک سلمان پادشاه سعودی خبر می‌دهد.
به گزارش پایگاه 598، «ریتا کاتز» خبرنگار آمریکایی و بنیانگذار پایگاه خبری «سایت» (SITE)در صفحه توییتر خود تصریح کرد که گزارش‌هایی مبنی بر مرگ «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان وجود دارد که البته هنوز تأیید نشده است و احتمالاً توضیحی برای علت بازداشت‌های اخیر شاهزادگان سعودی است، راه را برای یک عربستان با وجهه‌ای کاملاً متفاوت هموار می‌کند.

کاتز با اشاره به برخی گزارش‌ها مبنی بر مرگ یا حالت احتضار پادشاه سعودی نوشت: «ملک سلمان از سال ۲۰۱۵ حکمرانی کرده است. پسرش، ولیعهد محمد بن سلمان، نیز سالهاست که عملاً حاکم است و قدرت زیادی را در اختیار د ارد. بن سلمان علیرغم آنکه محبوب شهروندان جوان (عربستان است)، اما بسیاری از اعضای خاندان سلطنتی از او هراس دارند. باید انتظار مقاومت اعضای خاندان سلطنتی (با جانشینی بن سلمان بعنوان پادشاه عربستان) را داشته باشیم».

وی در خصوص افزایش مخالفت‌ها با بن سلمان در خاندان سلطنتی ریاض نوشت: «بسیاری محمد بن سلمان را به دلیل نقش داشتن در قتل جمال خاشقچی (روزنامه‌نگار منتقد عربستانی در کنسولگری عربستان در ترکیه) خائن می‌دانند. فردی که مخالفانش را سرکوب می‌کند. وی همچنین به شدت طرفدار عملیات نظامی مرگبار علیه حوثی‌ها (انصارالله) یمن است که به فاجعه انسانی ویرانگری دامن زده است».

پیش‌تر پایگاه انگلیسی «میدل ایست آی» در گزارشی به نقل از منابع آگاه نزدیک به خاندان سلطنتی ریاض گزارش کرد که در روزهای اخیر دستکم ۲۰ شاهزاده سعودی بازداشت شده‌اند.

بعد از دستگیری «احمد بن عبدالعزیز» برادر شاه سعودی به اتهام طرح کودتا، گمانه‌زنی‌هایی درباره احتمال مرگ ملک سلمان و تلاش محمد بن سلمان برای حذف مخالفت‌ها با پادشاه شدنش مطرح شده بود (جزئیات بیشتر).


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها